Ne, ne mogu a da se s nostalgijom ne sjetim vremena u kome sam živjela i zemlje u kojoj sam živjela. U moje vrijeme sa mnom su bili mladi Arsen Dedić, Oliver Dragojević, Bora Čorba i Kemal Monteno.
U moje vrijeme Arsen Dedić nije bio \”Srbin\”, u moje vrijeme Bora Čorba nije bio \”četnik\”, u moje vrijeme Oliver Dragojević odlazio je u Beograd, u moje vrijeme Kemal Monteno bio je ubojica svih mojih ljubavnih jada.
Jugonostalgičarka, to sam ja? Mislite o meni što vas volja. Oni koji se nisu rodili kad sam ja bila mlada ne znaju da smo živjeli bez mržnje i straha da ćemo idućeg dana ostati bez kruha, zdravlja i života. Moji vršnjaci su zaboravili Jugoslaviju, kad je to bilo, ali su umjetnici iz našeg vremena ono što nam baš nitko ne može ičupati iz srca.
Dvadeset i pet godina prošlo je od rata. Severina je danas hrvatski Arsen. Ceca je Srbima Čorba. Tko je Bosancima Kemal pojma nemam jer Bosanaca više nema. Kakve veze ima Kemal sa Jugoslavijom? Velike. Da nije rastao u zemlji u kojoj se umjetnicima pružala prilika da svoj raskošni talent vinu u svemir nitko danas u Hrvatskoj ne bi plakao uz \”Nekako s proljeća.\” Kemal Monteno bio je veliki jugoslavenski umjetnik. Dvadeset i pet godina Kemal i kompanija za mene su dečki iz nekih boljih, starih vremena.
Nisam zaboravila rat ni što su nama \”oni\” radili. Sjećam se živo i što su \”oni\” radili Sarajevu. Znam i Čorbu iz \”novije faze\”. Poznato mi je i što smo \”mi\” učinili Mostaru. Duboko poštujem stav velikog Olivera Dragojevića da više nikad ne kroči nogom u Beograd koji nije ono što je nekad bio.
Kemal, Kemal Monteno. Moja djeca će plakati ili plaču, ne viđam ih često, uz njegove balade, moj će unuk svojoj curi, ako preživi odvratno vrijeme u kome živi, promukli Kemalov glas pokloniti umjesto cvijeta.
Slušala sam ga čitavu noć i plakala. Ne nad sobom. Ne nad njim. Ne nad zemljom koje više nema jer je s pravom nema. Plakala sam od sreće što sam rasla uz umjetnika koji mi je ubijao depru i uvjerio me da život ima smisla samo ako u njemu ima ljubavi. Sve ostalo oko mene su krhke kulise koje će odnijeti vjetar.
Kemalove su se kulise raspale. Ostao je na pozornici sam. Smije se sa gitarom u ruci i gleda me. Pjeva samo za mene. Život ipak ima smisla.
Jenostavo-lijep oprostaj( ako uopce oprostaji mogu biti lijepi) .Pocivaj u miru.
Tacno tako…nasa deca, a jos vise njihova, ce ostati uskracena za neki osecaj mira i dobrote u ljudima i za divno i opusteno odrastanje
Valjda cemo docekati dan kad cemo poceti kriviti sami sebe a ne sisteme!
Vedrana, divni ste. Pozdrav iz Podgorice!
Nije tačno da Bosanaca više nema.
A sad odoh pročitati preostali dio Vašeg teksta…
Pa i nema… Ima bosnjaka hrvata srba, a onog drugog vise nema… nema juge pa nema ni jugovica… nema bosne pa nema ni bosanaca… al sta ces iluzije tesko umiru.
Meni kao Bosanki je čudno sto neko negira samo moje postojanje. Osjećam se pomalo kao ona Ćopićeva nepostojeća bakica. Jedno je to što sam manjina u svojoj vlastitoj zemlji i što sam od silnih Bošnjaka, Srba i Hrvata skoro pa neprimjetna. Potpuno druga stvar je što se samo moje postojanje negira. Ali, neka vam bude, navikla sam da su na ovim prostorima ideologije ljudima pojele mozak i da imaju krize identiteta, pa im je teško povjerovati da neko drugi nema.
Gospođo Rudan / draga Vedrana, to je pogodak u sam centar mete. Osim što nama, Srbima, Ceca nije Čorba. Ali svakako, “Cece” nam jesu zapržile čorbu. Srdačan pozdrav!
Nismo svi zaboravili ta dobra prosla vremena.Vedrana hvala na ljepim sjecanjima i plakanju!
“Ne, ne mogu a da se s nostalgijom ne sjetim vremena u kome sam živjela i zemlje u kojoj sam živjela. U moje vrijeme sa mnom su bili mladi Arsen Dedić, mladi Oliver Dragojević, mladi Bora Čorba i mladi Kemal Monteno.”
U moje vreme Arsen Dedić je bio ARSEN, Bora Čorba je bio mali beogradski, ponekad duhoviti, dripac, Oliver Dragojević je bio omiljeni lik, a Kemal Monteno je bio sinonim za sladunjavu muziku. Kao pravi roker, nisam ga, laka mu bila crna zemlja, naročito poštovao. Danas ga doživljavam kao neizbežni deo lepe prošlosti.
Jugonostalgičar? Verovatno, ne znam kako drugačije. Jedan djed iz Gorskog Kotara, drugi iz Metohije, jedna baka iz Slavonije, druga iz Crne Gore. Ženina mati Slovenka, otac Makedonac. I koji su onda qrac, moja deca?
Na stranu i to, u toj truloj državi sam živeo kao čovek, išao noću peške sam od Ogulina do svog sela, spavao pored fontane na Stradunu posle fešte na otvaranju Ljetnih igara, ne brinući da li će mi neko ukrasti nivčanik.
Onda je došla demokratija, razbucali su nas onako kako je njima odgovaralo i napravili gomilu sitnih feuda.
Nekad smo živeli normalno…
Kemo se ovoga rešio…
https://www.youtube.com/watch?v=2zZlCI9XWoQ
Kemu, umjesto nekrologa.
https://www.youtube.com/watch?v=s-rCO6dJP9c
Gospodjo Rudan,
samo jedna mala ispravka u vasom emotivnom textu:
Bosanaca ima i uvijek ce ih biti ma koliko se ostali trudili u suprotno. To je nesto sa cim se rodis i nosis to u srcu dok si ziv!!!
Bosanaca je bilo i bice,ali bosnjaka nikad nije bilo a sada ih ima???
Bosnjaci zauvjek i ne strasite me vise jugosravijom
Ima ih jos uvek ali ovi novi sto se radjaju ne radjaju se vise sa tim u srcu… pa jos malo za kemalom ce i ostali pa ih vise nece biti…
Ima Selma ljudi, koji se rode kao Jugosloveni i niko i nista ne moze da ih u nesto drugo ubijedi po taman da ih zive na vatri peces.
Ima Bosanaca, ima….doduse ne kao onih iz davnih vremena, a i sve nas je i manje…
A ima i jos nesto, eto moj sin rodjen 1988. stavio na FB isto …..Crvena Jabuka ♥ Kemal Monteno ♥ Nekako s’ proljeca
Gospođo Vedrana,
Moram ovo reći, u slučajevima kada pišete isključivo o ideološkim stvarima, nisam sa vama. Gotovo nikad. Ali kad pišete emotivno, iz srca, onda sam uz vas. Uvijek! Što to govori? Racio je odsustvo duha i ima tisuću lica. Srce je samo jedno.
Hvala vam na predivnom tekstu, voljeli smo Kemu, i lijevi i desni.
Nažalost, neće se roditi političar za kojeg ćemo moći reći isto.
Nekako s proljeća… jedva ga ponovo čekam, ali njega nema, proljeća… tamo gdje su ona, mene već odavno nema nekako… s proljeća…
koja ste vi TUGA od ljudi 😄
Evo mene opet.
I ja se nadam kao Arsen i Kemal u onoj nasoj pjesmi….jer:
PROMJENE SU MOGUĆE: Prvi “Bosanac” u matičnim knjigama u BiH
http://exyugoslavija.com/zanimljivosti/promjene-su-moguce-prvi-bosanac-u-maticnim-knjigama-u-bih/
Samo se ti nadaj jos da hoces da kazes cemu…
Oni,naši i njihovi… Moj duboki naklon za tekst! Slava Kemi, a nema boljeg načina da se oprosti čovek od njega osim sa ovom (bilo kojom njegovom) hiljadu-tisuću-puta-ponovo-i-nanovo slušanom i preslušavanom predivnom p(j)esmom. Neka počiva u miru. ((jedan večiti Jugović iz Makedonije)
E,Vedrana…
Sad si UVRIJEDILA BORU!
On se pobrinuo da SVAKA PTICA na grani zna da nije samo obican CETNIK-
nego i VOJVODA od cetnika,
a,ti tako…
Da NIJE UOPCE!;))
O.k.,
Mozda prije NIJE BIO(?!)-
ali sad se BORA valjda UNAPRIJEDIO:)))
Ti ocito nisi cula za onu njegovu…
‘BORA PRICA GLUPOSTI’;))
Pa je svasta valjao…
Osim toga i to da…
CETNICI NISU neki KREZUBI,BRADATI LJUBI sa NOZVEVIMA U USTIMA…
nego…KUL.turnjaci ciji je on VOJVODA,ha:)))
A,i kaze da CE DOCI NASTUPATI U ZAGREB ili HR-
ako dobije odobrenje od SVOJIH da dodje u HR na SVIRKU,hah…
Eh…
BORA-BORA!
STVARNO JE SMIJESAN…:)))
Osim toga…
Ima on kos-i-jos svojih BISERA od izjava…
A-najbolja od svih je:
‘TAKO MI BELIH ORLOVA sa kojima sam pio…DOBITI CU JA TAJ VAS PASOS-i DRZAVLJANSTVO(misli na Hrvatski PASOS,i to kao NJEGOV LEGITIMNI…jer,
AKO NISTE ZNALI-
ON JE NEKAD BIO GRADJANIN REPUBLIKE HRVATSKE-
I TO LEGITIMNI…
U SRPSKOJ KRAJINI-
IZ KOJE JE P.R.O.T.J.E.R.A.N:)))
ZA NJEGA-
JE SRPSKA KRAJINA LEGITIMNA ZEMLJA unutar HRVATSKE TERITORIJE;))
itd…itd…
EH,BORA…BORA!
PAMETNIJI SI KAO…
RIBLJA CORBA…nego CETNIK,ha:)))
Nije POLITIKA ZA SVAKOGA;))
Vecu glupost od ovog komentara skoro nisam procitao.Izadji malo iz Paveliceve senke
Stvarno mi nije jasno kakve veze za tekstom ima ovo sta si izblebetao ili izblebetala o Corbi..zena lepo pise o nekim lepim vremenima, kada su ljudi stvarno bili ljudi…kada su umetnici bili umetnici…velika je cast i zadovoljstvo sto smo slusali te ljude i sto njihove pesme traju i trajace…i stvarno je veoma prostacki sto sada mesas politiku sa muzikom…to je tvoj hendikep…
To što piše taj /ta “ich” ja jednostavno preskačem, pa i vama to predlažem. Lekovi su postali preskupi u celom regionu.
Kao da ste mene pitali.Naporan mi je taj njegov/njezin “osebujni” stil pisanja, pa se ni ne opterećujem. Inače, Vedranin tekst za svaku pohvalu. Kemo je bio simbol jednog vremena, ali njegove pjesme će se slušati još jako dugo… Počivao u miru!
@@Ich
Otpjevaj onu legendarnu Borinu parodiju – “Ispred kuće ruke širi Meri, ja joj kažem – ‘aj ne seri…”
Zaboravio si pomenuti Miša. Kovača. I Thompsona…
Poslušaj Boru: “Ispred kuće ruke širi Meri, ja joj kažem – ‘ajd ne seri…”
Zaboravio si Miša. Kovača. I Thompsona…
Ich
Promjeni dilera, ovaj te pravo zajebo! I ne trudi se pisati velikim slovima, provalili smo da si jedva pismen.
LJUDI…a,ne LJUBI!;))
CETNICI nisu LJUBITELJI LJUDI;))
Ja te ich ne jebem.
