Hrvatski kolumnisti i kolumnistice, drkadžije i drkarice svih profila, ovih dana opsjednuto lupaju po tipkovnici i analiziraju “mentalitet” Grka kao da im o tome život ovisi. Jedan od njih, potpuno je nebitno kako se drkadžija zove, grčkog premijera naziva “klaunom i balkanskim muljatorom”. Hrvatska teve stalno u studio poziva mrke “analitičare” koji znaju da su Grci i Grkinje sami krivi za užas u kome su se našli jer su “bahati”, “lijeni”, “imaju penzije veće nego mi i Litvanci”. Smrt Grcima! Živjela Njemačka i MMF!
Grci su, to je netko dobro rekao, Nijemcima danas ono što su im nekad bili Židovi. Doduše, ne dave ih u plinskim komorama, ubijaju ih glađu i zastrašivanjem. Po istom principu po kome su evropski “intelektualci” pušili kurac Hitleru a Židove držali lukavcima koji žele ubiti Isusa u sirotom njemačkom narodu danas glasnogovornici i glasnogovornice krupnog kapitala pozdravljaju davljenje Grka i Grkinja.
Hrvati, bitni Hrvati, tko narod šta pita, i danas su slabi prema Nijemcima, o Amerima da se ne govori. Čitam tako kolumnu Slavenke Drakulić, poznate grkologice. Ženska, da joj ne bi netko zamjerio ono što joj ja ipak zamjeram, u svojoj škrabotini citira filozofa Nikosa Dimoua autora knjige “Nije lako biti Grk”. Knjiga je objavljena 1975. a u njoj Nikos objašnjava zašto nije lako biti Grk. “Prije svega zbog toga jer imaju problem s identitetom. Žive između Istoka i Zapada, stare slave i novog siromaštva.” Bla, bla, bla…Na jedno dvije kartice pljuje ženska po Grcima što citirajući što prepričavajući ogorčena na sirote Grke kao da su joj muž koji nikako da plati alimentaciju. Njezin je stav jasan. Grci su sami krivi za sve što im se dešava zato jer nikako da shvate da nisu “potomci Aristotela, Platona, Sokrata i Perikla”, oni su obični, lijeni Balkanci koji misle da dugove ne treba vraćati.
Drakulić ne poznaje samo glupe Grke, razumije se ona i u Hrvate. A Hrvati su “ljudi koji gunđaju, svade se, izmišljavaju mitove, stalno su u pravu, žive iznad svojih mogućnosti, svi su protiv njih, ne vole strance i nisu sigurni u svoj identitet.” Po Drakulićki, isti smo Grci, “zato bi nam dobro došlo da se pozabavimo zabludama o sebi.”
Gdje živi grkologica? Gdje to ona vidi Hrvate koji “gunđaju” zato jer ne mogu naći posao, jer ne mogu platiti lijekove, liječnike, dugove, otplatiti kredite… Hrvati šute. Koji se to Hrvati “svade”? Ženska je vjerojatno htjela napisati da se Hrvati svađaju. Da se svađaju sa političarima, poslodavcima, popovima, bankarima, život im(nam) ne bi bio pakao. Tko to od nas običnih “živi iznad svojih mogućnosti” kad ogromna većina građana Hrvatske nema nikakve mogućnosti da živi? Ostale pizdarije koje je grkologica uvalila Hrvatima mogu se izreći na račun svakog naroda na ovome svijetu.
Nažalost, novopečena stručnjakinja za Grke nije pročitala fenomenalan test poznatog novinara Milana Gavrovića u tjedniku “Novosti”. Milan Gavrović čitav život piše o ozbiljnim temama na stručan način pa bi njemu trebalo vjerovati jednostavno stoga jer čovjek zna znanje. Onome tko misli da se Grčka sunovratila u ponor zato jer u njoj žive divljaci koji ne znaju da moraju vratiti dug evo podatka iz teksta Milana Gavrovića.
“Tijekom svog nedavnog boravka u Hrvatskoj nobelovac Džozef Stiglic iznio je međutim zaprepašćujući podatak. Koja zemlja ima najveći dug u Evropi? Njemačka, i to dvostruko veći od svog bruto domaćeg proizvoda! Kako je i zašto on nastao? Odgovor može biti samo jedan:zbog iznimno velikih troškova ujedinjenja nekadašnje dvije Njemačke. Pa ipak, najveći dužnik najviše inzistira da se svi dugovi moraju vraćati. Zar to nije naopaka pa i apsurdna logika? Nije, ali samo pod jednom pretpostavkom. Da otplaćujući svoje svi drugi na neki način otplaćuju i njemačke dugove.”
Što se dešava u Grčkoj? Da li istina leži u knijzi koju je grčki pisac napisao 1975? Ili i grčku i hrvatsku istinu zna Slavenka Drakulić koja, najvjerojatnije, bijednu lovu zarađuje pišući ono što bi i njezin gazda napisao da mu od pisanja nisu draže cigare i starlete. Ili je ipak u pravu nobelovac Džozef Stiglic?
U bankarskom ropstvu (autor Milan Gavrović za Novosti)
Strategija kojom se banke brane logična je, ali i prozirna. Sve se na primjer vidi po tome kako bi one riješile probleme kredita u švicarcima. Tako da pomognu egzistencijalno ugroženim dužnicima, ali ne i svima, među kojima su, kako kažu bankari, čak i oni koji su kupovali drugu ili treću nekretninu. Odmah upada u oči da tim prijedlogom krše jedno od glavnih pravila svog zanata: ono koje kaže da banke nisu socijalne ustanove. Kuda bismo došli kad bi banke počele opraštati dugove zbog financijskih i životnih problema svojih dužnika? Tko bi uopće otplaćivao pune rate, ako se s bankom može pregovarati i cjenkati? Pa ipak, banke odjednom suzama vjeruju. Zašto?
Očito zato kako bi izbjegle pitanje koje glasi: Jesu li njihovi krediti zelenaški i kakva im je uopće poslovna praksa? Bankari su spremni priznati teškoće u kojima su se našli njihovi dužnici, ali ne daj bože da netko pomisli kako su i oni za to krivi ili da je kriv sustav koji su i oni stvarali. Njihova se strategija svodi na tipičnu zamjenu teza. Riječ je o krizi i siromaštvu, a ne o njima. Taj bi ih humanizam, doduše, mogao stajati nešto novca, ali i to je malo vjerojatno. Kad krene dokazivanje vlastite nesreće ili koliko vrijedi i može li se prodati neka naslijeđena nekretnina ili vikendica iz boljih dana, počinje vrijediti ona rečenica iz molitve: Gospode, tko će opstati?
Gdje je smišljena ta strategija? To, vjerojatno, nije osobito važno, iako je indikativno da su naši bankari ekspresno dobili inozemnu potporu. Njihova je logika potpuno u skladu s insistiranjem velikih europskih kreditora da se svi dugovi moraju vraćati, čak i onda ako je to i teoretski nemoguće. Tijekom svog nedavnog boravka u Hrvatskoj, nobelovac Džozef Stiglic iznio je, međutim, zaprepašćujući podatak. Koja zemlja ima najveći dug u Europi? Njemačka, i to dvostruko veći od svog bruto domaćeg proizvoda! Kako je i zašto on nastao? Odgovor može biti samo jedan: zbog iznimno velikih troškova ujedinjenja nekadašnje dvije Njemačke. Pa ipak, najveći dužnik najviše insistira da se svi dugovi moraju vraćati. Zar to nije naopaka, pa i apsurdna logika? Nije, ali samo pod jednom pretpostavkom. Da otplaćujući svoje svi drugi na neki način otplaćuju i njemačke dugove.
