Prošlog mjeseca najavili smo intervju čitatelja s Vedranom Rudan. Namjera je bila prikupiti vaša pitanja i snimiti video s odgovorima. Nismo računali na toliki odaziv pa smo promijenili plan. Umjesto da stavimo jednosatni snimak na YouTube, odgovore smo odlučili objaviti kao običan tekst na blogu. Ovo je vaš intervju, uživajte!
1. @VitezLazar : Da li ljudi treba da traze knjige ili knjige ljude?
Knjige bi trebale tražiti ljude.
2. marinbb: Koliko još osjećate medijsku blokadu zbog svojih \”antisemitskih\” izjava, s obzirom Vas je nemoguće vidjeti na nacionalnim televizijama!?
Ne mislim da su mi moje \”antisemitske\” izjave naškodile u životu. Ne može me se vidjeti na nacionalnim televizijama jer se ne odazivam na pozive. Jedino me na Novu TV ne zovu ali me to ne brine previše. Danas je svima jasno, posebno građanima države Izrael, ono što je pred dvije godine bilo samo nekolicini, država Izrael je fašistička tvorevina. Ipak me muči činjenica što u hrvatskim tiskanim medijima svakoga dana čitamo a na teve ekranima gledamo što se dešavalo u Auschwitzu kao da gledaoce nimalo ne zanima što se danas dešava u Gazi.
3. Andro Mošić: Draga šjora Vedrana kako tumačite svoju veliku popularnost u ciloj (ex)Jugoslaviji!?
Moje su knjige prevedene na deset jezika, prema mojim tekstovima igraju se kazališne predstave na američkim i evropskim daskama. Neki su klinci diplomirali čak i doktorirali na uglednim sveučilištima, također na mojim knjigama. Ne da se hvalim, dragi moj šijor, ali bivša Jugoslavija je premala za mene.
4. dvjr: Zanima me zasto je napustila izdavacku kucu rende i presla u vbz ili gde vec? da li je razlog u novcu ili u necem drugom?
Rende sam napustila jer je Rende napustio Vladimir Arsenijević moj omiljeni urednik.
5. rade: Kad ste prestali biti \”pristojna\” novinarka, odrekli se autocenzure i odlučili reći \”popu pop, a bobu bob\” ? Kakve su bile prva reakcije vaše kolegijalne sredine u redakciji a kakve u široj javnosti ? Danas ste institucija nemilosrdne satire, ali je sigurno bilo puno blokada i prije \”antisemitizam\” blokade!
Novinarstvom se bavim trideset i pet godina. Nikad nisam bila pristojna a za \”blokade\” me boli kurac. Kad smo već kod pristojnosti.
6. Milos: Ko vam je omiljeni pisac i spisateljica? Omiljeni pesnik i pesnikinja? Omiljena knjiga? Omiljena pesma? Šta vas je nateralo ili inspirisalo da počnete da se bavite književnošću? Imate li uzore?
Nemam uzora. Postaviti takvo pitanje nekome poput mene koja opsesivno čitam jednako je kao pijanca pitati koje mu je najdraže piće. Danas šljiva, sutra konjak star pedeset godina.
7. Jelena: Da li Vam vece zadovoljstvo predstavlja citanje pokuda i osuda inih ili pak pozitivni stavovi nas, Vasih istomisljenika?
Zanimljivo pitanje, težak odgovor. Naravno da me pohvale \”dižu\” ali su mi draga i nadahnuta pljuvanja. Često me moji mrzitelji nasmiju do suza. Nikad, dok sam živa, neću moći skužiti zašto me neki ljudi doživljavaju tako ozbiljno.
8. shorty: Jeste li ikada primili prijetnje (ozbiljne prijetnje) zbog Vašeg pisanja?
Jednom, davno. Čini mi se 1991. Kad mi je opatijski HDZ službeno zaprijetio smrću preko stranica Novog lista. Da se ne šale potvrdili su pečatom. Nisam se previše uznemirila. Opatija je moj rodni grad a moj pokojni otac bio je veliki jebač. Pretpostavljam da je kresnuo ženu nekog od tadašnjih članova opatijskog HDZ-a.
9. Jelena: Kako se postaje Vedrana Rudan? Kako biti pošten, otvoren, beskompromisan i brutalno iskren, u društvima u kojima živimo? I kako su vaša djeca reagovala na tekst \”Život bez krpelja\”?