Nego…
VEDRANA OCITO NIJE INFORMIRANA o POLITICKOJ,nego iskljucivo PJEVACKOJ KARIJERI BORE CORBE…
cudi me…
Ali…
O.k.,
Jer…
SVSTKO TKO ZNA BORU-
zna na njegov CETNICKI PONOS koji NE SKRIVA!;)))
kazem ti VEDRA-
VRIJEDJAS COVJEKOV PONOS…
on bi se NALJUTIO DA MU KAZES DA N.I.J.E CETNIK;)))
Nije ti dobro sinak?
Vedrana,
Volim čitati Vaša pisma… Govore dobro o mnogo čemu!
Meni kao Srpkinji, kao Crnogorki, Vaše misli u mnogome prijaju!
Posebno sve što izrekoste o Kemalu!
Slušajte, ništa više nije i ne može biti isto! Ni jedan delić stare grude ne podseća ni na šta slično …. I to jeste gde treba da bude, u prošlosti!
Ono što je neosporno jeste ljudska duša! Duša koja se iskonski hrani dobrom muzikom velikana koje pominjete! I Beograd danas nije isti kao jučer! Ni sutra neće biti što je danas! Ali većina ljudi u Beogradu ima veliku dušu! Veću nego što Oliver danas može i da predpostavi! Mnogi kod kuće prate njegov rad, vole njegove note… A on, ne mora nikada doći! Recite mu da ako je s’nekim svojim razumom uskratio radost slušaocima da ga uživo vole, nije i nikada neće moći da im uskrati muziku…ili da ga vole ili pak osporavaju! Kao što je Beograd usklikivao pesme od Dina, tako bi sigurna sam plakao sa Oliverom. Tako danas plaču za legendom Kemalom!
Ali muzika i jeste iskra koja pomera granice svesnog i nesvesnog, te pozdravite nam sve te tamo, koje ne vidimo, al slušamo…
Ipak naše duše umeju naći put do ljubavi….ipak smo mi uvek od srca slušali talentovane duše!
Pozdrav!
I Merlin je govorio kao Oliver,pa cim nestade para,eto ti ga za Beograd.Uzeo covek od “gnusnih cetnika” milion evra za 3 koncerta,pa ti vidi.Kad nestane para Oliveru,doletece i on.
To je samo djelic onoga sto su gnusni cetnici u godinama ratnog ushicenja opljackali od bosanske sirotinje,sto u kesu,sto u zlatu sto u svemu ostalom sto se godinama prodavalo po srbijanskim buvljacima.Ja nisam Vedrana,nizacim ne tugujem nit se cemu radujem ja vas jednostavno nataknem na kurac
Niko ne pominje Krajinu, bice da su samo Srbi zlocinci i kriminalci ccc, bolje da se drzimo muzike ljudi, rat je odavno zavrsen… Zbogom Kemale, laka ti zemlja
Nego…
KAD CE BORA U HR????!
Bi bi ga LIJEPO VIDJETI U ROKERSKOM IZDANJU,naravno….
Bas svi FANOVI od Bore MORAJU ICI U SLOVENIJU…
a,BLIZE MU OVDJE-
kad vec ovuda pokraj prolazi;)))
…
U SLOVENIJI se rado druze SVI ZAJEDNO-
TI ISTI sto se OVUDA ZAOBILAZE;))
to ti je zato sto u cro na koncerima svi ustaju
Lepo si ti to natrabunjala, samo mi se ne sviđa onaj deo da duboko poštuješ Oliverovo opredeljenje da ne odlazi u Bg, jer Bg nije više ono što je nakad bio. Kad je tako nemoj ni ti da dolaziš u srpsku, a bivšu jugoslovensku prestonicu. Oliver jedini od svih vas konsekventno poštuje svoj stav iz nekih ratnih dana, a svi vi ostali ste naglo postali ljubitelji Srba i obratno, ovi srpski “umetnici” namah postadoše od velikih nacionalista ljubitelji Hrvata i Muslimana. Čak i Bora Čorba je izjavio kako bi rado otišao u Hrvatsku ako ga tamo kao zvaničnog predstavnika Srbije uputi ovdašnja Vlada. Prozukli Bora da predstavlja Srbiju i to u Hrvatskoj! Kakva glupost… Svi vi ste najobičniji numizmatičari, jebali biste se za novac i dušu biste prodali za novac. Vi kvazi umetnici, najobičnije moralne prostitutke, da običnog čoveka uhvati muka zbog vas. I ti si velika ljubiteljka Srba samo zato jer imaš kredit u “švajcarcima”. Šta uradiste za te kredite? Oće li vam hrvatska Vlada otpisati dugovanja. Oće kurac, ko i srpska što će. Ma ne brinem ja za tebe, napisaćeš ti dve-tri-četiri knjige, štancuješ ti to brže nego novinari u informativnim redakcijama tekstove, toliko su ti kvalitene knjige… Ali tebe i ne interesuje kvalitet, važna je lova i popularnost, da se bude in i stalno u žiži interesovanja. Estrada živa. Svima vama i u Srbiji i u Hrvatskoj koji imate kredit u francima želim da ga vratite u stostrukom iznosu. Toliko mi vas je žao! Naročito tebe, Rudanka, numizmatičarko i lihvarko stara! A Kemalu, neka je laka zelja i pokoj mu duši, zaista je bio nenadmašan, faliće svima nama sa ex-YU prostora.
Nemoj srati, života ti!
A ti nemoj jesti ono što ja iskenjam! Ili jedi slobodno ako voliš 🙂
Ti bi dobro morao da prostudiraš značenje riječi NUMIZMATIČAR prije nego što počneš da je makljaroški upotrebljavaš bilo kada i bilo gdje kao pogrdnu riječ.
@ Apolo9
A tebi bi bolje bilo da se lansiraš na Mesec, nego da se petljaš u ono što te se ne tiče. Zna Rudanka dobro na šta mislim kada kažem “numizmatičar”. Trebalo bi, doduše, da stoji pod navodnicima, ali ja sam već neke ranije njene blog-postove komentarisao koristeći ovu imenicu kao metaforu. U svakom slučaju – hvala na pokušaju da me prosvetliš i edukuješ i srećan ti put u kosmos, genije!
Da nisi gadan bio bi odvratan !!!
A ti da nisi debil bio bi samo glup, ali šta ćeš, niko nije savršen 🙂
Ako je za vas Beograd ono sto je nekada bio, onda vi niste Beogradjanin. Pa Beograd lici na propalu rusku groficu – tek se u tragovima vidi ono sto ga je nekada cinilo privlacnim. A to je dovoljno opet samo za – nostalgiju.
Tačno, draga gospođo, ali sumnjam da Rudanka i njoj slični iz nostalgičnih razloga dolaze u Bg. Njihovi su razlozi prevashodno “numizmatičke” prirode. I manite me više, ljudi, ne hvatajte se za svaku moju reč, pa ne mogu ja da odgovaram svima ponaosob 🙂 Pa naravno da Beograd nije kao što je nekada bio, ali to je valjda razlog više da i Rudanka sledi Oliverov primer, jer je sama rekla:
“Duboko poštujem stav velikog Olivera Dragojevića da više nikad ne kroči nogom u Beograd koji nije ono što je nekad bio.” Eto, i ja bih duboko poštovao Rudankin stav da ne kroči u takav Beograd, ali ona je emotivno vezana za “srbijanske dinare”, htedoh reći za svoje čitaoce iz Srbije, pa nas sigurno neće poštedeti svoga prisustva. Treba razumeti ženu, mora da vrati kredit. Jbg, stvarno su zločesti ti hrvatski bankari, uzmeš kredit indeksiran u francima i oni ti posle anuitete vežu za “švajcarce”.Pa gde to ima, molim vas?! Samo u Hrvatskoj… i Srbiji. Kakav bezobrazluk, jbt…
Ono što ja mislim I osećam ,kada je pok.Kemal u pitanju,To je Vedrana u njenom stilu napisala I objavila.
Nego…
STO SE TICE BORE-
koji se OVDJE U TEXTU OCITO SPOMINJE…
i VEDRANA SPOMINJE BORU koji ‘nije cetnik’…
I noviju Borinu fazu…
U cemu je problem?;))
Imate INTERNET-
pa upisite BORA CORBA-
VOJVODA OD CETNIKA…
i sve LIJEPO PISE;))
SVA SRECA PA SU PROOOOSLA VREMENA kad se NESTO NIJE MOGLO OBJASNITI…
ili…
DA SE NETKO BEZRAZLOGA OPTUZI-
da prica ‘GLUPOSTI’;))
BOLI MENE K…
ZA BORU…
NITI GA SLUSAM…NITI MI FALI…;))
jebo te thompson
Jebi ga…svim generacijama dodje red,pa je tako i dosao onima rodenima 40tih i 50tih godina proslog stoljeca koje su odrasle zajedno s Jugoslavijom.
A svakom je njegova mladost posebna…..vjerovali ili ne- tako i nama koji smo odrasli zajedno sa Hrvatskom…za nicim ne zalimo,jer se odavno vecina nas navikla da ovisimo sami o sebi i da nam niti jedan sustav nece pomoci ako si sami ne pomognemo.
Imamo i mi svoje Kemale,Olivere….samo vi u svojoj bahatosti i aroganciji i zarobljeni u nekim drugim vremenima ne znate nista, niti zelite znati o njima….
Kemale hvala ti što si naše tuge učinio ljepšima i prihvatljivijima. Što se mene tiče zaslužio si i Raj i Dženet i vječnu slavu među ljudima…
Živio…
K
Kemal Monteno je veliki u m e t n i k !
Uvek ću pamtiti prelepu njegovu pesmu :
“Jedne noći u decembru “. Volim ovu pesmu,
možda što me podseća na mladost i na lepa vremena .
Počivaj u Raju , veliki umetniče !
O b r i k a .
Jbga…
NE ISPLATI SE PETLJATI ‘U ČORBICU’;))
IDEOLOGIJA U POZADINI kvari joj i glazbeni ukus;))
…
JebeŠ BOOOOOOORU IZ ČORBE…
…
KEMAL je zaista NESTO SASVIM 50-to…
I mnogo ZDRAVIJI-
iako odnedavno pokojni…
NIJE BIRAO PROSTORE,NI GRANICE,NI LJUDE…
za razliku OD NEKIH OVDJE NAVEDENIH muzicara;))
Kako sam već u ranoj mladosti bila inficirana Ekatarinom Velikom, a posebno tzv. sarajevskom New Primitives scenom, nažalost, teško puštam suzu uz baladu.
Al’ bih zato bez problema mogla na sav glas zaplakati od tuge i čiste ljubomore – svaki put kad me neko ili nešto podsjeti koliko su V.R., Kemo, ARSEN, Šerbedžija, Dragojević, mahniti Bora… imali sreće što su svoje najljepše godine zgrabili u pauzi između dva rata.
Da, to je bilo vrijeme dok nisu pjevali “nasi” i “njihovi”, pa mozemo svi svojatati Kemu i pop kulturu iz koje je potekao. Umjetnost izmedju ostalog ujedinjuje, a politika razdvaja.
I ti Vedrana ode u klise hr propagande.ti zaboravi Vedrana ko je sipao Srpskoj djeci sumpornu kiselinu u usta..i to jos u Jugoslaviji.ti zaboravi vedrana ko djecu naravno Srpsku baca kroz prozor da bi se doslo do stana , zar zaboravi vedrana ko zapali u Tuzli djecake od 19 godina radi muslimanse bosne , zaboravi vedrana ko napravi 90 – e logor u Lori i onda se cudite sto nasta Vukovar , Srebrenica i druga mjesta gdje fasisti fasovase spravom..zato nasta i Vojvoda Bora i drugi STRTASNI cetnici…Srbi bi bili DOBRI da su kao 1942 u kolonama isli na klanje u Jasenovac a da na ulazu stoje Mecep , Glavas Tompson Gotovina Divjak i ostala ustasija..bili bi to dobri srbi koji sa milion zrtava leze u lijepoj vasoj genocidnoj ..to nam ne rece Vedrana , pusti Kemu . kemo je legenda i bez malja i jama…zar ne Vedrana..malo se obrni i vrati u 90 u dok se banda fasisticak spremla misleci da ce odnekukd izaci Hitler al dodje Genser i nasta isto sranje samo Srbi ne odose u Jasenovac….lpntas verdaran..i istna je da nema bosne i nikada je nece ni biti kao sto nema jugoslavije i neka je i name…tamajan je buduci miris svih na balkanu
Kronična opstruktivna bolest zvana jugonostalgija uz već postojeće degenerativne i reumatske bolesti hrvatske kralježnice. Tu je još i gubitak nečega – ali bolje da to ne spominjem… Sve u svemu, jedna ozbiljna dijagnoza 😉
duni mi, lađane
Biti simpatizer jedne nakaradne ideologije koja veliča samo jednu naciju, jednu vjeru ili jedan narod i koja je spremna u ime te nacije ili u ime ”samo njena” boga ubijati sve ostale je sve u svemi jedna ozbiljna dijagnoza !