Možemo samo pretpostaviti koji se sve mehanizmi za to koriste. Europa je ekonomski dovoljno ujedinjena da osigurava dvije bitne pretpostavke. To su uspostavljanje jedinstvenog ekonomskog modela (u prvom redu štednje) i dovoljna koncentracija kapitala (vlasništva banaka u pravim rukama). Samo jedan očiti primjer. Duboko potonula Španjolska ima uravnoteženiji proračun nego primjerice Velika Britanija. Španjolske banke su, nasuprot tome, u velikim nevoljama. U jednom trenutku, koristeći europske mehanizme, Njemačka je doslovno prisilila Španjolsku da uzme sto milijardi eura zajma samo s jednom svrhom – da tim novcem sanira banke. Poanta je, međutim, u tome da su španjolske banke najvećim dijelom u njemačkom vlasništvu. Umjesto da ih saniraju njihovi vlasnici, trošak je prebačen na španjolski proračun, odnosno na španjolske građane. Od kojih se, naravno, traži da još više štede.
Jedna od iznimki je mali Island (329 tisuća stanovnika), koji je do krize bio raj za strane banke. Njihov predsjednik Olafur Ragnar Grimson u nedavnom intervjuu kaže: ‘Upozoravali su nas da ćemo postati Kuba sjevera ako ne saniramo banke. Sve se to pokazalo lažnim.’ Island, naime, nije nasjeo na zamjenu teza, pa je država spašavala štediše, a pustila da banke spašavaju njihovi vlasnici ili da propadnu. Rezultat je taj da zemlja koja je prije sedam godina bila na rubu bankrota danas ima brži rast gospodarstva od Amerike ili Velike Britanije (koje su najuspješnije u tzv. zapadnom svijetu), a nezaposlenost je smanjena na samo 4,2 posto. Po tome su dva puta bolji od europskog prosjeka. ‘Odbili smo trošiti narodni novac da pokrijemo gubitke privatnih banaka’, kaže Grimson. ‘Bili smo izloženi nevjerojatnom političkom i ekonomskom pritisku, da pratimo ortodoksne doktrine kojih se pridržavaju sve europske vlade i financijske institucije, a koje su se pokazale pogrešnim i gospodarski i demokratski i politički i pravosudno’, dodaje. Predsjednik Grimson pravosuđe ne spominje slučajno. Islanđani su svojim direktorima banaka čak i sudili.
Otporu su se uskoro priključile Grčka i Mađarska, koje su odmah pribijene na stup srama, kao neodgovorni raspikuće i neofašisti. Na tome se temelji još jedna zamjena teza u obrambenoj strategiji hrvatskih banaka. Tvrdi se, naime, da ponašanje ministara, koji u posljednje vrijeme kritiziraju bankare, neodoljivo podsjeća na ‘militantni orbanizam/putinizam’. Doslovno tako. Može li se reći nešto gore? Jesu li ministri Boris Lalovac ili Gordan Maras zaista fašisti i diktatori? Kad je riječ o gospodi Viktoru Orbanu i Vladimiru Putinu, naša svrstana politika i prepisivačka škola u medijima ne ostavljaju mjesta sumnji u te hladnoratovske ocjene. Pa ipak, vjerojatno se u našem slučaju ne žele izvlačiti tako dalekosežne ocjene. Za obrambenu strategiju banaka dovoljan je zaključak kako su aktualne kritike na njihov račun samo goli populizam kojim se, uoči izbora, želi dobiti koji glas više.
Pritom se opet koristi metoda zamjene teza. Tvrdi se da politika želi podčiniti banke (što podsjeća na stara vremena, a u demokraciji je, naravno, nedopustivo), koje moraju stvarati dovoljne profite za vraćanje ulaganja svojih dioničara, čak i onda kad ne mogu naplatiti kredite. ‘Čini se da bi upravo od tih profita izabrani političari željeli uzeti jedan dio, koji im nikako ne pripada, i koji bi usmjerili prema svojim političkim potrebama – za kupnju naklonosti glasačkog tijela’, piše jedan od neslužbenih glasnogovornika banaka. Po tome bi trebalo zaključiti da se dovodi u pitanje normalno bankarsko poslovanja, a ne praksa hrvatskih banaka. ‘Banke su trgovačka društva koja, kao i ostali trgovci, na tržištu prodaju svoj proizvod…’, kaže i direktor Hrvatske udruge banaka Zoran Bohaček, objašnjavajući da se država tu ne smije petljati. Ali spominjući tržište, on je, tjerajući lisicu, istjerao vuka.
Naime, banke su se u Hrvatskoj odavno kartelizirale i tako suspendirale tržište, čemu se država i njene ustanove nisu opirale. Štoviše, išlo im se na ruku, u prvom redu deviznom klauzulom i odustajanjem od monetarnog suvereniteta. Nakon toga se one i njihovi inozemni gospodari jednostavno više nisu mogli zaustaviti u grabljenju svega što im život pruža. Tako smo došli do toga da je velik dio nacije u dužničkom ropstvu, a da su kamate tolike da nema legalnog posla iz čijeg se prihoda one mogu plaćati. Da je, zapravo, nacionalna ekonomija u bankarskom ropstvu. Dobro zvuči kad premijer Zoran Milanović konačno odgovara bankama, koje prijete međunarodnim sporovima, neka ga tuže upravi vodovoda. Ali za pravo rješenje potrebno je mnogo dublje oranje.
ΜΑΛΩΝ ΛΑΒΕ!
(“Dođi pa uzmi!” – Temistokle – Termopile 484 g. PH)
O X I i ja O X I
Bravo Vedrana! Svaki ti dao!
Η ελπίδα έρχεται, ο φόβος έφυγε.
Postovana Vedrana, svaka Ti cast za duhovite clanke na neke druge teme, ali nisi ni Ti neki “Grkolog” da bi prikazala pravu istinu. Nisu Grci sirotinja da ih se zali, posudi pa ne vracaj je kradja I ne moze se drugacije okvalificirati. Dogovorena kamata se mora platiti, kao sta se I svaki ugovor mora postovati. Neodgovorni I bahati, to bi bila jedna bliza istina. Sta bi Grci htjeli, da mogu jesti pecenu janjetinu, piti I plesati, a ne placati racune ? A izgleda da ima puno ljudi I drzava koje bi slijedile njihov primjer I koji bi opravdavali njihovu bahatost. Da frizerke I brijaci idu u punu penziju sa 50 godina starosti ?
Pozajmi pa vrati, nije bas tako bilo. Grci su morali da pozajmljuju da bi svoju ekonomiju navodno balansirali sa evropom po nekoj IMF formuli. Secam se dosta Grka koji su se cudili, da na svojoj zemlji nista netreba raditi – a bices placen ili u ranu penziju. A pak secam se onog filma – sve ce to narod pozlatiti. , formule su iste, vreme nije, uskoro ce ugradjivati cipove – ko je kome i koliko duzan.
NIJE TOČNO g. Skračiću. Da Vas podsjetim, živimo u kapitalizmu koji se bazira na profitu. Sam profit proizlazi iz RIZIKA. Zašto banke nisu spremne preuzeti nikakav rizik? To ima samo u nekim zemljama, ne svim. Visina kamatne stope bi trebala biti inflacija + RIZIK. Opet taj rizik. I vi gospodine lijepo zamjenjujete ove osnovne teze sa bankarskom “dug se mora vratit”. Ne mora se vratit, kreditor uzima taj rizik, a naplatit će taj rizik od profita drugih dižnika. To što se neki Grci penzioniraju u 50-toj, pa znale su to banke kad su posudjivale i kakav je rizik. Sad bi da mijenjaju kulturu naroda. Nek vrijedni sjevernjaci dodju na jug radit na 40C!
Tako je!
Ni moj punc meni ne vraća pare,ali ja sam taj rizik uzeo. Doduše, malo sam rizik smanjio tako da ako ne vrati, lijepo ću mi ćeru jebat. Osim ako ona mene ne bude u mali mozak. A i taj smo rizik svi uzimali kad smo potpisivali vjenčanje. Sad se trebamo poklopit ušima umjesto zamjenjivat teze “ne smije mene žena karat u mozak”. Kurac ne smije.Da vidiš kako kara.
punc=>punac
ću mi => ću mu
ćeru = kćer
Kao i uvijek gospođa Rudan ide u suprotiv svima.Nije joj bitno istražiti materiju o kojoj piše,proučiti fakte i potruditi se pronaći donekle uvjerljive argumente…Ne,ona jednostavno voli ići kontra svih.