Ti dobro znaš kako se ta ideologija zove !!!
Ah…
Zato je Bora cetnik?!
Zar nije BORA MUZICAR?;))
Natakne te Bora na naboranog….ti ga ocigledno sanjas kad samo o njemu trabunjas..a pri tom si i jedva pismen!
Hvala za ovaj tekst…
Jebi ga…
TOTALNA DIJAGNOZA:)))
slazem se…
SVI OVDJE NA BALKANU IMAJU P.T.S.P;)))))))))))
Vedrana ovaj mi je tekst jedan od najboljih iz tvog pera. Gotovo sve potpisujem. Ne bih za Olivera Dragojevića rekla da poštujem njegovu odluku ili kako neki kažu, dosljednosti za odlazak u Beograd održati koncert. Mislim da isključivost nije osobina kojom se treba dičiti. Rekao je on i na vjenčanju da će do groba biti vjeran i odan suprug, pa je ipak pokleknuo i nije bio vjeran. Da bi stvar bila još gora, tu ženu je nakon prekida veze, nazvao starom štracom. Toliko o dosljednosti, svetosti zadane riječi pa i poštovanju svojih obožavatelja. Sigurna sam da oni koji vole i cijene Oliverovu umjetnost nisu, kako reče ICH, budaletina bolesna i kme kme, četnici. Oni, kao i ustaše vole samo domoljubne ili ti rodoljubne pjesme. Ne znam koga trenutno slušaju “četnici”, znam da “ustaše” slušaju Thompsona i još nekih koji revu slično. Ne čudi me reakcija nekih šupljoglavih domoljuba i rodoljuba na ovaj tekst jer je za njih ovaj kaos koji vlada na prostoru bivše države bogomdana situacija da svoje frustracije neznanje i beznačajnost ispadima i fašističkom retorikom, prikrivaju. Nažalost, primitivizam je zavladao ovim prostorima jer ni ovakvi umjetnici kao što je Kemal Monteno nisu uspjeli njihova srca i dušu “taknuti”. Njihova je duša zatrovana mržnjom a mrzitelji ne vole ništa što je lijepo i plemenito. Ipak, tih nekoliko gadova koji su iskoristili ovaj članak da bi prolili mržnju i glupost, nisu uspjeli u svom naumu, a to je obezvrijediti Kemala makar i mrtvog. Živjeti će Kemal i njegova umjetnost uprkos takvima. Počivaj u miru Kemale. Ima nas nebrojeno puta više nego ovih grinja, gadova.
@Marija Bella 22.01.2015. Reply
ČESTITKE VEDRANI I TEBI ZA ISKREN, NADAHNUT I POETIČAN TEKST!
@Ich 22.01.2015. Reply
Da li si ti jela neke pokvarene gljive ili pila pokvareno pivo!
To su opasne supstance!
Bora je kafanski “četnik” koji nikada nije bio na ratištu, a niti je uzeo pušku u ruke.
Vaš Tompson je ubijao i u ratu “četnike”, a sada ubija već ubijene u logoru Stara Gradiška…Jasenovac…
Zaista, teško je kada je nečiji mozak programiran šovinističkom ideologijom (mislim na Tompsona), ali on je domoljub i po profesiji – to se u semokratskoj i europskoj Hrvatskoj isplati!
Da, odlazi jedna generacija, moja generacija … i iz nje uglavnom fini ljudi. Valjda i njih onaj gore vise voli. Moja cerka kaze da mi zavidi sto sam bila mlada sedamdesetih. Sve sto je bilo dobro trajalo je od ’65 do ’85… Nista vise nema taj miris i ukus. I pustite Boru, koliko su mu pesme dobre, toliko je on … da ne etiketiram (znam coveka u glavu, na zalost).
BORA JE SAMO PRIMJER MUZICARA koji sam sebe ETIKETIRA I OZNACAVA KAO:
MUZICARA koji je CETNIK i NECE zbog toga NASTUPATI U HRVATSKOJ…
…
Prema tome…
JA DEFINITIVNO nemam nikakve veze sa time,
Da proglasavam NESTO CETNICKOM MUZIKOM,i sl.
DRAGA MARIJA BELLA…
UOSTALOM…
TI OCITO POJMA NEMAS STO PISE U MOM TEXTU-
NE SPOMINJEM OLIVERA,NI NISTA DRUGO NEGO UPRAVO SAMO BORU-
KAO JEDNOG MUZICARA KOJI JE OGRANICENIH,NEMUZICKIH UVJERENJA…
https://www.youtube.com/watch?v=j3orPT-q4QY&index=1&list=RDj3orPT-q4QY
https://www.youtube.com/watch?v=d2T2MvxMQjs
A,TO STO SU NEKI POOOOBRKALI SMISAO MOJIH KOMENTARA…
ILI SHVATILI TO NA KRIVI NACIN-
N.I.J.E MOJ PROBLEM;)))
TO JE PROBLEM SHVACANJA;))
JER…
KOJI DIO RECENICE-
‘B.O.R.A JE CETNIK’-
(JER
TO TAJ COVJEK VOLI…
I TO ZELI)
NEKOM NIJE JASAN?
I NA KRAJU KRAJEVA-
BORA IMA PRAVO BITI CETNIK-
zar ne?
VALJDA…;))
…
JEBIGA EVO IH BOLNICARI
MORAM DA IDEM!!!
MA NEMOJ ME PO GLAVI @$!#
Dakle…
Stvarno-
U kakvoj to ZEMLJI ZIVIMO kad netko IMA POTREBU UZETI MOJE KORISNICKO IME-
I PISATI kao JA?
Taj gore NAVEDENI ICH-
nije moj KOMENTAR…
A,onaj TKO JE UZEO ‘MOJE KORISNICKO IME’ i pisao u ‘MOJE IME’-
svaka ti CAST!
TOLIKO NISKO SE NE SPUSTAJU MNOGI;)))
IMA NETKO TKO TE CETKA, U DOMU TVOM ZA KOJI SI SPREMAN PROSIPAT MENTALNU DIJAREJU GDJE JOJ MJESTO NIJE.
Kao,VELIKA MUDROST tako nesto napraviti…
ALI,BOZE MOJ!
ZAISTA IMA SVAKAKVIH BOLESNIKA!
…
UUUUZIVAJ TI TAMO…
i ne daj se-
Da te lupaju po glavi;))
Vidim da ljudi u bivsoj yugi nemaju bas pametnog posla
Svi su veliki srbi,hrvati,muslimani
A svi su tolk’o gladni
Tolk’o u banani…
Braco i sestre
Pomirite se…
A ko su “oni”, nisam siguran, a ali znam da “vi”
a) ne bi trebalo da više dozvolite da budete oružje u tuđim/stranim rukama (više puta se to desilo)
b) bi trebalo da se informišete šta je to geopolitika, za početak.
Ipak je ovo izvitoperena priča (jer autorica ima osećanja ali ne i znanje) zavijena u oproštaj od jednog velikog čoveka, Kemala Montena.
Vedrana Rudan,
Izabranim riječima s poštovanjem, u ime mnogih nas, iskazali ste prava osjećanja prema čovjeku koji će pjevati u nama dok znamo za sebe.
Hvala vam na ovom tekstu. Slican je bio i prije par mjeseci posvecen Luciano-u Delbianco-u. Zelim vise takvih tekstova u kojima nema prostacenja . Vi to mozete! Samo hrabro, uz Vas sam i sigurno nisam jedini.
pozdrav od jos jednog jugonnicara
Ima nas puuuuno takvih, kao Vi, Vedrana. I nekako me to drži iznad vode. A da li nas je dovoljan broj, vreme će pokazati. Klanjam Vam se za svaku, do sada napisanu reč, i za svaku koju ćete još napisati, jer sam duboko uverena, da ću se i ubuduće sa svakom složiti.
Gospodjo, Vedrana! Lijepo si ovo rekla od riječi do riječi. A šta mi da kažemo obični, mali, beznačajni ljudi koje niko ne sluša. Duramo i čekamo kraj da nas negdje pokopaju. Do tada jedino možemo plakati i plakati. Toj namjeri kapitala da nas podjarmi, iskoristi i odbaci, nemožemo se suprostaviti. Možemo jedino se zavaravati i tražiti neke tačke,
kao oblik motiva da ne odemo prije prirodnog kraja.
Stara, svaka ti cast! Od srca.
Kada relegija padne
Nova pornografska generacija odraste
Mozda ozivimo jugoslavensko bratsvo ako ne drzavee
Istrijani primorci slavonci hercegovci bosanci srbi dalmatinci hrvati
zašto je ta jugoslavija , JNA raketirala kemalovo sarajevo , drugarice jugofašistice ,
morebit da nostalgija bude veća
@SPLITBEBA 23.01.2015. Reply
Prvo, žao mi je što moram konstatovati da nemaš pojma o fašizmu!.
Da i malo ceniš sebe ne bi nekoga ko se celog života borio protiv nacifašizma nazivao fašistom.
Da i malo imaš ljudskog dostojanstva ne bi koristio ovaj povod, opraštanje sa mrtvim čovekom za političko revanšističke rasprave.
Rat je davno završen.
To govori o tebi i tvome umu!
Slažem se sa tobom da je neselektivno granatiranje grada bila greška i zločin, ali su tome doprineli i snajperi sa sarajevskih solitera.
Mislim da je CNN prikazao jednu devojku kako gađa srpske borce sa solitera.
Za svađu i rat su obično potrebne dve budale.
Drugo, nije JNA raketirala Kemalovo Sarajevo.
JNA se povukla iz BiH.
Granatiranje i opsada Sarajeva (ne)delo je srpske vojske iz BiH.
Pre toga separatističke i šovinističke republičke bolumente odlučile su da budu “svoji na svome”, da se reše “srpske čizme” i “srpskih okupatora”, pustili su robijaše (u RH oko 7000) i formirali paravojne formacije koje su napale regularnu jugoslovensku armiju.
Pitam se šta bi se sada dogodilo da Srbi u Hrvatskoj blokiraju garnizone hrvatske vojske?
Da snajperima ubijaju vojnike koji prevoze hleb! (desilo se u Istri)…
Dakle, nije JNA napala, već je bila napadnuta.
Ministar unutrašnjih poslova Hrvatske Boljkovac je u svojoj knjizi to napisao!!!
Zaboravio si šta je Izetbegović pisao u svojoj Islamskoj deklaraciji?
Zaboravio si da nije JNA pre početka rata gađala sa solitera demonstrante, koji su bili protiv rata i razbijanja Juge, već šovinistička bagra SDA.
Zaboravio si masakr nad vojnicima i pitomcima VA JNA koji su se POVLAČILI iz SA, nisu pucali na nikoga pre toga, već je njihova kasarna bila blokirana.
NIJE VEDRANA FAŠISTOIDNA, VEĆ SU TVOJE LAŽI FAŠISTOIDNE, GEBELSOVSKE.
Malo razbistri mozak, informiši se iz više izvora, pa onda deli etikete.
Baš si se “proslavio” svojim komentarom.
Normalan čovek ne može ostati ravnodušan.
Vidim da se u tmini ispranih mozgova oštre kame za nova klanja. Stavi “U” na kapu i vikni ono što Tompson urla!
To je tvoj društveni milje!
Baš vas žalim. Mržnja vas razjeda iznutra.
Mnogi moji preci su stradali od ustaške kame u Jasenovcu, pa bi po tvojoj logici ja sada trebao da mrzim sve Hrvate samo oko 1000 godina.
Ali i Hrvati rodoljubi su takođe ubijani tamo.
Zločinci nemaju naciju, već samo svoje bedno ime i prezime.
Baš mi te žao!
Zašto nisi postavio pitanje ZAŠTO ste u “crvenom” partizanskom Splitu udavili vojnika JNA, Makedonca iako oni nisu pucali na masu, već je ona napala regularnu vojsku.
Dok je takvih “genijalnih umova” kao što je tvoj, NEMA NADE ZA BALKAN I ZA BOLJI ŽIVOT.
Zato ti savetujem da pustiš video i da slušaš predivne Kemalove melodije jer one OPLEMENJUJU DUŠU.
Možda i za tvoju dušu još nije kasno, možda još ima nade!
@SPLITBEBA 23.01.2015. Reply
Izvinjavam Ti se! Ono što sam gore napisao odnosi se na personu pod pseudonimom:
@proba 23.01.2015. Reply
Miki Maus,
Hvala za ovaj kratak, jednostavan i istinit esej. Hvala za pravi i iskren odgovor jednom jadnom i ogranicenom umu. Za kemalom Montenom tugujemo svi mi koji smo ga slusali s uzivanjem!
Miki Maus…bas si neki Miki Maus.Gdje si ti bio u to vrijeme granatiranja Sarajeva…druze Miki ti si ucio neku drugu istoriju.ja ne znam ko je ovdje fasista a ko nije…ko mrzi a ko ne…ja sam rodjena u Satajevu prije 58 godina..napustila kad se rat zavrsio 96te i znam ko je bacao granate.ubijao nasu djecu. Ko su snajperisti bili..nemoj vise nikad reci da je JNA napadnuta…sramite se istine pa je sad okrecete..sramt te bilo..sad bi da je rahmetli Kemo vas…nije i njega ste otjerali i Balijom zvali
bravo za komentar Miki Maus.Sarajevo nije bilo u blokadi,srpska vojska u i oko Sarajeva nije učinila ni približno istu količinu zločina,a vrlo važno,počinioci su kažnjeni za razliku od NI JEDNOG pripadnika paravojne “arBiH”.To je moja primjedba.
Ostalo je nepravedno od Vedrane “oni”,ali ok,neka provlači i politiku iako naglašava apolitičnost.NAJBITNIJE,Srbi nisu bili za raspad YU,najviše su uložili u nju,previše da bi joj željeli smrt.Duga priča pa neću.
Ali da,svi imamo pravo sjetiti se MLADOSTI prije svega,ali MORAMO da se sjetimo izgubljenih mladosti,koje su izgubljene najvećim dijelom,jer ih mi nismo umijeli zaštititi,a znali smo oduvijek za separatističke težnje pavelićevske,a da će doći dan kada će WB-Vatikan da ih upotrijebe.Pa nisu ih po završetku 2 ww za badava spasavali,zar ne?
E moj MIKI ?!
Nije čovjek počeo politizirati već sama autorica odn. Vedrana Rudan. Ne sjeća se Vedrana desetosatnih redukcija struje, ne sjeća se vožnje automobilima par-nepar, ne sjeća se nedostatka osnovnih životnih potrepština u toj predivnoj Pljugoslaviji. Vedrana je jedna velika umjetnička duša koja smišljeno gura velikojugoslavensku ideju kroz smrt jednog velikana Keme koji se isto poput nje izjašnjavao Jugoslavenom. Mogla je napisati nekakav lijepi tekst o Kemi i bez uplitanja političkih stavova, no nije. a zašto ?! Pa zato jer njen isprano dosadni tekst ne bi nitko ni čitao a ovako je pogodila u sridu. Kemo, tebi jedan veliki R.I.P.
Malo pročitaj o “nestašici” u Venecueli i njezinim pravim uzrocima, možda ti postane jasnije i ovo iz Juge. 😉
E, moj sićenica!!! Uzimaš si pravo ocijeniti tekst Vedrane Rudan pristrano jugoslavenskim, nostalgičnim, uvredljivim za ovu divnu demokraciju koju sad uživamo i navodiš nekoliko općih floskula kao vožnja par-ne par, (da si obrazovaniji ni da nešto više nego što si ovim postom pokazao, znao bi da su i mnoge druge zemlje u Evropi kasnije isto imale taj par-ne par), nedostatak osnovnih životnih potrepština i još nekoliko gluposti. Što ti je to falilo? Kava i marihuana, deterdžent da opereš svoju nečistoću? Ili što, lažljivče? Ti si ustašoidni kreten uskogrudni i šovinistički skot. Šteta trošiti vrijeme i prostor za odgovor tebi i sličnima. Dobro zaključuje Miki Maus. Tebi i Thompsonu (to je, valjda, jedina riječ engleskog jezika koju taj glupan zna) odgovara smrdljiva žabokrečina gdje će ti društvo praviti isti takvi, ustašonostalgičari. Bilo bi dobro da začepiš!!!
za miki-mausa
kemo ovo zaslužio nije
al mu je građanka odgojena u socijalističkom rasizmu pokoj vječni poželila uz suzu za nečim što ja vidim fašizmom ,,jugoslovenstvo
i da jugoslovenstvo je eklatantni fašizam
žalosno je što imamo debilne jugofašiste koji su optužili srbiju za agresiju na hrvatsku a da srbija tada nije ni postojala , agresiju na hrvatsku je napravio jugoslovenski fašizam i isto tako je bilo u BiH
barem mislim da nema budala kojima to treba pojašnjavati
kažeš neselektivno ,,,pa ti si debil do besvijesti , sarajevo je sprženo , al to je bolno čuti , malo su mi teška slova , ja sam ubijeđen da je to iz razloga što sarajevo i vukovar nisu imali kohogenost nacionalnog stava u puku , jer jugofašisti nisu imali muda napasti teritorij gdje je nacionalni stav postojao , iz ovoga izuzimam srebrenicu , škabrnju itd , jer su oni ružno je reći nesimbolični zločini jugofašizma
govoriti da je JNA napadnuta , treba biti patogeno bolestan rasizmom jugoslovenstva
sve nacije i religije trebaju živjeti u svojim okvirima i nesmije se dopuštati ideologijama kao socijalizam i komunizam da izjedaju planetu sa svojim socijalističkim rasizmom kao sj.koreja kuba kina itd
socijalizam kojem je koljevka u fašističkom jugoslovenstvu je napravio više žrtava nego bilo koji drugi rat na ovom prostoru a isto tako je na cijeloj planeti sa drugim rasističkim socijalizmima
a to sa snajperima i ko je kome ,,,,,,mirko pazi metak
izvini,,,,ne mirko,,,,,,,MIKI pazi metak , gađa te neki ustaša sa kokardom
smišan si
Ti si Proba budala.
Meliha svaka ti je na mjestu.hvala
pa i jesan,jer san spašavao živote
i opet ću
Nego…
OCITO je ‘Jedan BORA.T’ bezveze PODIGNUO PRASINU…;))
DA,BAS STETA STO BORA.T kvari jednu LIJEPU,ROMANTICNU,JUGONASTALGICNU USPOMENU…
pa…
DA BORA-nije-BORA-
ne bi bilo takvih sto KVARE…;))
…
Ne brinite,
dok imate SLICNE BORI-
JUGONOSTALGIJA moze biti ZIVI JUGOFUTURIZAM;)))
BAS…
HAJMO PONOVITI ‘BRATSTVO I JEDINSTVO’;)))
Svaka cast Vedrana. Odlicno receno kao uvek.
Gospođo Rudan i svi ostali “….nostalgičari”, jeste li vi nostalgični prema bivšoj državi ili pak prema Vašoj mladosti????????? I u ovoj demokraciji ili tzv. demokraciji mladima je lijepo, uživaju, izlaze, zabavljaju se. Njima je lijepo, kao što je Vama bilo sa 15,16,18 ili 22 godine. Zato prestanite svoj žal za mladosti koju nitko vratit ne može pravdati “nekim boljim prošlim vremenima i državnim uređenjima”.
Zanimljivo koliko ima sumanutih širitelja mržnje čak i na ovako neutralan tekst. Rudanica ne zagovara mržnju samo na nju upozorava. Blog je njezin i piše o onome što osjeća. Predlažem mrziteljima neka otvore svoj vlastiti blog i tamo nesmetano veličaju fašizam i ustaše i četnike i liberalnu demokraciju koja oružjem širi slobodu po svijetu. Mladi i danas žive sretno, zabavljaju se i izlaze ali sve dalje i dalje, sve do Njemačke, Irske, Australije i Kanade i često se zaborave vratiti. Kemal je pjevao o ljubavi, ponekad s tugom a ponekad ne. I pamtićemo ga po njegovim predivnim pjesmama. I po tome što je uprkos svemu bio dobar čovjek. A po tome se ljudi jedino razlikuju. Čovjek si ili nisi. Vedrani pozdrav sa poštovanjem.
VEDRANA SPOMINJE STVARI BAS KAKO TREBA…
i pametno KORISTI OZNAKE ‘O.N.I’ I ‘M.I’;))
VEDRANA SEBI NE MOZE I NE SMIJE PRIUSTITI LAPSUS-
tj.ne moze stvari RECI ONAKO KAKO BI TREBALO…
ONA PISE U PAMETNIM OZNAKAMA…
DA NE UVRIJEDI SUSJEDE ČITAČE;))
SAMO…
ONI TO NE KONTAJU…:))))))
‘STO VEDRANA MISLI POD ‘O.N.I’…
ILI ‘MI’…
VEDRANA JE PAMETNA-
I ZNA ‘KAKO TREBA PRICATI’ DA TE SVI RAZUMIJU bez da se LICNO UVRIJEDE;))
NAIZGLED PODILAZI SUSJEDIMA-
A,USTVARI…
‘MI’ JE VRLO DOBRO RAZUMIJEMO;))
…
ZNA VEDRANA DA DZABA OBJASNJAVATI-
ONA JE JEDNOSTAVNO REGIONALNA D.I.V.A…
I-JA JE PODRZAVAM…
DA PISE U O.Z.N.A.K.A.M.A TIM ISTIMA KOJI JE KURCA NE RAZUMIJU KAD PRICA O…JUGONOSTALGIJI;))
…
Zacudo-
SVE DRUGO KUŽE…
pa,hajde…
IMA NADE…
DA NISU BAS TOOOOLIKO GLUPI;)))
Tj.
VEDRANA IMA SVIJETLE TRENUTKE kad kaze OCITU ISTINU,koju ODMAH POTKRIJEPI SA ‘OBJE STRANE’…
tako da…
KAD IMAS ISTINU KOJA MOZE DOTUCI OBJE STRANE-
onda se UVIJEK MOZES OSLONITI NA SEBE,I SVOJU LJUDSKU STRANU…
I RUGATI SE I JEDNIMA I DRUGIMA-
KOLIKO SU GLUPI;))
A-TI…
VELIK COVJEK KOJI NADILAZI
LJUDSKU GLUPOST;))
SVAKA CAST,VEDRA;)))
Obozavam VEDRANIN STIL-
u svakom slucaju…
KAD MOZES-
ZASTO NE BI ZAJEBAVAO OBJE STRANE?!;)))
A-jedni i DRUGI TE VOLE…
tako to ide;)))
KRALJICA:))))
Veoma je zanimljivo citati Vedranine tekstove, ali i citati komentare i price, ljutite i razumne sadrzine! Sto me jako cudi i nije mi jasno … od kuda to sve!? Ja se nesto ne sjecam da je tada bilo puno nekih kojima je bas bilo bitno koji su nasi, a koji njihovi! Zar smo zaboravili da nam je ipak bilo lijepo!? Treba iskreno priznati ima i danas kojima je lijepo!
I ja sam kao i Vedrana, jedan od mnogih koji su tamo u proslosti nesto zagubili i sto nam danas (ako cemo biti iskreni) jako nedostaje!
Nedostaje mi besplatno skolstvo i zdravstvo! Nedostaju mi redovite place, penzije i siguran posao!
Nedostaju mi sigurnost na ulici i u vlastitoj kuci!