Pritom piše zastrašujući komentar: “Grci su, to je netko dobro rekao, Nijemcima danas ono što su im nekad bili Židovi.”,vrijeđajući tako i Njemce i Židove,narode o kojima redovite piše tekstove koji graniče sa govorom mržnje.
Što bi po gospođi Rudan trebalo napraviti sa Grčkom?Jako je lijepo partijati,no kada svi odu kući netko mora platiti račun.
Što kazati narodima i državama koji uredno podmiruju svoje dugove?Koliko bi se oni glupo osjećali da se Grcima oprostio dug?
ti si slijep, gluh ili budala ali sigurno osiguran kod americgog osiguravajuceg drustva, hipoteka 60 godina umjesto bezkamatnog stambenog kredita uz umjetnu inflaciju kojaa ti pomogne da napravis krov nad glavom?
postovani Edgar, 100% se slazem s tobom- APSOLUTNO !!! Ja bi bi, međutim rekao da Vedrana nije bila, cini mi se, bas određena, dali su grci ovakvi ili onakvi. Mislim da je ona više bavila prenošenjem raznih mišlenja i dodala druge teme, što je meni bilo interesantno citati, makar da MISLIM DA SI U PRAVU- U PRINCIPU. HVALA.
A joj čini se da su državistima ljudi i država isto, a nigdje demokracije. Neznanje i komentiranje diš gore stvari? Svak ima pravo na mišljenje ali mišljenje bez svoje glave tj.sustavno-isprogramirano mišljenje, e to je big sranje. Tu mislim na komentatora koji kaže da se dug mora platiti. Tako i književnica S.D. koja dođe kad kad u hrvatsku ne živi ju kao mi tu, ima svoje mišljenje. Mišljenja sam da se nitko ne smije usuditi a kamoli pričati o jednom narodu(grci) općenito, jer to pokazuje ograničenu svijest o toj osobi. Bravo Vedrana, izgleda da uvijek važne stvari kao ovo što pišeš za dobrobit svih nas su manje medijski popraćene i prođu ko brzi vlak. Dovoljno je vidjeti portale o čemu pišu i povraća ti se. Ne vide ljudi pored očiju kako ti već napisa, već ko budale, sve dok se ne dirne u njih ponaosob, misleći da će bit bolje. Danas grčka sutra hrvatska. To znači sve je individualno i trebaš imati puno znanja, vlastitu logiku,svijest i širu sliku o svemu u svijetu da bi se kometiralo, a kamoli osudilo.
Grci su lenji i to je fakt.Da zive u uverenju da su naslednici Aristotela Sokrata i Platona i to je fakt..Zbog toga je Evropa duzna da ih hrani dok se oni izlezavaju.Ukoliko ste nekad bili u Grckoj verojatno ste primetili da nema sobarice,konobarice,ili bilo kakve posluge po hotelima koji su grci,sve su to pripadnici okolnih naroda koji u sezoni rade za grke.Da se dobije 13 plata,,da su plate i penzije nesrazmerno velike,da se zivi na visokoj nozi na tudji racun,proverite pa kazite da nije istina
Buba, tako je. Ali ni mi nisdmo bolji. Mi katolićki antikristi znamo da ni bog ni Isus ne postoje. To je za razliku od pravoslavaca- antikrista, koji misle da vjeruju u boga… Oni su naši suborci u našem bratoubilačkom ratu u JUGI.zloyvorima nikad sreće!!!
Buba, jednostavno rjesenje za tebe: nemoj ici u Grcku. ajde tamo gdje posluzuju sve sami “domaci”, a vole strance. “domaci”,pristigli sa okolnih strana i zemalja. a vrijedni, a brzi, a ne vole ni krasti ni varati. tamo, buba tamo odi.
Vidim da u komentarima preovladava stav da se dugovi trebaju vratiti i naravno absolutno poistovecivanje sa Nemcima. Ali svi htvati ocigledno zaboravljaju da su proslom stolecu dva puta izasli iz kafane ne plativsi racun
Bravo Vedrana! A onima koji trube da se posuđeno mora vratiti – neka se podsjete kako i čima su sanirane naše banke? Iz našeg proračuna, tj. svi mi smo ih sanirali. Nakon toga su prepuštene i to doslovno prepuštene stranim bankama. A naši političari nemaju muda kao Islanđani, j ebe se njima živo za njihov narod, glavno da su njihove guzice sigurne.
Gđi.SD bilo bi pametnije da šuti a više baš ne bi niti trebala pisati, jer i sve ovo dosada je bilo kaj god.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/latvijci-se-narugali-grcima-hocete-solidarnost-super-dajte-nam-trecinu-svojih-mirovina-i-placa/829466.aspx
Ako je ovo tačno, u šta ne sumnjam, onda je sve jasno:
“Tijekom svog nedavnog boravka u Hrvatskoj nobelovac Džozef Stiglic iznio je međutim zaprepašćujući podatak. Koja zemlja ima najveći dug u Evropi? Njemačka, i to dvostruko veći od svog bruto domaćeg proizvoda! Kako je i zašto on nastao? Odgovor može biti samo jedan:zbog iznimno velikih troškova ujedinjenja nekadašnje dvije Njemačke. Pa ipak, najveći dužnik najviše inzostira da se svi dugovi moraju vraćati. Zar to nije naopaka pa i apsurdna logika? Nije, ali samo pod jednom pretpostavkom. Da otplaćujući svoje svi drugi na neki način otplaćuju i njemačke dugove.”
Kome nije, neka se zamisli.
pa to i budala zna da davljenika ne treba spasavati… sprijeda nego “otpozadi” mu prići i zbog čega su “banke” tu… zbog sebe ili zbog nas da se fol-dave a dave nas
Sto je htjela reci Rudanica?
MMF se uplasio kao i Deutsche Bank, da Grcka ne postane balkanski Island! O
tome se radi, stoga Grckoj prijete izbacivanjem iz EU-Zone, jer drze, ne trebamo
drugi Island!
Andrew,
U putpunosti si u krivu.Grčka se nije htjela,kako kažeš,islandizirati,Grčka jednostavno nije plaćala svoje dugove,iste one koje su plaćale države puno siromašnije od Grčke.
Lijepo je gledati na stvari kao ti i gđa Rudan…Život je odmah jednostavniji…
Evropu treba islandizirati!
Jer Njemacka je najduznija i najruznija, o tome nitko niti rijeci da zucne! Jer Nijemci su
vrlo radni Ljudi, pedantni, Grci su okorjele Ljenstine, ali ne radi se o tome, vec Grci
ne uvlace dovoljno do Grla, kao sto cine Hrvati!
ta sl drak me nervirala u svakom svom javljanju. izmucim se svaki put kad pokusavam sabrati njezino, sto? pisanje.
“Uzmite kredit da vratite kredit”.Ovo je jedan od bankarskih “proizvoda” koje nude filantropi iz banaka.Ako nećete milom onda ćete silom, ali banka mora da uzima svoju(zelenašku) kamatu.Ovo je suština Grčke krize i ovo je ujedno banalna suština velike Europske vizije bratstva i jedinstva EU naroda .EU je udruženje Evropskog krupnog kapitala preko bankarskog sektora, a političari su tu da svemu daju epski karakter; te zajednica EV. naroda, te solidarnost, humanost,budućnost .prosperitet i ostale budalaštine.Sada kada su rukavice skinute i kada su gotovo sve zemlje EU u dužničkom ropstvu prekasno je za naknadnu pamet.U velikoj su zabludi oni koji misle da se tu radi o Nemcima ,Englezima ili nekoj drugoj naciji.Kapital odavno sa prezirom gleda na tkz. nacionalne interese i ovde se radi o maloj grupi superbogatih ljudi(onih 2%) koje interesuje samo profit i koji drmaju Evropom.Niko ne sumnja da bi i Nemačka prošla kao i Grčka u nekoj sličnoj situaciji iako među onih 2% ima najviše formalno Nemaca.Stvar je toliko izmakla kontroli da će biti potrebno srušiti ceo bankarski sistem i to nasilnim merama da bi se stvari vratile u normalne tokove.To je ono što pokušava Siriza u Grčkoj.
Nemacki dug…treba proveriti i analizirati…mozda ima i istine u toj tvrdnji!
https://commodity.com/debt-clock/germany/
http://blogs.ft.com/the-world/2015/02/does-germany-have-a-bigger-public-debt-problem-than-greece/
1953 god je Nemackoj oprosteno 50% duga napravljenog pre i posle 2og SR sto je iznosilo 15 milijardi DM.
Pored toga su joj oprosteni svi dugovi napravljeni u toku rata. Tu su bili i dugovi zemljama koje su bile prinudjene pozajmljivati novac Nemackoj kao i sva ratna steta. To je bilo jos 130 milijardi DM, 30% van BNP te godine.Tu sumu jeNemacka trebala da otplati kada se dve Nemacke ujedine. Medjutim, u medjunarodnom ugovoru o ujedinjenju ove dve zemlje se to ne pominje.
http://fd.nl/economie-politiek/1091703/griekenland-wil-gelijke-behandeling-als-naoorlogs-duitsland
Samoj Grckoj su Nemci za ratnu odstetu duzni, po razlicitim analizama, 200-300 milijardi €.
http://www.grreporter.info/en/documents_show_greece_and_germany_have_not_ended_world_war_ii/10885
Kad cujem da bilo ko ko nije vlast krivicu baca na Grcku ne mogu da se otmem utisku da ti ljudi pate od Stokholmskog sindroma, kada taoci zavole one koji su im oduzeli slobodu i bore se za njih.
Grčka situacija nema veze sa Hrvatskom situacijom!Koja je prosječna plaća (plaće i mirovine i svako drugo redovno primanje)u Grčkoj?Ja sam pročitao na više mjesta da se radi o cca 1500 Eura po zaposlenom ,odnosno korisniku mirovine.Cijene u grčkoj su negdje u visini Hrvatskih cijena.Dakle ,Grci žive dvostruko većim standardom života i kupovne moći naspram Hrvatskoj!!!To je ključ svega.Dakle ,ne 10 % ili 30 % ,nego duplo bolje žive Grci!!!Grci teško mogu ići dolje,ispod tog nivoa.To traži strašne prilagodbe,reforme,gubitke mnogih…Da bi Hrvatska došla na svoj duplo niži nivo organiziran je rat ,sranje i pomor svih oblika,da bi se to moglo izvesti!!Grčka ima mir.
U miru je nemoguće oboriti prosječni standard za cca 30 %,što bi za nas bio još uvik san snova!!U miru je narodni ego i osjećaj osobnih vrijednosti visok!!!
Samo ratom i pomorom taj se ego uništi i možeš ljude odvesti na niske ,pećinske razine…Zato je usporedba Grčke i Hrvatske smiješna.
S obzirom da je Grčka bitna kao EU brana ,crta obrane ,prema ISilu i prema izbjegličkim valovima iz muslimanskog svijeta ,nije realno da se njena obrambena moć dovede u pitanje,zbog rušenja standarda.Zato će EU centar poštedjeti Grčku rata,jer je potrebna njena Šengenska stabilnost…na te karte i igraju ovi iz grčke vlade ,jer to su moćne karte.Očekivati je neki kompromis sa EU ,da se Grcima nešto dugova oprosti ,pa da se traže blaže reforme itd,na dulji rok…Ne treba gajiti iluzije da bi se tako blag scenarij mogao primjeniti prema nekim drugim dužnicima.Ako nisu Šengenski bitni ,nema racionalne potrebe za milost i oprost.Finacijski um ima toćne podatke s kim kako postupiti.Uvik se treba sjetiti da se država-EU gradi na čistoj interesnoj logici.Oni koji je trenutno sačinjavaju ,držve ,pokrajine,gradovi ,ljudi…nisu uopće bitni.Ona je projekt koji nema emocionalnu vezanost za ništa ,osim golog interesa u ostvarenju cilja.Zato će i opstati.Naizgled kontradiktorno ,ali nije.
nije drkarica nego > drkačica
s tim da je meni draži balkanizam > drkadžinica
U narodu postoji izraz:
Dužan si mi kao Grčka…
Tko zna sta to znaci?;))
…
Daj Boze,kad bi Grčka i jos neke članice sto GRCAJU u dugovima mogle poljuljati EU temelje,pa da se KONAČNO ta ‘KULA BABILONSKA’ moze raspasti kao ‘KULA OD KARATA’…
Bas,hoce’l se vise to VEC JEDNOM RASPASTI?!
SADA-ZADNJI PUT-I NIKADA VIŠE;))
…
ich
ima još jedna u narodu
”Ne daj bože da te
Grkljanin hrani
i Rus brani!”
Bravo Vedrana,
Promasila si ceo fudbal. Nesuvislo trkeljanje o Grcima bez i jedne brojke, cinjenice, argumenta. ostavi se pisanja o necemu o cemu nemas pojma. Populisticke, fraze, floskule vise nemaju nikakvu tezinu. Zle banke i dobri radisni Grci. Glasnogovornici krupnog kapitala, naspram malih i radisnih ljudi. Pisi nesto o cemu znas, svakodnevno, poznato smjesno, jer o ovome imas misljenje al nemas pojma, za ovo ipak treba malo vise znanja i istrazivanja.
Edukuj nas, molim te!
Hrvati nemaju cemu da se raduju. Zelenaske kamate koje su banke nametnule hrvatskom narodu sa namjerom da ga tako “u ime deomkratije i slobodnog trzista” opljackaju, prije ili posle dovesce Hrvatsku u slican polozaj u kome se danas nalazi Grcka. Urusavanje i propast zapadnog drustva sve je vidnija, i ona ce na kraju dovesti do sukoa i rata kultura iz kojeg ce izaci kao pobjednici oni narodi koji budu svjesniji sebe i svojih bozanskih vrednosti i neprolaznih ljudski dragocjenosti, koji budu moralniji i koji budu imali vise interesa da rat vode do pobjede ili smrti!
MM – imaš pravo o ratu, samo trebali bismo biti svjesni da je rat već počeo. Samo se treba podsjetiti kako su počeli svjetski ratovi – ekonomske krize, potreba za novom podjelom svijeta. Naravno,sarajevski atentat bio je samo povod, pa taj rat je već davno bio isplaniran
isto tako bilo je i s drugim – na Balkanu konkretno 6.travanj u Beogradu , u Europi pomno isplanirano osvajanje teritorija s namjerom iskorištavanja potrebnih resursa – Židovi su bili povod , hajka protiv njih počela je negdje oko 1930.
A danas – pa nismo zaboravili tzv. arapsko proljeće koje su isprovocirale USA ,Francuska i Njemačka, sada je Sirija na redu a već se miješa i Turska. Tako treba promatrati i Grčku.A obzirom da imamo dugu obalu na tzv. toplom moru – i nas se treba uništiti do kraja.
Pa dobro, jel ima negdje u svemiru neki asteroid pa da nas pogodi i da Zemlje nestane u trenu a ne da se mučimo u još jednom ratu ?
Pa, pa, panika među Europskim bankarima. Vidjeti Merkelicu i Junkera zabrinute neprocjenjivo, neke se stvari doista ne mogu kupiti novcem.