Nedostaju mi dragi susjedi sa kojima sam popio koju kupicu bez da ga prvo pitam za nacionalno i religijsko obiljezje! Ma, nismo se niti za ime pitali! Za stolom smo bili svi isti … pa i pijani!
Nedostaju mi poljupci na klupi u parku, neoptereceni pitanjem je li ona nasa ili njihova!
Ja jos uvijek ne znam tko su nasi, a tko njihovi!
Nedostaje mi pogled u iskreno oko, prijateljski zagrljaj i stisak cestite ruke bez “predznaka i boja”!
Kako izgleda, nisam sam! Imam utisak da je jako puno ljudi kojima tako nesto nedostaje!
Cesto se citaju i cuju komentari o onoj Diktaturi!
Danas je navodno demokracija!
A zasto mnogima onda ono gore nedostaje?
No, ne zelim ovdje ispravljati krivu Drinu! Pa nisam je ja niti iskrivio!
U tom pogledu, moja razmisljanja poprilicno opisuju strofe koje slijede!
Proslost, sadasnjost , buducnost
Tamo negdje u proslosti,
zagubio sam buducnost
I ostala mi je samo
Ta prokleta sadasnjost!
Ja ju proklinjem,
A ona me kaznjava!
I ja u toj Sadasnjosti
Uporno trazim buducnost,
A moja je Buducnost
Ipak ostala u Proslosti!
No, vratimo se inicijalnoj temi!
Kemal Monteno i stvaraoci iz te pokojne “Diktature” su dio nase proslosti i to ne samo zato sto smo onda bili mladi, nego zato sto uz njih se ucilo ljubiti, grliti i postivati! Ne sjecam se neke pjesme koja je onda bodrila mrznju!
Zahvaljujem se Vedrani za tekst u kojem se (rekao bih) zahvaljuje (ne samo) Kemi! Ne znam da li bih bio u stanju tako to napisati, ali znam da upravo tako i ja osijecam!
No Vedrana, mislim da Arsen Dedica ne treba spominjati uz Severinu ili Cecu! Sjetimo se Tekstova koje je Arsen napisao! Osim slova, u tekstovima Arsena i Severine, je ogromna razlika! Cak im niti dekolte nije isti!
Ja se uporno i sa velikim postovanjem prisjecam i neobicno cijenim Arsenovo “Kad bi svi ljudi na svijetu, bas kao sva dijeca na svijetu…”! Sta se dogodilo sa tom dijecom?
U svako slucaju Vedrana, pridruzujem se tvojim mislima i osobno izgovaram veliko HVALA Kemi i toj generaciji nasih stvaralaca koji su vise nego samo jednu generaciju oplemenili svojim tekstovima i tonovima!
Jos jednom, HVALA ti Kemo!
I naravno, hvala i tebi Vedrana!
@Pajdo Politra 23.01.2015. Reply
Baš lepo i nadahnuto!
Prosto gali svaku dušu željnu mira, ljubavi i poštovanja.
Nema idalne države, vladara, a ni naroda, ali kada uporedimo ono nekad i sad, nisam siguran da smo napredovali!
po tebi su idealne ideologije koje prave pokolje
svaka nacionalna država sa demokratskim sustavom je koljevka dobrote planete , a ne tvoji socijalistčki rasizmi
Proba, ajd uzmi one tablete koje si zaboravio popiti, nemoj da opet dođu po tebe.
Svaka čast Pajdo, lijepo je pročitati i neki pametan osvrt. Vraća vjeru u ljude.
Definitivno se ne slazem sa tobom Vedrana oko tvog misljenja o Oliveru i njegovom odlasku u Beograd samo zato sto taj grad vise nije ono sto je bio. Mozda ne znas ili se ne sjecas ali Olivera je stvorio i izmislio Beograd, a ne Split. Njegovi prvi festivalski nastupi nisu bili na Splitskom festivalu nego na Beogradskom ili kako se vec zvao Mesam ili tako nesto. Beograd ga je lansirao u orbitu pa bi Beogradu imao razloga i pokazati barem malo zahvalnosti, a ne ga popratiti onakvim bezobraznim salvama i napadima mrznje kakvu Beograd od Olivera sigurno ne zasluzuje. Bila je i Tereza u Beogradu i na svojim nastupima je nasla onaj isti Beograd kakav je i ostavila. Dakle, svak nadje ako trazi. Ne zaboravi da je “veliki” Oliver pjevao ” pesmu” ” Zasto sve sto je lepo i a kraj? ” na socnom Srpskom, a danas se toga srami. Kakva je to osoba koja se srami sebe i svoje proslosti, kao da je pocinio zlocin protiv covjecanstva jer je pjevao na omrzenom jeziku? Sranje sestro! Sranje! Zato ga nimalo ne postujem iako je i u mom emotivnom zivotu “njegova pjesma” ( mislim Runjiceva ) imala svoje mjesto. Uostalom zar nisi primjetila da je smrcu Runjica umro zapravo i Oliver? On nema sta vise svijetu da dade osim glasa i to je sve. A glasu nema vise tko da napise pjesmu. Uostalom ni Split vise nije isti, barem ne onaj koji je bio. Nazalost, postao je perjanica i izvoznik neonacizma po Hrvatskoj, pa ipak Oliver nije odustao od nasupanja po Splitu, odrzava koncerte kad je god to moguce. Dali se Oliver ikada i pokusao ograditi od nacistickih ispada na svojim koncertima? A bilo ih je. Nije, Vedrana! Imali kod Olivera ikakvih principa kojima bi ga ti ili bilo tko mogao opravdati? Meni ne, iako sam Splicanka kao i on, nemogu i necu gajiti dvostruke standarde. Srbin ili Hrvat – jebe mi se – nista mi to ne znaci. Znaci samo-ima li u njemu COVJEKA ili ne? To je jedino bitno!
Potpuno se slažem sa Vašem mišljenju o odioznom O.D.,ali to ipak nije tema.Mir vječiti i pokoj njegovoj plemenitoj duši,neka dragi Bog da GOSPODINU KEMALU MONTENU,jer on je za razliku od drugih proveo 3 godine po podrumima svog grada,dok su po njemu padale granate iz razno raznih pravaca,ali kad je jednom izašao,ponovno na svijetlo Sunca,nije pravio razlike između svog Sarajeva,Zagrbe ili Beograda.Ostao je VELIK i zato mu Hvala i vječna slava!
Uh Anka koliko te Volim svaka ti je na mestu jos postoje Ljudi kao Ja .pozdrav Ankice iz Kg
Ajde da se malo i oko Olivera javim!
Povremeno odem i do te “crne” srbije i u putu poslusam i radio stanice koje se mogu cuti! Ne rijetko se na radiju cuju Olever, Parni Valjak, Prljavo Kazaliste, Drago Mlinarec, Atomsko Skloniste, Kico Slabninac, Ladarice i mnogi drugi izvodjaci sa “druge strane ulice”!
Nisam imao prilike citati ili cuti neke ispade protiv Olivera! Naprotiv, vjerujem da ga dosta cijene na “drugoj strani ulice”!
U svakom slucaju treba postivati odluku Olivera isto koliko i njega, a ja ga prilicno postujem!
E moj padro (pišem malo p jer vidim da je u hrvatskom jeziku sada u modi da se imena pišu malim slovima, ili barem neka koja nisu po volji!?). Ja sam Jugosloven, bio i ostao, i najmanje sam ja kriv što su mi oduzeli/uništili JugosaIaviju i saterali me u Srbiju! Ipak, ona mi je sada država bezobzira što imam razloga da se ljutim na nju, a to zbog političara i lopova/tajkuna koji nam zagorčavaju život. Zato ne dozvoljavam da je zoveš crnom i da je pišeš malim početnim slovom. Treba li da se spustim na tvoj nivo i da napišem da i ja odlazim u hrvatsku, ali bez atributa jer takav atribut ne postoji koji može da opiše sve one zločine koji ste radili i danas radite, a sve u znaku U. I prestanite da sve svoje zločine i zločince prikrivate “bacanjem kamenja” na Srbe. Izlečite već jednom taj kompleks. Osvestite se i nađite snagu da pogledate sebi u oči. Prestanite da veličate događaje koji su pre za sramotu nego diku (Oluja, Maslenički most) i ličnosti koji su pogazili svoju vojničku zakletvu i izdali svoje drugove i zemlju koja ih je hranila (Antun Tus, Bobetko i mnogi drugi bajni generali). Da ne zaboravimo ni pesmu Danke Dojče! Ali, srećom ne pevate je više pošto su vas Nemci lepo zamolili da ih ne brukate! Prestanite već jednom i sebe da brukate!!!
I,da…
Jedino je BRUNO SIČENICA shvatio da VEDRANA POLITIZIRA OVAJ TEXT-
CISTO ZATO DA NE BUDE BEEEEZVEZE…!
jer,VEDRANA zna sta radi kad pocne o NECEM JUGOSLAVENSKOM;)))
uostalom…
SAD KAD JE U PITANJU SVICARAC U H.R.V.A.T.S.K.O.J-
SAD JE U PITANJU HNB BANKA-
SAD SE NITKO NECE VRIJEDJATI;))
…
DVOSMISLENOST U KORISTENJU ‘HRVATA U HRVATSKOJ’ I HRVATA U BIVSOJ JUGOSLAVIJI JE UVIJEK TAKAV-
MORAS PAZITI STA CES RECI O HRVATIMA U HRVATSKOJ,U ODNOSU NA TO ‘TKO SU BILI HRVATI U BIVSOJ JUGOSLAVIJI’;)))
Hajde,de da je ovo ‘JUGOSLAVENSKI BLOG’ pa da SE MORA PAZITI KOJIM CES SLOVIMA PISATI…
ali…
Ovo NIJE JUGOSLAVENSKI BLOG-
da se mora paziti…;))
SLOBODA GOVORA??!
TKO TO OVDJE FARBA-
DA SE COVJEK MOZE SLOBODNO IZRAZAVATI???!
ali,ZATO…
KAD SU U PITANJU FRANCUZI-
SVI STE ZA SLOBODU IZRAZAVANJA;)))
IZGLEDA DA SE VECINA PRAVI ENGLEZIMA…
I FRANCUZIMA-
to je MANJE BALKANSKI;)))
Ipak…
Cim SE SPOMENE B.O.R.A CETNIK-
odmah ISKRE FRCAJU?!
SVAKA CAST,BALKANE!:))))
malecki подсједник
http://www.021.rs/Info/Srbija/Bora-Corba-postao-cetnicki-vojvoda.html
великост Vedrane je u tome
što je sv. Tuđmana oćerala u 3PM
(vidi nedeljnu dalmaciju. početak 92.)
a dotični borisav se uvukao
u zlobino prkno
(vidi start iz 88 g.)
a evo još jedan-прави
malecki подсетник..
http://www.pionirovglasnik.com/print.php?content=145
Hajde,IGORE…
HVALA NA PODSJETNIKU;))
…spominjanje борисава u tekstu o Kemi
mislim da je dobar marketing fazon
ne lepi se nikako…
a naročito biser
da nam je ceca arkanović
борисав…
http://www.autonomija.info/vojvodanska-partija-poziva-na-bojkot-koncerta.html
inače borisav lijepo radi svoj posao
od malih nogu…
kao klinac obijao stanove po beogradu,
pa je porodica zbog sramote napustila čačak..
ostalo vjerojatno vam je poznato
ili se upoznajte da ne bi pisali svašta…
ps.
evo nešto što борисав
nikako ili retko pominje…
https://www.youtube.com/watch?v=xP8FuGBEjRU
Nekako s proljeća. JBT, kako me nešto steglo u grlu. Možete reći što god hoćete, ali kao da smo u ta vremena bili bolji ljudi.