BRAVO MARIO!!! Znam da pisanje velikim slovima znači vikanje a to baš i nije kulturno ali gdje je kultura i čija? Merkelica i Junker doista izgledaju zabrinuti. Zašto, pitam se? Pa nisu oni jedini koji vode politiku EU. Gdje su i što rade Britanci? Piju čaj i ne daju se smetati. Po čemu su to oni bolji od Grka koji samo plešu (predivan mi ples sirtaky), zabavljaju se i čekaju plaće i mirovine. To rade i Britanci pa ih nitko zbog toga ne proziva da su lijeni. Što su Nijemci, Francuzi i Britanci dobrog napravili u Grčkoj da bi se sad mogli bahatiti. Ništa nisu nikome dobro donijeli jer gdje god su bili podjarmili su slobodne narode i pretvorili ih u robove. Danas kad su sve te kolonije morali napustiti, robovi im više ne trebaju i htjeli bi ih i svima nama uvaliti da ih mi zbrinjavamo. Žao mi je svih tih ljudi ali trebalo bi ih naseliti i dati im sva prava kao svojim građanima u one države koje su svjetskog policajca SAD slijedile u drmanju i uništavanju diktatorskih režima i stvaranju kaosa. Da, Hrvatska je članica sveg tog “sranja” i morati će primiti određeni broj izbjeglica. Zabrinuta Merkelica i Junker doista su mi osvježili dan i popravili raspoloženje. “Mudracima” koji su se raspisali kao vrsni znalci grčkih prilika i napali Vedranu, samo kratko: “Lupetate i ako je tko promašio temu, onda to nije Vedrana nego vi”. Slažem se da se dugovi moraju vraćati ali se i štete koje ste prouzročili također moraju sanirati. Jesu li oni koji su prouzročili neviđene patnje i stradanja ljudi jer žele samo svoj oblik demokracije po cijelom svijetu rasaditi obvezni svu tu štetu platiti….?
Grčka je bitna čuvarica Šengenske granice.To je adut nad adutima za daljnje pregovore o ublažavanju mjera .Hrvatska je,naspram Grčkoj -ništa!RH ostaje samo odmaralište za EU ,što je i osnovni cilj .Zato u RH nema milostive politike bankara niti korporacija.Da bi ta politika mogla biti stalno žestoka i izrabljivačka brine se hrvatska kleroustaška desnica.Ona Hrvate zaustavlja u razvoju i daje alibi imperijalistima za bankarsko i svako drugo pustošenje.EU jest plod imperijalizma ,ali neće se raspasti.Bar ne u narednih 100 godina.Tek se naziru dugoročni stvarni planovi.To je EU-država građana koja se spaja sa drugom ,većom državom građana-SAD.Ove dvije države idu u jednu pa ujedinjavanje u državu svijeta.Temelj je informatička revolucija ,a to su moderne proizvodne snage.Proizvodne snage diktiraju društvene odnose (države i poredak!,Marx)…Koliko god mi maleni i jadni gunđali na metode ,hladne i često neljudske u kreaciji te superdržave ,ona je prirodni društveni proces…
Pitanje vraćanja dugova jeste glavno pitanje cijele Grčke drame.
Vlasnici kapitala nisu htjeli riskirati i ulagati svoj kapital u realni sektor. Umjesto toga su radije ogromne količine kapitala stavili na bankovne račune. Banke da bi isplatile kamate na štednju moraju plasirati te novce u obliku kredita.
Zato se na sve strane svijeta poticalo zaduživanje i kreditna ekspanzija. No unatoč poticanju zaduživanja kod privatnika količina plasirani kredita nije bila dovoljna.
Banke su mogle smanjiti kamatne na kredite i smanjiti kamatu na štednju ali time bi i umanjile svoj profiti te profit vlasnika krupnoga kapitala.
Umjesto toga bankari su došli na odličnu ideju, naravno odličnu za njih i krupni kapital.
Sav taj višak novca banke su u sprezi s politikom plasirale u državne dugove. Kamatama od državnog duga uvećava se krupni kapital i profit banka.
Prividno svi sretni, banke dobivaju profite, štediše kamate na štednju a građani socijalnu državu.
E sad je došlo vrijeme da se ti dugovi vrate. Kako ih države nisu koristile u produktivne svrhe nisu stvorile novu vrijednost s kojom bi vraćale dugove i kamate na dugove.
Da bi otplatili dug države režu proračunske troškove, time smanjuju potrošnju što opet dovodi do pada BDP-a i začaranog kruga u kojem se našla Grčka.
Zbog pada BDP-a i loše socijalne situacije u Grčkoj je došlo do velike mržnje prema bankarima i vlasnicima krupnoga kapitala.
Tu mržnju iskoristile su nove političke stranke koje se zalažu za otpis dugova. Kako vidimo jedna od takvih je pobijedila i osvojila vlast u Grčkoj.
Sada su vlasnici krupnoga kapitala uplašeni za svoj kapital jer su velike količine njihovog kapitala plasirane u obliku državnih dugova.
Kako otpor prema kreditorima i bankama postaje sve jači tako raste i strah bankara vlasnika depozita da će izgubiti svoje novce.
Sustav se urušio na svojoj najslabijoj kariki. Grčka može biti samo početak, jer očigledno je da postojeći financijsko-politički sustav više ne može osigurati rast europskih gospodarstava.
Europa vjerovatno može preživjeti pad Grčke ali pitanje je što će se desiti ako se isti scenariji dogodi u Španjolskoj ili Italiji.
E onda mislim da ćemo vidjeti Merkelicu i Junkera kako sebi sami čupaju kosu i s radošću pričaju o Grčkim problemima.
Fakat’…
Tko li smisli KULTURU TIPKANJA i bonton tipkovnice?…,i bas sam procitala U PRAVILNIKU koji se zove ‘BONTON na INETERNETU’ koliko se NE ZNAM ponasati po kulturi…
(Eto,cisto da VIKNEM da NE ZNAM;))
Nek’ se vidi,nek’ se ČUJE da pojma nemam i da me ZABOLI ONA STVAR(jos malo kulturnijeg vikanja;))
…
Bravo za svakog koji velikim slovima VIČE velikim slovima-BRAVO!;))
(To je preKULturno;))
Ne slažem se sa svim što je napisala gđa Vedrana – kao obično ima hiperboliziranja – valjda radi veće jasnoće. Ali u jednoj stvari je apsolutno u pravu. To je kritika banaka i europskih birokrata koji ih podržavaju. Zašto bankari najviše zarađuju? Što oni daju ovoj planeti/čovječanstvu? Nažalost, radi goleme pohlepe – izgleda da su počeli uništavati budućnost ogromne većine “puka”. Sjajan je primjer EU hipokrizije kad se EU birokrati slažu sa prijedlozima banaka da zelenaške “CHF kredite” trebaju vraćati oni koji “nisu socijalno ugroženi”?! Pa to je besramna legalizacija pljačke, a u ime “socijalne osjetljivosti” banaka?!! Napr. ako netko ima CHF kredit kojiemu je rata porasla dvostruko (što je protivno svim osnovnim pravnim načelima i kao tako – nezakonito) i ako je taj sretnik u međuvremenu naslijedio stan od roditelja – taj stan treba “pokloniti” banci?!
Ne čeka nas ništa dobro u zemljama gdje se ovce svađaju oko “ustaša i četnika” a ne vide stvarne probleme koji nam urušavaju živote.
Ja bi to ovako:
U zemlji gdje su ‘NAJBITNIJI PROBLEMI’ ustaštvo i četnistvo,te nacionalnost-
oni ‘MANJE BITNI PROBLEMI'(preživljavanje,svakodnevni život,posao,plaća) nikome nisu bitni,osim ako netko i sam nije DIREKTNO upetljan u KLASIČNU HRVATSKU(ili slicnu)pricu…
Ovdje kod nas NITKO NIKOG NE RAZUMIJE,i ŽALI BOŽE truda ‘za objašnjavanje,razumijevanje’…
To je kao da PRIČAŠ ZIDU kojeg si ĐŽABE KREČIO!
Valjda odtud i dolazi ona poznata uzrečica:
‘ĐŽABE STE KREČILI’;))
(Mi takodjer mozemo bas kao i Grci SMISLITI filozofska narodna načela;))
Grci?