Stojim iza svake tvoje rijeci Vedrana!Rasli smo u divno vrijeme i u divnoj zemlji,gdje se moglo disati punim plucima.,gdje je vazan bio COVJEK a ne nacionalnost iznad svega, kao danas.U ovoj tuznoj drzavi,tjese me lijepe uspomene iz prijasnjih vremena i to mi daje snage da izdrzim.
za miki-mausa
kemo ovo zaslužio nije
al mu je građanka odgojena u socijalističkom rasizmu pokoj vječni poželila uz suzu za nečim što ja vidim fašizmom ,,jugoslovenstvo
i da jugoslovenstvo je eklatantni fašizam
žalosno je što imamo debilne jugofašiste koji su optužili srbiju za agresiju na hrvatsku a da srbija tada nije ni postojala , agresiju na hrvatsku je napravio jugoslovenski fašizam i isto tako je bilo u BiH
barem mislim da nema budala kojima to treba pojašnjavati
kažeš neselektivno ,,,pa ti si debil do besvijesti , sarajevo je sprženo , al to je bolno čuti , malo su mi teška slova , ja sam ubijeđen da je to iz razloga što sarajevo i vukovar nisu imali kohogenost nacionalnog stava u puku , jer jugofašisti nisu imali muda napasti teritorij gdje je nacionalni stav postojao , iz ovoga izuzimam srebrenicu , škabrnju itd , jer su oni ružno je reći nesimbolični zločini jugofašizma
govoriti da je JNA napadnuta , treba biti patogeno bolestan rasizmom jugoslovenstva
sve nacije i religije trebaju živjeti u svojim okvirima i nesmije se dopuštati ideologijama kao socijalizam i komunizam da izjedaju planetu sa svojim socijalističkim rasizmom kao sj.koreja kuba kina itd
socijalizam kojem je koljevka u fašističkom jugoslovenstvu je napravio više žrtava nego bilo koji drugi rat na ovom prostoru a isto tako je na cijeloj planeti sa drugim rasističkim socijalizmima
a to sa snajperima i ko je kome ,,,,,,mirko pazi metak
izvini,,,,ne mirko,,,,,,,MIKI pazi metak , gađa te neki ustaša sa kokardom
smišan si
STVARNO…
OVIM JUGOSPIKAMA NIJE MJESTO OVDJE…
iako sam i ja JUCER SJEBALA POST-
I POPUSILA BORU-FORU…
A,SVE ZA BEEEEZVEZE;))
ON JE SAMO JEDAN ‘MALI NESTASKO’,ROKER…
I TO JE SVE…;))
NJEGA JE USTVARI NEMOGUCE SHVATITI OZBILJNO…
a,jedan GLAS RAZUMA dobro kaze:
OPASNO JE JESTI LUDE GLJIVE…
ili,
Otrovne…
JEDNOSTAVNO IH TREBA PRESKOCITI….
Jednostavno,
Kad CITAS VEDRANU-
MORAS ZNATI ZANEMARITI NJEZIN OSVRT NA JUGONOSTALGIJU-
jer ona to gleda IZ DVA OPRECNA KUTA…
NEODIJELJIVO…
A-TO JE MNOGIMA TEEESKO ZA SHVATITI,
pa se I JEDNI I DRUGI DAJU NAVUCI NA ‘TANAK LED’…ILI PLANU ‘KAO ŠIBICE’…
A-VEDRANA PRI TOM’ NISTA LOSE NE MISLI,
I NE SAMO TO…
NEGO NE MISLI UOPCE…
ZENA JE NEEEEOPTERECENA HRVATIMA,SRBIMA ILI BOSANCIMA…
I KAD KAZE J.U.G.A-
NJOJ SU FAKAT’ SVI ISTI KURAC…
NE RADI RAZLIKE…;))
I BAS ZATO NE MORA POLAGATI NIKOME RACUNE KAD SE OKOMI NA NEKI ZLOCIN…ILI BILO STO…
Z.N.A SVACIJU BOLNU TOCKU…
BAS KAO I…
EROGENU ZONU;))
“U moje vrijeme Arsen Dedić nije bio “Srbin”, u moje vrijeme Bora Čorba nije bio “četnik”, u moje vrijeme Oliver Dragojević odlazio je u Beograd, u moje vrijeme Kemal Monteno bio je ubojica svih mojih ljubavnih jada….” divno i faktografski jasno receno.. umro je pjesnik i to je trenutak za pijetet pjesmama i vremenu koje je opjevao
Nazalost komentari su malo zesca debilana,.. najcudnija raja su ovi sto ‘sve znaju’ o sarajevu od ’92-e, a pojma nemaju: debili s oruzjem u gradu i njihovi sugradjani debili na okolnim brdima se zaigrali kauboja i indijanaca i tako 23 godine, nista im nije sveto pa ni smrt pjesnika ih ne dira nimalo
E gospodo, vama Kemo nije pjevao i to vam je najgora kazna
osobu koja je obilježila našu mladost svojim srcem u glasu pri smrti strpati u rovove jugoslovenstva je jedino debilno
svoju mentalnu bolest izjašnjavanja jugoslovenkom gurati pri smrti genija koji je bježao od jugoslovenskih granata u neku sredinu koja je “nacionalistička” je morbidno
reče u jednom svom filmu
prljavi hari, da je mišljenje kao dupe,
ima ga svatko,
tako i ovo forsiranje jugoslavenstva kao
fašizma..
jbte. ispada da su Krleža, Tin, Andrić…
bili jugo fašisti…
bravo
proba je biser numero uno!!!!!!!!
evo i link zanimljiv valjda nekome..
http://pulse.rs/ivo-andric-paradoks-o-sutnji-2/
Život je neprestani proces donošenja odluka , posle kojih sleduje čitav niz nepredvidljivih događaja.Npr. uzeti kredit u Švajcarcima.Predati na tacni socijalistički državno -politički sistem,odreći se vlasti radnika i predati sve to(nezasitim) kapitalistima.Niko tada nije bio svestan kolika će biti cena razbijanja jedne velike zemlje zbog boljeg standarda(obećanog a nedostignutog)Uz to zamenjena je jedna homogena nacionalna država(svi govore razumljivim jezikom) podivljalim rasističkim mini državicama.nastalim na mržnji prema( tobožnjim) drugim nacijama.Ali doneli smo(Mi Narod) pogrešne odluke i sad možemo samo da kukamo.Možda ćemo sa nekim drugim budućim odlukama biti bolje sreće.
Zivot ima smisla, ali nema smisla napisati Kemino ime pored Bore Corbe. I ne znate sta su “oni” “radili” Sarajevu. Pozdrav
Hej DARKO!
GDJE SI BIO OVIH DANA?
TO JE UPRAVO ONO STO SAM JA HTJELA RECI-
ali mi NIJE POSLO ZA RUKOM;))
SVAKA CAST NA TAKO KRATKOM KOMENTARU-
koji ja ETO NISAM U STANJU NAPISATI…!!!
eto ljudi…
TO SE ZOVE MUDROST-
reci SA MALO RIJECI-
CIJELI SMISAO:)))))))
…
ali,Boze moj…
VEDRANA NE PERE ODVOJENO ‘BIJELU I CRNU ROBU’…
ONA SVE STRPA U ISTI KOS-
UBACI U MASINU…
I PERE S.I.V.O;))
TO JE-
NJEZIN STIL ‘ISPIRANJA MOZDANIH KANALA’;)))
…valjda se ovo uklapa u ono
šta su uradili Sarajevu…
http://www.autonomija.info/sarajevska-golgota-raja-protiv-papaka.html
evo i od mene za miki mausa
nekaj:
http://www.autonomija.info/dosije-sarajevo-pozadina-blokade.html
Postovani Dusane,
nema potrebe da se vrijedjate i da to tako tumacite!
Radi se o nenamjernom lapsusu i molim vas da mi ne zamjerate!
Uostalom, u cijelom kontekstu se moze osjetiti da ne zelim vrijedjati bilo koga!
Vidite Dusane, imao sam i imam mnostvo divnih prijatelja sirom bivse Jugoslavije! Nema veceg grada u bivsoj Jugoslaviji u kojem nisam bio i stekao divne prijatelje! U dusi nosim bezbroj predivnih uspomena i emocija na divne trenutke sa tim ljudima i to ne moze biti pomuceno bilo kakovom zlocudnom politikom razdvajanja i mrznje! Niti jedna politika niti persona me u tome ne moze pokolebati! Za razliku od nekih ja ne vidim i ne pravim razliku izmedju ljudi iz Beograda ili Zagreba ili Sarajeva ili Ljubljane ili Pristine ili Novog Sada ili Varazdina ili Mostara ili Rijeke ili Splita ili …
U mojim povremenim putovanjima kroz tu “crnu” Srbiju (kako ju opisuju u nekim tekstovima ili umovima , ali ne i mojem) nisam nikada osjetio da nisam dobro dosao! U pola Beograda sam tamo pocetkom 90-te kao i u zadnje vrijeme, trazio kruh, a ne hleb, u Restoranu zlicicu, a ne kasicicu i nikada nisam dozivio da me netko krivo pogledao! Zato sam i „crnu“ napisao u navodnim znakovima! Nemojte, umoljavam vas, to kvariti!
Iskreno, tamo pocetkom 90-te (dakle i prije bilo kakovih frontova) sam u sred mojeg Zagreba, vozeci Avisov Rent-a-Car sa “BG” tablicama, dozivljavao velike neugodnosti od sugradjana-vozaca na semaforu lijevo i desno od mene! U isto vrijeme sam bez ikakovih problema u pola Beograda placao hotelski racun ili tankao vozilo sa “ZG” tablicama ili objedovao u Restoranu sa cekovima Zagrabacke Banke! Mozda neki imaju i drugacija iskustva, ali moja su takova!
Da bi malo bolje razumjeli kako sam se osjecao u tim teskim vremenima, dovoljno je opisano u slijedecim strofama;
Dusa u domovini
Majko i oce, roditelji moji mili
Prijatelji dragi, sto zajedno smo rasli,
Dobri ljudi, znani i neznani,
Koji zivite ili vec pocivate,
Djecice neduzna, cistodusna
Zrtve odraslih zabluda,
Domovino ispacena, napustena
Od zlih izmrcvarena, izdana…
Oprostite nam ako mozete,
Oprostite nam sto trazimo buducnost,
Sto se ponekad i nasmijemo!
Oprostite nam sto redovito objedujemo,
Sto ne gladujemo sa vama!
Oprostite nam sto se ponekad zaboravimo,
Sto zaboravimo vase patnje!
Oprostite nam sto nismo u stanju
Pomoci ni vama ni nama!
Oprostite nam sto zivimo!
Preklinjemo vas …
Oprostite … ako mozete!
No, nije mi namjera da polemiziram i bistrim politiku koju nisam ja zamutio i koje sam isto tako i ja zrtva! Uvazavam vase osjecaje oko Jugoslavenstva!
Vrijedjati bilo koju naciju, narod ili vjeru pa i onu Jugoslaviju bi za mene bilo dusevno samoubojstvo!
Uvazavam i misljenje postovanog pod pseudonimom “proba”, ali ga ne dijelim sa njime! Covijek ima pravo na svoje misljenje!
On ima neke svoje razloge, ali se bojim da nismo pili vodu i zivotne sokove sa istog izvora jer ja nikada ne bih upotrijebio termin “jugofasizam”! Pretpostavljam da je puno mladji i zna uglavnom samo sto mu je prezentirano!
Vidite, meni je moja majka (dok sam bio mali) znala u goricama govoriti da je i muha zivo bice i da nije kriva sto je voljom Boga ili majke prirode na svijet dosla u obliku muhe!
Zamolila me da ne ubijam muhe samo zato sto su muhe! Hvala ti majko!
Moja majka nije imala nego samo 4 razreda osnovne skole, ali kako izgleda puno je pismenija od mnogih danas! Sta su ucili druge ne znam, ali sudeci po tome sta se dogodilo sa Jugoslavijom, mogu samo zamisliti kakav nauk je tu u pitanju!
Uprkos razlici u misljenju, uvazavam i “probu” kao osobu koja ima pravo na svoje misljenje! Ne zelim ga niti uvjeravati niti razuvjeravati i zelim mu dug i zdrav tivot! Sto duze zivi, veca je sansa da ce razmisliti o svojim uvjerenjima i idejama koje zatupa!
Molim vas, nemojmo zaboraviti da “Ljubi bliznjeg svog!” se ne odnosi samo na bliznje sa istim nacionalnim predznakom ili zivotnim ili politickim uvjerenjem!