Eto…ovdje kod nas svi znaju:oni su si SAMI KRIVI(kad su lijeni…bla-bla)
Mi NISMO LIJENI i nama NITKO NIJE KRIV-zato tako LIJEPO ŽIVIMO u HRVATSKOJ,u kojoj su ‘SIROMAŠNI GRCI’ za nas GOSPODA…
Iako su prikazi iz Grčke zaista fijasko-valjda čisto zato da se još više NAGLASI ‘kakvi su’?;))
To je tako…
kad se neka članica UZME NA ZUB-onda se ima pravo RASPALITI po SVEMU u toj zemlji i svemu sto NE VALJA sa tom zemljom…
Grci su valjda primjer u EU kakav ne treba slijediti…
(A valjda bi bas zato trebalo obratiti pažnju?;))
Da je Tito ziv I na vlasti on bi napravio “treci svijet, nesvrstane” u koji bi usli svi koji su nezadovoljni ujedinjenom Evropom. Bilo bi ih vise nego onih koji su u njoj . Tko zna, mozda bi I nama bilo bolje.
Pogledajte ovaj dokumentarac. (Ne bojte se, latinica je) i vidjeti cete sto je Ekvador napravio. O tome mediji mudro sute, da nebi i drugi to isto napravili. https://www.youtube.com/watch?v=tOg0vVlt_ig
a kako bi bilo Vedrana, da na nam objasniš ponašanje retro virusa u otopini mačje pišaline i peluda afganistanskoga bora? Naime, nejasno mi je baš posve pa bih baš volio da neki stručnjak, poput tebe npr. to pokuša objasnit mlatimudanu poput mene?
Ups, sarkazam. Zapravo sam htio kazat da ti bolje stoje priče o nedojebanim babama i kurcima na plavoj tabletici. E da, umalo zaboravih i o pokvarenim pripadnicima rase među kojima si prisiljena živit. Jebote koji stručnjak za genezu kriza i tržišnih kretanja. Izaša je novi model dilda, probaj.
Der Kampf hat begonnen,…napisao je netko u porušenom Berlinu 1945,…nakon što je Njemačka “izgubila” WW2. I borba je tada uistinu i počela, jer su njemci genetski bili preodređeni da ponovo zavladaju čitavom Europom, nakon što je čitava Europa bila sravnjena sa zemljom. Svojim znanjen, radom, inženjerima i znanstvenicima, tehnikom, mudrošću i predanim radom i marljivošću, njemci su se nakon 70 godina uzigli na čelo Europe. Naravno, i “porobili” sve ostale perom a ne mačem, bankama a ne oružjem,…
@Bob Rock
Mark Tven je jednom rekao: ž”Naoružajte se podacima, pa ih zloupotrebljavajte do mile volje!”
Vaši zaključci su sudeći po zakonima formalne logike – istiniti, ali JEDNOSTRANI!
Zaboravljate da je SRN debelo i NAJVIŠE PROFITIRALA NA HLADNOM RATU!
Nemačka je SAD od najvećeg neprijatelja postala najveći prijatelj ua svega tri godine.
Nemačka je postala bastion antikomunizma i bedem protiv sovjetskog uticaja na zapadnu Evropu.
U tom smislu, primila je po Maršalovom planu oko 50 milijardi US$ kao nepovratnu pomoć, a to je oko 500 milijardi današnjih US$.
Na stranu to što su Nemci marljiv i disciplinovan narod, ali bez američke pomoći bili bi tamo gde su bili i njihovi sunarodnici iz NDR na istoku.
Nisu li i Nemci iz istočne Nemačke (HDR) takođe vredni, disciplinovani i obrazovani, ali su se vozili u “trabantima”, jer nisu primili ogromne sume “zelembaća” od SAD.
Prema tome, treba rteći popu pop, a bobu bob.
Vaše jednostrano, subjektivno i navijačko iznošenje podataka, ma koliko oni bili tačni, ne govori os SUŠTINI STVARI.
No, ne treba zameriti Nemcima, jer je i Juga profitirala na tzv. hladnom ratu igrajući posrednika i naplaćujući svoju neutralnost.
Ovo su ČINJENICE/ČIMBENICI, a nisu samo podaci.
Svaki podatak nije informacija, pa ni činjenica, ako se ne posmatra u celini događaja.
Vi pričate vašu priču, a ne pobijate činjenice i podatke, sudove i zaključke koje gospođa Rudan citira u postu!
Jednu tešku mrlju u svojoj povijesti nikada neće oprati sa sebe, a to je 12 godina vladavine NPDa, i Hitlera, ali Njemačka je postojala i prije njega,…
http://m.youtube.com/results?q=ein%20bisschen%20frieden&sm=1
https://www.youtube.com/watch?v=S8HVS1DePZk
Bob Rock – pa daj nam ti objasni sve o svom pišanju i sranju, a možeš i objasniti otkud ti to strahotno saznanje o novom dildu. I svakako objasni zašto Vedrani preporučuješ da isproba? Ti jesi? I?
Izgleda da bi sve žene iznad 20 godina trebalo nekako maknuti iz vidnog polja normalnog i vrlo pametnog ,naprosto genijalnog muškog dijela balkanskog jadnog naroda.
Eto, to je rezultat djelovanja klerofašističkog pranja mozga koje je započelo devedesetih.Žene nakon dvadesete zatvori u kuću, nek rađaju i rintaju a muškarci su apsolutni gazde (nadspol) ne samo seksualnog života već i društvenog. Pa tko je vidio da jedna žena i to iznad 20 godina piše, i to javno.Svašta!
Vedrana, onako usput, jesi gotova s onom novom knjigom? Divim se tvojoj energiji i volji za životom!
objasnio bi ti ali kako pripadaš balkanu nakon 90-tih, to je pišanje u vjetar. za dildo znam, kao i ti, prateći pornografiju na netu. Za rudanicu isto tako znam prateći pornografiju na netu. Njene knjige ne čitam jer pornografiju imam i na netu. Uostalom, ne razumijem njenu poantu. Živjeći na balkanu, nama balkancima objašnjava koliki smo balkanci i priča nam, kao da mi živimo na Novom Zelandu, o životu na balkanu, zanimljivo. A to radi na način kao da piše pornografiju jer na balkanu uvijek možeš naić na bar dva balkanska kretena koji mrze neka druga dva bačkanska kretena i kojima paše da neko kretenski piše o balkancima koje ti mrziš. A Rudanica mrzi i zato dobro piše pornografiju. Pornografijom se ne moš bavit ako ne mrziš, uglavnom žene. Uživaj draga čekajući njenu novu knjigu a ja odo malo vidit ima li šta novo i bacit majmuna. A vidiš, to je prednost neta u odnosu na njene knjige, neki sadržaji na netu me napale a neki sadržaji iz njenih knjiga me natjeraju na wc.
Buba, jednostavno rjesenje za tebe: nemoj ici u Grcku. ajde tamo gdje posluzuju sve sami “domaci”, a vole strance. “domaci”,pristigli sa okolnih strana i zemalja. a vrijedni, a brzi, a ne vole ni krasti ni varati. tamo, buba tamo odi.
“..i grčku i hrvatsku istinu zna Slavenka Drakulić koja, najvjerojatnije, bijednu lovu zarađuje pišući ono što bi i njezin gazda napisao da mu od pisanja nisu draže cigare i starlete”
koncentrisan otrov. Ali ako boli, boli iz samo iz jednog razloga. Bijedna lova :))
Džefri Saks , Džozef Stiglic ,Pol Krugman,Tomas Piketi -zvučna i nagrađena imena za teorije neoliberalnog kapitalizma -a sada peru savest !
Kad su pisali o zgrtanju bogatstva stekli su slavu i sad sole o preraspodeli moći -kao gologuz narod ima moć -ali mu nedostaju pare da je realizuje . Ajmo malo ozbiljnosti Grčka ni u četvrtom milenijumu neće moći da vrati nagomilani državni dug nastao upravljanjem državom na način koji su grčke vlade koristile . To je uslovilo da se Grci postave prema životu kao pijani milijarderi i sada imena s početka mog komentara pale vatru tvrdeći da oni to i jesu . I ja tvrdim u pomenutom četvrtom milenijumu dug Grčke po glavi stanovnika biće milijardu evra, a dug nek vraća onaj kod koga su pare zaista !
Gdje to “grkologica” S.D. vidi Hrvate koji gunđaju, pita se Vedrana?
Hrvati puno više gunđaju negoli šute. Mislim da pojam “gunđati” ima isto značenje na našim prostorima: jadikovati, naricati, verglati uprazno, ‘nako, sebi u bradu, bez ikakvog efekta… A sve s ciljem da se uvjeri sagovornika, a počesto i samog sebe, u ispravnost vlastitih stavova. Jedino se ne bih složila sa Slavenkinom ocjenom da Hrvati imaju dojam da su „svi protiv njih”. Taj osjećaj je svojstven Srbima. Al’ ko bi Šveđanki Drakulić mogao zamjeriti to što miješa Srbe i vrbe (da se tako ultra “duhovito” izrazim!).
A to da su Nijemcima današnji Grci isto što su im nekada bili Židovi – uporedba je koja po svojoj ingenioznosti ozbiljno konkuriše srceparajućoj izjavi gospodina Lustiga, koji je hapšenje omiljenog mu sponzora Bandića uporedio sa progonima Židova u doba H.
To je ‘političko psihološki profil’ stvoren na osnovi znanstveno-dokaznog istrazivanja u (namjerno izazvanim) KRIZNIM situacijama…
čisto da se vidi,kako se narod ponasa u nepovoljnim životnim prilikama-i dokle mu je granica TOLERANCIJE na izloženu situaciju(tj.KOLIKO NISKO NAROD MOŽE IĆI)…
Hrvati su SARKASTIČNA GUNĐALA…ali HEROJSKI PODNOSE SVAKI UDARAC(po đzepu…a,i drugdje;))
Eto…šta ti je HRVATSKO DOMOLJUBLJE!
Tko kaže da Hrvati NE MOGU podnijeti PATRIOTSKE MUKE?
(vjerovatno zato jer su prelijeni za PROMJENE na bolje?)
Ne…
To je ČISTA NAVIKA i PRILAGODBA na situaciju…
HRVATI su prilagodljivi i po potrebi će IĆI NA JOŠ NIŽE GRANE(bas kao POGNUTE VRBE…to nije duhovito;))
…
Hrvati svoju DEMOKRACIJU koriste samo za PAMETNE STVARI:
za potpisivsnje prava na GEJ BRAKOVE,za prava životinja,za NAVIJAČKE SPORTOVE i prava na KUKASTE KRIŽEVE…i SVE SLIČNE BITNE ŽIVOTNE STAVKE u modernom svijetu(da se POKAŽE I DOKAŽE da nisu zatucani…)
Kad su u pitanju potpisi za RADNIČKA PRAVA(tj.LJUDSKA…ova manje bitna)-onda SVATKO GLEDA SVOJA POSLA…
jer…RADITI SE MORA…
pa čak i ZA MANJE;))
bla-bla…
Sve u svemu-to je jedna KRASNA DEMOKRATSKA ZAJEDNICA u kojoj se DEMOKRATSKI potpisuje MINIMALAN PROSJEK PLAĆE jednoglasno(od strane svih gradjana)
A,u ostalim stvarima se na svakom planu svi DEMOKRATSKI RAZILAZE…
eto…
Hej 🙂 Dobro je onda, drago mi je da čujem da si se “oparila”. Vidiš da se do kinte može doći i uz pomoć glave, a ne samo glavice, draga Slavice. Nisam baš stalni na ovom blogu, ima i lepših strana, a i obaveze i problemi stisli, da ne kažem kako imam pametnija posla, zvučaće pretenciozno… Želim ti da se i ubuduće uvek kladiš na pravog… da l’ konja da l’ magarca, zavisi da li voliš da te uzjaše IgorN ili Mr Blond. Paradoksalno, ali i moguće – dok god ima tak’ih bedevija…
Vidim da si baš uključila glavu, pravi si stručnjak za leksikologiju, dobro si ovo objasnila šta znači gunđati, da te nije trebalo bi te izmisliti, inače ni svoj jezik ne bismo znali… Sorry ako sam zakasnio pa si ovoga puta izgubila opkladu. Nadomestićeš ti to već nekako, ima raznih delija – i na ovom blogu, a i “šire”.
P.S. Izvini što ti ovde pišem poruku, ko velim: onaj je blog-post “zastareo”, pa “đe” ću, šta ću ako je ne vidiš. Šala komika, jbg ne ljuti se. Znam, znam, a “đe” bi se ti na mene ljutila. Ja to ” ‘nako” 😉 Tvoj Gaša
evo da se upoznaju
cijenjeni čitaoci ovog sajta
koga jaši Akademik Gaša
+++
vidi mu spisak pisaca koje
značajno nam dava na uvid?!
http://zokstersomething.com/2013/08/29/la-piovra-hobotnica-v-matija-beckovic-burevesnik-rata-i-genocida-ii-deo-2/
a sami kliknite prvi deo…
Bob Rock – pa ti si eto tipičan primjer balkanca. A ako ne razlikuješ mržnju u sarkazam – to ti je vidiš tipično za ovakve primitivce poput tebe.
Vedrana ne mrzi, sarkastična je.Značenje te riječi otkrij na netu.
Gospođo Rudan.
Predlažem (ako to još i niste) da napišete post na temu
GUSKE U MAGLI 1918 I GUSKE U MAGLI 2013.
Razlike gotovo da nema. Nit su guske za sto godina pametnije nit se magla razišla.
Bravo Ivane! Kratko i jasno!
Možda bi ispravnije bilo -Kako ljude pretvarati u guske 1990. ?
Jo, jo,…
Da…
Bravo za GUSKE U MAGLI;))
To je vec tako STARO,OTRCANO…i bojim se,NIŠTA NOVO…
sto bi se jos o tome moglo napisati,a da se vec ne zna?
Oni koji to do sad nisu shvatili,ni nece…;))
…
Sto se tiče samog izraza:
TIPIČAN BALKANAC
ili da je netko PRIMJER TIPIČNOG BALKANCA…to je UVREDA ili KOMPLIMENT?;))
Jer,da…
To najčešće govore BALKANCI balkancima…
U Americi postoji izraz:
‘BALKANISE'(balkanajz)…ili BALKANISED…
to znači:
Ponašati se kao BALKANAC(valjda necivilizirano,divljački,neprijateljski,oduzimati teritorij…i jos svasta nesto LIJEPO sto ide u ‘opis
Balkanske kulture i oglednog primjera ponasanja’;))
Zanimljivo, u Americi: ‘BALKANISE'(balkanajz)…ili BALKANISED…
to znači:
Ponašati se kao BALKANAC(valjda necivilizirano,divljački,neprijateljski,oduzimati teritorij…i jos svasta nesto
a oni ubiše jadan svijet na cijeloj kugli zemaljskoj i civilizovani su???
Dobro pitanje: uvreda ili kompliment?
Ipak…
Meni je PREDRAGO biti NETIPIČAN PRIMJER BALKANIZIRANOG PONAŠANJA;))
I,da…
PATRIOTSKI VOLIM BALKAN!,
pa kome god smetaju domaće ‘GUSKE U MAGLI’,neka SLOBODNO ODLETE u neku DRUGU MAGLU;))
OTVORENO PISMO SVETSKIH EKONOMISTA ANGELI MERKEL
Dan posle referenduma, Grčka, foto: Sakis Mitrolidis/AFP
Poštovana kancelarka Merkel,
Beskrajni diktat štednje koji je Evropa nametnula grčkim građanima nije doneo očekivane rezultate. Sada je Grčka rekla glasno „Ne“.
Kao što su mnogi predviđali, evropski finansijski zahtevi se urušili grčku ekonomiju, doveli do masovne nezaposlenosti i sloma bankarskog sistema i značajno zaoštrili dužničku krizu. Zaduženost Grčke je skočila do neotplativih 175% BDP-a. Njena ekonomija je kolabirala, poreski prihodi su u slobodnom padu, proizvodnja i zaposlenost se iz dana u dan smanjuju, a njene kompanije su ostale bez kapitala.