Dusane, uvjeren sam da i vi imate divnih iskustava, uspomena, trenutaka i prijatelja u Hrvatskoj! Nemojte ih zatrpavati i zaboravljati!
Razumijem da ponekad gorcina prelije, ali zakopajte tu gorcinu negdje jako duboko da ju djeca ne mogu naci i osjetiti!
Dozvolite divnim uspomenama (kojih, uvjeren sam, imate mnostvo) da zatrpaju tu gorcinu!
Pamtite i njegujte te divne trenutke sa nekim divnim ljudima i biti ce i vama toplije oko srca!
Oko, Olivera Dragojevica, pa ljudi i on je covijek i od necega mora zivjeti! Nemojte mu zamijerati sto nastupa u Splitu ili negdje drugdje! Oliver je muzicka legenda vrijedna postovanja, a to da li ce doci ili nece u Beograd, je samo njegova odluka i treba ju postivati! Od mene, ja mu samo mogu poruciti da mozda i nije sve tako kako se to njemu cini i uvjeren sam da ce ga i Beograd (kao i mene uvijek), kad se on na to odluci, toplo primiti!
A Vedrana se zelila samo zahvaliti Kemi na divnim i dusevnim pjesmama i tekstovima!
A to sto ona pere crno i bijelo rublje zajedno … mozda nije ni to lose! Vidi koliko nas ovdje pise iskrene redke!
Hvala ti Kemo, a i tebi Vedrana!
pajdo,,,, reklo bi se da ti se triba zahvaliti na glasu razuma
nećeš je dobit ,,,zahvalu
zbog takvih koji ne prepoznaju zlo su mnogi nestali ,, a ona sredina koja prepoznaje gadove je ostala neteknuta , toliko o povjesti i nostalgiji
nostalgija koju svatko ima , moju je nostalgiju požderao garnizon koji je pod komadom JNA umarširao u moj grad
moj život spasio je nacionalni stav koji kako svatko zna nije bio prevelik , kao u većine puka , al ona sekunda kad je tribalo reć pripadam tu , pitam vas di je KEMO sklonia svoj život
tvoji stihovi i ljepota misli je nešto što se cijeni al ovde sa radi o gaduri RUDAN koja veliča jugoslovenstvo fašizma radi svoje usrane nostalgije koju kao drugi nemaju
stav je bitan, stav spašava glavu , dao bog da meni niti mome ikome ne trebadne nacionalna pripadnost ,,,AL ĆE JE IMAT
i još jedna sitnica , radi takvih pajdo kao ti su padale glave u konvojima , jer ljudi nisu vjerovali da oružje koje smo kupovali da se mognemo branit ,netko je pod komandom JNA ispraznio na goloruki puk
pajdo ja te vidim takvim , i mnogima kao ti sam spasio glavu , i opet ću ,,,mnogo je maloumnih koji zaslužuju živjet al su velika opasnost za opstojnost
ponoviću,,,,,,,,,, socijalizam i jugoslavija su rasizam i fašizam u najtežem obliku
@proba 24.01.2015. Reply
Bivši Zemljače, zalutao si na ovaj blog i njenog vlasnika nazivaš gadurom.
Odmah si sam sebe diskvalifikovao kao razumnog komentatora.
Svak amedalja ima dve strane.
Svako ima pravo da misli svojom glavom, pa makar to bilo i pogrešno.
Nisam imao nameru da idealizujem SFRJ, jer jednostavno rečeno, idealna država ne postoji. Ali, imam pravo da uporešujem, jer sam prošao malo sveta i školovao se u nekim državama na istoku i zapadu.
U svakoj državi postoje retrograden i ultrakonzervativne snage.
Slažem se sa tobom da je i u SFRJ bilo mnogo toga što nije bilo dobro.
Na primer, bahatost tajnih službi, progon političkih neistomišljenika. Boli otok…
Ali, to je ono ali što curu kvari.
U toj državi je bilo besplatno školovanje, zdravstvo, posao se nije čekao 10 i više godina, nije bilo ovakve enormne pljačke države i gomile besposlenih jadnih mladih ljudi koji ne znaju šta će sa sobom, a izdržavaju ih dede i babe.
Moj bivši zemljače, u SFRJ si mogao do 1990. godine da putuješ i da spavaš u sred šume, a danas nisi bezbedan ni u svom stanu, pa ugrađuješ kamere i alarme.
U toj “nacifašističkoj” Jugoslaviji, tako su je nazivali i fratri u Šibeničkim srkvama, imao si pasoš najcenjeniji u svetu, jer si mogao da putuješ gotovo u sve države sveta bez vize.
Reči Jugoslavija i Tito su u zemljama Trećeg sveta otvarala sva vrata.
Jugoslavija je u to doba bila vodeća zemlja nesvrstanog sveta, a tito je po uticaju bio treći političar u svatu, odmahposle vođa SAD i SSSR-a (na njegovoj sahrani prisustvovalo je 135 najvećih državnika sveta ,BTW, koliko je takvih prisustvovalo sahrani tvog vođe i oca nacije Tuđmana?
Jugoslavija je po životnom standardu bila Amerika na istoku.
Bila je zadužena 22 milijarde US$, taman toliko koliko i Srbija danas, a kako danas živimo u “demokratskoj” RH i “demokratskoj” RS.
To je demokratija samo za lopove i novokomponovane, tzv. kontraverzne biznismene.
Naša i vaša privreda ima proizvodnju na nivou 65% od one 1990. godine.
Sve je rasprodato u bescenje i velik deo opljačkan.
Oni koji su se bogatili dok smo mi siromašili, danas nam odrešuju sudbinu.
Oni se brčkaj na bahamima, a mnogi nisu videli more od 1990. godine.
O “nacifašizmu” bi trebao govoriti u Hrvatskoj, jer je tamo prvo počeo rušenjem spomenika partizanskim borcima i pisanjem ustaških parola.
Da li je posle dolaska Tuđmana na vlast počelo razoružavanje policijskih postaja u srpskim sredinama, otpuštanje Srba sa posla, premlačivanje srpske dece u čkolama. blokada i napada na garnizone JNA, miniranje i pljačkanje srpskih vikendica po Jadranu, proganjanje ljudi iz gradova da bi im oteli stanove…
NEKI ČOVEKOLIKI DVONOŠCI NE SAMO ŠTO IMAJU KRATKU PAMET, VEĆ IMAJU I KRATKO PAMĆENJE.
Nazivaš Rudanku gadurom samo zato što odaje pošti jednom Jugoslavenu, Kemalu Montenu, je najbolji opis tebe kao ličnosti.
Nije ona došla na tvoj blog, već si ti zalutao na njen.
Ja nemam nameru da ti delim bilo kakve epitete, samo tvom mišljenju suprotstavljam svoje.
Čitaoci neka ocene ko je više, a ko je manje u pravu.
Na kraju, želim ti dobro zdravlje i uživaj u toj demokratiji u nezavisnoj državi Hrvatskoj, jer više nema jugo “nacifašizma”, nema JNA (iako je ja osuđujem za Vukovar), a BTW, tamo je poginulo mnogo više Srba nego Hrvata, tek da se zna, a žalim svaku nevinu žrtvu, bez obzira na naciju, veru, boju kože …
Bok, bivši zemljače!
po pisanju se da isčitati da si drug srpske opredjeljenosti , ne nacionalnosti , jer svatko nacionalno svijestan vidi jugoslovenski fašizam
ne seri dok VOZ stoji , dok se ne ratuje , ,,,ispade da su srbi napadnuti , a di se ratovalo , ovo ti je životinjski idiotizam o tom da su srbi bili napadnuti u hrvatskoj ,
o jugoslovenskom standardu koji je zasnovan na prodaji zmljama sa embargom i nesvrstanim zemljama koje su sve odreda klerofašističke sa genocidnim vladama , od prve do posljednje , o toj planetarnoj sramoti u kojoj je učestvovao i hrvatski puk je bezvrijedno komunicirati sa debilima zadojenim socijalizmom
jugoslavija u svojoj povjesti nema realnog dinara zaradjenog na realnom tržištu , sve goli kriminal sa diktaturama pod embargom , pa nije ni čudo da je sve krahiralo kad je krepao debil tito sa kojim su prestale veze sa nesvrstanim diktaturama
a ujedno svi ti artikli su bili kopije tipa đta kina radi danas
rudanka je gadura sa jugoslovenskim fašizmom za idologiju od kojeg je stradalo više puka neg u ww2
a da se danas lošije živi ,,,,,,zasigurno oni koji su u fašiste tita nerealno zarađivali danas imaju lošija primanja jer nemaju kulturu realnog rada
a ona polovica puka bivše SFRJ o kojoj se nije smijelo znati da gladuje da nema cestu struju vodu školu ,,, e njima je bolje ,,,mnogostruko ,,,dragi jugofašisto
o sigurnosti socijalističkog fašizma ,,,samo se osvrni na titovu prijateljsku zemlju sj.koreju ,, a da je putovnica hrvatska manje vrijedna od bivšeg pasoša ,LAŽEŠ,,,
O MENTALNOM STAVU DEBILA PROIZAŠLIH IZ JUGOFAŠIZMA GOVORI ČINJENICA DA JE DEBIL MESIĆ GADAFIJU NUDIO SKLONIŠTE
pa me nimalo ne čude ove tvoje nebuloze
fašizam jugoslovenstva me ne tangira , al me debelo boli da danas imamo debila koji veličaju fašizme
a ti si toliko debilan da si me odma uvrstio u hrvatske nacionaliste ,,,monstruozni idiotizam gamadi koristiš u komunikaciji
isto ovako šamaram debile koji veličaju ustaštvo il bilo koju drugu glupost
al gamadi će uvijek biti
Divno rečeno. Lijepo je pročitati komentar prožet toplinom. Hvala
evo Kemo na sličici…
https://slikemogdetinjstva.files.wordpress.com/2012/04/pv68.jpg?w=659
Postovani “proba”,
Zahvaljujem na brzom i iskrenom odgovoru!
Ne, nisam namjeravao zapoceti neku raspravu!
Postujem vase uvjerenje, iako veoma razlicito od mojega!
No, da ne zaboravim zasto sam uopce htio nesto pisati! U reviziji mojeg posljednjeg teksta sam primijetio jedan lapsus koji mi se bez namjere dogodio, pa da ne bi reagirali kao Dusan, molim vas da ne zamjerite! U recenici; Sto duze zivi, veca je sansa da ce razmisliti o svojim uvjerenjima i idejama koje zatupa! Bez ikakove namjere je izostavljeno slovo s … tu je trebalo pisati zastupa!
Molim vas, ne zamjerite mi!
Kad vec pisem, u vasem tekstu ste dobro spomenuli da pokusavam donijeti malo razuma u tu vijecitu raspravu o tome tko je zlocinac, a tko sa branio! Naravno, to je moja namjera, i veseli me da ste to prepoznali! Optereceni vlastitom istinom, uporno se zaboravlja na osnovna humana nacela suzivota, medjusobnog postivanja i uvazavanja!
Svi mi imamo neku svoju istinu! A ponekad je dovoljno samo malo se “odmaknuti od drveta da bi se vidjela divna suma”!
Vidite, dobri i iskreni prijatelji koji su nekada zivjeli ili i danas zive u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, Zadru, Rijeci, Puli, Varazdinu, Osijeku ali i Novom Sadu, Beogradu, Somboru,Kragujevcu, Nisu, Sarajevu, Bihacu, Zenici, Pristini, Gostivaru, Peci, Podgorici, Budvi, Mostaru, Capljini, Banja Luci, Skopju, Ljubljani, Mariboru, Ptuju … i divne uspomene obucene u dusevni plast emocija me moralno I dusevno obavezuju da se ne opredijelim u nekom radikalnom smislu, nego da uzivam u tim divnim uspomenama i povremenim kontaktima! Poneki jako tesko zive, jer se nisu opredijelili, ali su sacuvali cistu dusu i mnostvo prijateljstava i sa “druge strane ulice”! O vecem bogatsvu i ne mastaju!
Uz njih se i ja osjecam veoma sretan i bogat!
U cijelom mojem tekstu pokusavam samo ukazati na nesto sto, u napadu gorcine, mnogi zaboravljaju! Mrznja u dusi ubija prvo tu dusu koja ju nosi! Da li cete vi naci mogucnosti (sto se iskreno nadam!!!) da tu gorcinu dovoljno duboko zakopate, je do vas, ali u ime Boga vas molim postedite djecu! Uvjeren sam da i vi kao i svi mi imamo lijepih uspomena iz starih ili novih dana! Dajte im krila i boju duge, mirisnog poljskog cvijeca, majke ili divne zene iz susjedstva …
Nemojmo opredjeljivati nasu djecu i prije nego su u stanju sami naci svoje mjesto u zivotu!
Biti Hrvat, Srbin, Njemac, Albanac, Madjar, Rom ili tko zna sta jos … je divno i nikada osporeno … nikada! Niti meni niti mojoj veoma religioznoj supruzi, niti nasim susjedima … Ali, od toga ciniti polaznu tocku za napad, omalovazavanje ili vrijedjanje nekih drugih je pogresno i lose … jako lose … ma s’koje strane ulice dolazilo! Ja se osjecam veoma sretnim i bogatim covijekom vec zato sto imam divnih prijatelja i uspomena i iz „drugih ulica“, gradova ili kontinenata! Vidite u mojoj sredini u kojoj sam odrastao sam imao srecu da sam pio, ludovao, drugovao sa jako puno divnih prijatelja i ljubovao sa divnim djevojkama i nikada nisam imao potrebu da znam prezime, religijsko ili …neko drugo „opredjeljenje“! Provodio sam se, pio, jeo i dozivio divne trenutke sa intelektualcima, boemima, predsjednicima sudova ili direktorima ili portirima ili lokalnim besposlicarima, pijancima i odrpancima ili tek pustenim zatvorenicima i nije mi nikada bilo potrebno da se opredijelim! Na ulici sam se bez imalo rezerve ili straha rukovao i srdacno zagrlio sa Srbinom ili Hrvatom ili Bosancem ili Albancem ili … Romom … ili nekim lokalnim pijancem …. Sve su to bili nasi … Nisam bio neka “Zvjerka”, ali sam zbog svoje dusevne otvorenosti bio uvazen! To je odraz slobode! Moje individualne, ali i zajednice u kojoj sam tada zivio! E kad se pojavila ta potreba za “opredjeljenjem”, to se sve preko noci promijenilo u toj zajednici, ali ne i u mojoj dusi! Kao sto sam vec spomenuo, emocije, divne uspomene i divni prijatelji sirom bivse Jugoslavije i u svijetu koje nosim duboko u svojoj dusi, me moralno obavezuju da se ne mijenjam!
Ima li netko formulu za brisanje divnih uspomena iz memorije?
I da ima … ne zelim, a onaj koji to od mene zahtijeva ili ocekuje… ima problem u vlastitoj dusi!
Razumijem i vase ogorcenje i, konzekventno, zadovoljstvo sto ste se opredijelili, ali to je vase opredjeljenje i nerealno je ocekivati da bas svi moraju se opredijeliti! Postujmo pravo i drugih da se opredijele, pa makar to bilo i manje radikalno ili mozda … i da se ne opredijele! Zar to nisu osnove Demokracije!? Kad vec spominjem Demokraciju kakova kod nas postoji! U cestim razgovorima i kontaktima sa nasim opredijeljenim i neopredijeljenim ljudima kod nas u Hrvatskoj, sirom bivse SFRJ, Evrope i Svijeta, veoma cesto cujem; „Dok sam bio drug zivio sam kao Gospodin! Sada sam gospodin, a zivim kao prosijak!” To su rijeci malih i obicnih ljudi koji su prave zrtve radikalnih opredijeljenja!
Ali, zar takova radikalna opredijeljenja nisu bila ishodiste i zapalila posast i … konzekventno … odnijela mnogo opredijeljenih i neopredijeljenih i prije svega nevinih i nenaoruzanih zivota kod nas i diljem svijeta? Pitanje, ciji su interesi tu zadovoljeni, je vec davno odgovoreno!
U tekstu spominjete da ste spasili puno njih, ja vam se u njihovo ime i u ime humanosti (bez predznaka!) zahvaljujem! Ja se u tome nadam da ste u stanju dozvoliti razumu da postuje humanana nacela! Zar je tu nesto lose tako i nastaviti?
No, vratimo se inicijalnoj temi, koju je dobra (a ne gadura) Vedrana (budimo pristojni) dobro zapocela, a u jednom svojem javljanju ste i sami spomenuli, po tko zna koji puta
Hvala ti Kemo!
sva je poenta u neopredjeljenima koji su se u sekundi opredjelili i onda dokazivali zločinim
na ovakve koji imaju stav nijedan jugofašista nije imao snage napasti
birao je samo neopredjeljene sredine
zar to ne govori dovoljno
neopredjeljenost je zločin po sebi jer je magnet svim gadostima planete od ideologija do sektaštva i novih nacija tipa jugosloven
Ključna rečenica u diskusiji je ova: “E gospodo, vama Kemo nije pjevao i to vam je najgora kazna” poštovanog @davitelj-a (jbga). Vedrana govori o vremenu države koja je bila ozbiljna i to veoma. Kome se to ne sviđa, šta da se radi. Cenim mišljenje g. @proba-e, ali takvih je i u Srbiji pun k. Osnovna karakteristika je jarost i galama…
Kada nekom pokušavam braniti to vreme i Tita, naravno, onda mu sugerišem da vidi inventarnu listu 1945. i da posle vidi tu istu listu 1980. godine. Dakle, “sestre i braćo” Tito je jedini čovek koji je “živeo” još deset godina, a za to vreme svašta smo poradili da sve upropastimo, setite se genijalnog Ante Markovića.
Postvani “proba”,
Neka vam je Bog na pomoci!
Koliko se meni cini, vi se vec gusite u vlastitoj mrznji!
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=IlQJmjJletI&x-yt-ts=1421914688
Vedrana, tekst je odlican. Žalosno je sto se komentari u nastavku koriste za nacionalisticka prepucavanja. Jedno je jasno: mrznja na nacionalnoj osnovi nikad nece proci. Živio Balkan i primitivizam. Prokletstvo moje što moram živjeti medu vama!
zbilja treba biti idiot da bi hvalilo trpanje keminog pokoja u horde jugofašizma , što je uradila mentalna gadura
a kemo bježo ko lud od jugoslovenskih granata
MORBIDNO
Mislim da je Kemu dotukla ta rascjepkanost njegovih sunarodnjaka i sigurna sam da bi nam još dugo pjevao da nije bilo tog nesretnog rata. Njegova duša je bila velika, prevelika…
http://secanja.com/2014/kemal-monteno-bolestan-sam-od-tuge-za-jugoslavijom/
BRAVO VEDRANA ISTO TAKO SE I JA OSECAM, SVE ISTO PROSLO MI JER KROZ GLAVU I SRCE, POVODOM KEMINE SMRTI!!! I EVO JOS PLACEM SLUSAJUCI ISTE PESME!
DRAGANA IZ BEOGRADA
Kemo je bio NSA dusa, Bora je Govno, a bolje od Juge jos nisam video. Ako neko zna za bolju naeka mi javi.
Tačno je da je Kemo bio stvarno velika duša od čoveka i veliki umetnik. Pisao je isključivo tužne i romanične pesme za sebe i druge velike umetnike i pevače, uz koje smo odrastali, ljubili i voleli. Ali je to isto radio i Bora Djordjević. Samo da je ostavio iza sebe “Lutku sa naslovne strane, “”Dva dinara druže”, ili najbolju od svih “Pogledaj dom svoj andjele” bilo bi dovoljno, a uradio je mnogo, mnogo više. Bora Djordjević je kvalitetan pesnik i muzičar. To što se odredio prema srpskoj strani, uradio je isto kao i svi ostali muzičari iz Hrvatske i Bosne koji su se takodje odredjivali prema matičnoj državi i entitetu kome pripadaju. Uporediti Boru sa Tomsonom je bez veze i bez mozga. Tomson, sem nacionalističkog smeća nema ničega vrednog, a Bora ima iza sebe veliki umetnički rad koji je na svetskom nivou. Čovek je rodjen u Čačku, šta će biti nego Srbin. Koliko se sećam svi hrvatski i bošnjački umetnici su učestvovali u podžavanju u ubijanju i razbijanju zajedničke nam nekadašnje džave. Borina “krivica” je što nije “potrčao” odmah posle rata kao svi vaši umetnici za novcem u Srbiju koju duboku mrze i preziru. Sem časnog izuzetka naravno, Olivera Dragojevića, koji je baš u Srbiji imao i ima veliku popularnost. Kad kažem časnog, stvarno to i mislim. Čak lično i mislim da Oliver mnogo više poštuje Srbe iako nije dolazio, nego mnogi koji ne izlaze iz Srbije i koji su se baš nasrali protiv Srba za medalju. Moram reči da su mi najodvratniji Tonči Huljič i Dino Merlin, svi ste dobro obavešteni zašto. Da ne citiram njihove izjave sada. Juru Stublića ne spominjem, jer on je daleka prošlost. Treba izdvojiti političke izjave od umetničkog rada koji umetnici imaju. Muzički dar je jedno, a politička korektnost je drugo.
mimimini al napuni nokšir…
po tebi je hitler veliki umjetnik,
mislim veliiiiiiiiiiiki slikar…
ako sereš onda pročitaj
bar nešto pre sranja
http://www.pionirovglasnik.com/print.php?
a boris bi BIA
velik čoek
da je uradio jednu malu sitnicu
i kopirao Brus S.
koji je svojevremeno otero
predsedničkog kandidata USA
rečima ”poslušajte mojih par albuma
pa onda dođite me vrbovati za vaš teem!
mrš!
borisav se kao smeće oma
uguro u zlobino dupe
pa onda dalje….redom
a ako nisi upoznat ko je bio i ostao
veličina beogradskog rokenrola
evo ti samo jedan uzorak:
https://www.youtube.com/watch?v=usuIVNir5aU
Moram da se javim ! Pisem iz Beograda , za neke ” prokletog “.Bio je rat , u njemu su se desavale grozote , karakteristicne za 15. vek . To govori sve o nama .JNA je ispala ( a nepotrebno i upotrebljena ) nesposobna , lokalci su pravili uzasne zlocine i nestade SFRJ . U Bosni je bio storen uzas , sa sve tri strane . Ne postoji niko nevin tamo. Unistili su Bosnu i Hrvatsku a Slovenija se podmuklo izvula. Da se razumemo Nostalgicar sam za dobrim vremenima SFRJ , ali za vreme Tita. Kasnije je sve poslo nizbrdo.No dosta o tome , danas se govori o jednom COVEKU ! Kemalu Montenu !Nije bio nesto visok , ali je bio , srcem i dusom, Veliki.Poslednji javni nastup je imao septemba u Smederevu , u ” prokletoj Srbiji “. Vazna mu je bila pesma ,a ne neki nacionalisticki stavovi . A mogao je isto kao i Oliver , cak je imao vise razloga od njega , jer je bio u Sarajevu pod opsadom , gde su bolesnici uradili svasta . Setimo se njega i njegovih pesama , koje su u dusu dirale ! BIO JE NAJVECI ROMANTIC svog doba ,i zato MOLIM VAS , MALO VISE POSTOVANJA PREMA KEMALU ! Manite se tih kafanskih nacionalizama . Hvala Bogu nesreca je prosla ! Veliko POSTOVANJE VELIKOM KEMALU MONTENU !
dužan sam dati
još jedan link za
lik i delo borisava
kome nije mesto u članku…
http://www.pionirovglasnik.com/print.php?content=330
Eh,BORA-BORICA…!
jos je tema??!;))
…
Slazem se…
Bora je SLIKARSKI IZVRSTAN,kao i HITLER;))
a,puno bi manje stete u SVIJETU bilo da su se PRIHVATILI KISTA;))
Dobro…
Bora je ipak u prednosti-zna SVIRATI Z.E.S.T.O.K.I ROCK’
u slucaju da mu propadne POLITICKA KARIJERA;))
Procitah toliko uzasnih i prljavih stvari,tako da nemam snage,a ni volje bilo sta licno,jos komentarisati.Tuzan sam, sto je danasnja generacija,toliko zatrovana nacionalizmom i mrznjom.