Humanitarne posledice su porazne: 40 odsto grčke dece živi u siromaštvu, smrtnost novorođenčadi je vrtoglavo porasla, dok je nezaposlenost među mladima gotovo 50%. Korupcija, izbegavanje poreza i knjigovodstvene mahinacije prethodnih grčkih vlada značajno su doprinele problemu prezaduženosti. Međutim, grčki građani su sproveli politiku štednje – smanjili su plate, državnu potrošnju i penzije, privatizovali su, deregulisali i podigli poreze. Serija takozvanih „programa prilagođavanja“, kojima su se podvrgnule Grčka i druge zemlje, prouzrokovali su posledice koje u Evropi nismo videli od velike svetske ekonomske krize 1929. Lek koji su propisali Brisel i Berlin pokazao se opasnijim od same bolesti. On je oštetio čak i one koji nisu bili rođeni u vreme izbijanja svetske ekonomske krize 2008.
Pozivamo vas i članove Trojke da promenite kurs kako bismo izbegli dalju štetu. Trenutno se vrši pritisak na grčku vladu da prisloni pištolj na glavu i pritisne obarač. Ali taj metak ne bi usmrtio samo grčku budućnost u Evropi. Kolateralna šteta bi bila i evrozona kao svetionik nade, demokratije i blagostanja. Čitav svet bi osetio posledice ovog čina.
U temelje Evropske zajednice 50-ih godina prošlog veka, ugrađen je otpis dugova – nemačkih dugova. To je bio ključni doprinos nemačkom ekonomskom čudu i miru u Evropi posle Drugog svetskog rata. Danas treba da restrukturiramo i otpišemo dugove Grčkoj kako bi se njena ekonomija oporavila. Treba joj omogućiti dugoročnu otplatu duga. Sada je idealan trenutak da odbacimo propalu politiku štednje. Istovremeno, deo grčkih dugova mora biti oprošten kako bi se u ovoj zemlji sprovele neophodne reforme.
Gospođo kancelarka, naša poruka je jasna: Molimo vas da preuzmete važnu vodeću ulogu za Grčku, Nemačku i svet. Vaše odluke tokom ove nedelje biće istorijske. Nadamo se da ćete učiniti hrabre i velikodušne poteze prema Grčkoj i tako zadužiti buduće generacije.
S poštovanjem,
Heiner Flassbeck, bivši sekratar u nemačkom ministarstvu finansija i vodeći ekonomista Organizacije Ujedinjenih nacija za trgovinu i razvoj.
Thomas Piketty, profesor ekonomije na Pariskoj školi ekonomije.
Jeffrey D. Sachs, profesor održivog razvoja, zdravstvene politike i upravljanja i direktor Earth instituta na Univerzitetu Kolumbija u Njujorku.
Dani Rodrik, profesor Ford fondacije za međunarodnu političku ekonomiju na Kenedi školi na Harvardu.
Simon Wren-Lewis, profesor ekonomske politike na Blavatnik školi upravljanja na Oksfordu.
Der Tagesspiegel, 07.07.2015.
Preveo Miroslav Marković
Peščanik.net, 08.07.2015.
Pa eto, društvo moje, dođosmo i do kraja rasprava o temi Grčka – Švabica objavila ultimatum Grčkoj – ili naše roblje ili crknite od gladi !!!!
Sad možemo opet o četnicima,ustašama i partizanima, čekajući (a neki i ne sluteći) da smo stupili u WWW IV, a Hrvatska opet na krivoj strani!!!!
Baš. A ja ostajem i dalje zbunjen. Kako to da Crna Gora, bez jebemti, fura Ojro od kad hoće, a Grcima se prijetilo Drahmom? Čemu bio referendum, šta će sutra servirat. A koja je prava istina? Zašto Merkelica i u kojem svojstvu odlučuje? Kako se naša vlada spremala za sastanak (spakiraj, odpakiraj, čekam kraj kofera i TV-a :). A jebate, baš sam zbunjen. Trebaju li Grci stegnit kaiš ili drugi malo popustit? Ja cirkusa…
Čekajući WW IV?
jel’ ti to razmišljaš 2 koraka unaprijed?;))
ili je to puka zabuna u rimskim brojevima…
(a mozda je to neka extra naoružanost znanjem(za koje drugi nisu čuli?;))
…
Mozda samo mislis na NEPRIMJETNI ‘RAT U MIRU’?
ali,koliko znam…nitko nije primjetio WW III,pa ne znam odakle onda odakle WW IV?(i to samo sa HR na krivoj strani!
(Nisu li svi na ISTOJ(KRIVOJ)strani?
Cijela EUROPA je takoreci ‘JEDNA DRŽAVA’…;))
Ispričavam se svima na tješkoj grješci koja se eto dogodila u brzini. Ne vrijedi isprika jedino za ICH koja je ovdje najpametnija, najviše odnosno sve zna, nikada ne griješi i svojim stilom valjda trenira za pisanje nekog romana rijeke. Tebe je,draga ICH, najbolje je ignorirati.
Svima isprika!
Napomena: Ovo “tješka grješka” je naravno zezancija !
I ja griješim-bez zajebancije;))
‘Tješka grješka’ je bas SUPER IZRAZ,ozbiljno-najozbiljnije…!
Vidi se da NAMJERNO GRIJESIS;))
eto…da ne bi bilo da NE ZNAM GRIJESITI-
ja tvoj ‘WW IV’ mogu i napisati i ovako:
WW VI…;))
Sada postaje jasnije koju su cenu platile mnogobrojne Evropske zemlje koje su daleko od javnosti prihvatile mere štednje nametnute MMF programima. Ako neko može da te natera da prodaš bud zašto najvrednije što imaš da bi otplatio zelenaške kamate onda je to stečaj ili treba redefinisati pojam bankrota i stečaja.Preporučio bi onima koji zlurado komentarišu sudbinu Grčke da naprave spisak prodatih atraktivnih nekretnina(možda ostrva) uspešnih preduzeća, javnih službi,autoputeva(koncesije)itd. stranim kupcima u svojim zemljama.To što se dešava u Grčkoj se već dešava ili se desilo u Hrvatskoj, Srbiji, Portugalu i svim zaduženim i prezaduženim zemljama bilo da su u EU ili van EU.To je sistem bankarskog lihvarenja , a svaka zemlja za sebe je trebala da razmisli zašto joj se nude toliki krediti.Bankari su mnogo bolje znali prave vrednosti pojedinih zemalja od njh samih.Sada postaje jasnije da zemlje Balkana nisu bile siromašne zemlje, ali sada jesu posle pohoda bankarske mafije.
Povremeno citam “rude Rudan” a i sam pisem kolumnu o Grcima u jednom online casopisu. Svaka cast! Ova forma u kojoj pises je savrsena, a ne znam zasto, ovo je najjaci komentar politicke zatupljenosti u brace hrvata, ta idiotska potreba da se ostane na marginama istorije, da se zagovara neka, da kazem rudanovskim jezikom, “ljigava gradjanska opcija” u kojoj se mentalitet penzionisane uciteljice vjeronauka cini najprimjerenijim mladima hrvatkse. I meni pricaju “odrasli” kolumnisti bliski marginalcima iz evropskog parlamenta, neki slovacki poslusnik, kako grci u evropi nemaju pojma sta pricaju, kako su jadni, nesto hoce, kao djeca… gledam ga, slovaka… u Bratislavi je glavna setacka zona, glavna ulica u gradu ogradjena velikom ogradom, iza stoji neka znacajna ambasada, ako zaobidjes ogradu kroz mali park koji nije suma, mozes nazad na glavnu ulicu… kaze slovak, koji inace pise za bloomberg, a ministar Kazimir mu najbolji ortak (dok njegova intelektualna svita klima potvrdno glavama na njegove uspjesne sale na racun grka) … neka Grci setaju iz Evrope, a mi cemo na jeftine holideje… hahaha… nabaci five
Zato mi se neobicno svidja ova analiza, jer razotkriva stereotipnu podjelu iz drugog svjetskog rata… moj stari je govorio; ko je 1941 mogao pomisliti da se suprotstavi Hitleru, taj je bio lud… ali moj stari ne kaze i ne poentira da je taj ludak isti onaj koji je 4 godine kasnije postao vrlo normalan