Pošten? Jednostavno. Pošten si kad nikad ne dobiješ ponudu koju ne možeš odbiti. Poštena sam jer me nitko ne želi platiti mnogo, mnogo, mnogo, mnogo više nego tražim. Moja djeca nisu posebno reagirala na tekst o \”krpeljima\” jer moja djeca ne smiju posebno reagirati na moje tekstove. Ja sam mama i uvijek sam u pravu.
10. aleksandar: koji su za vas pet najozbiljnijih pisaca bivše jugoslavije i kako objašnjavate činjenicu da je ta zemlja bila periklovo doba naših naroda i narodnosti?
Ne bavim se teorijom književnosti a zaboravila sam i tko je bio Periklo.
11. Novi Sad: Postovana, mozemo li uskoro ocekivati vasu posetu i neku promociju i u Novom Sadu? Moram da primetim da vam se ostrica istanjila i da Kosturi pocinju da lice na splacine Mirjane Bobic Mojsilovic. Nadam se necem britkijem uskoro. Ps- da li je istina da ste se (opet) razveli?
Pozovite me u Novi Sad pa ću doći. \”Kosturi…\” splačine? Hoćete nešto oštrije? Zašto mislite da ja moram stalno vaše bitke biti? A da malo za promjenu vi svoga šefa pošaljete u kurac? Da li sam se razvela? Nikad ne govorim istinu pa bi vas moj odgovor mogao samo zbuniti.
12. Jasmina: Zasto je zeni vazno da voli?
Ženi je važno da bude voljena. Voljeti je naporno i neisplativo.
13. Marina Ustić-Pleše: Kako se zaista \”očistiti\” od svoje majke?
Način je zakonom zabranjen i strogo kažnjiv.
14. Preko Drine: Ko ce pobediti na izborima u Americi i kako smo najebali u jednom, a kako u drugom slucaju? Je li Vam drago sto je Julian Asanz pobegao od Hilari u Ekvador?
Republikanci. Od Amerike se ne može pobjeći.
15. Javni Servis: Koji je najbolji način za oduprijeti se sveprisutnom ludilu?
Biti luđi od ostalih.
16. Veliisav Jovanovic: Kako to da Vas jos nisu \”smakli\”? Kako Vam dozvoljavaju da razotrkivate njihove pizdarije?
Potpuno sam bezopasna. Ništa ne \”otkrivam\”, nemam veliku lovu a lajati na mjesec smije svatko. Čak i u Hrvatskoj.
17. Niko: Koje su posledice, dobre i lose imati tako jasan i odlucan stav po svim pitanjima, i pri tom ga javno obelodaniti bez skrivanja iza partija ili casopisa.?
Orgazam svaki put kad vidiš da je tvoj tekst u jednom danu pročitalo sedamdeset tisuća ljudi i da je na tvoj blog skočilo sada već skoro dva milijuna ljudi. Tko to može platit?
18. Mihovil: Zanima me što vam u životu pričinja najveću radost, onu djetinju?!
Gledati moju unuku kako raste.
19. J.: Da li Vam je život dao sve što Vam pripada?
Dao mi je više nego sam ikad očekivala. Okružena sam ljudima koje volim i koji vole mene i živim od posla koji obožavam.
20. Mrtvo Puhalo: Mene zanima da li ste uspjeli zbariti Arsenijevića i otrgnuti ga od žene/djevojke? Što učiniti za razvoj turizma u M. Dragi i na Kvarneru? Tko podmeće požare na obali? Čime biste pogonili Plomin 3 (od milja ga zovu i Plomin C)? A čime biste pogonili Čačića?
Da čitate moje tekstove znali biste da me muškarci ne zanimaju. Turizmom se ne bavim. Poziv na ubojstvo uglednog političara je kažnjiv zato vi dokrajčite Čačića bez mene. Prije nego izgradi Plomin III. Da svi mi možemo uživati u onome što nam bude vaša borba dala.
21. Vedran: Zanima me što mislite, što bi se desilo nekome muškarcu da piše o ženama na način koji vi to radite o muškarcima?
Proglasili bi ga, s pravom, muškom šovinističkom svinjom. Priznajem da sam ženska šovinistička svinja. Međutim, između mene svinje i muške svinje postoji razlika. Ja ne razbijam muške glave, ne pucam u muškarce, ne gasim im cigarete na sisama iako su sve to zaslužili.
22. Kristina: Interesuje me Vase misljenje o desavanjima oko Džulijana Asanža?
Ne razumijem ga. Kreneš žestoko na Amere a onda se čudiš što te žele ubiti. Ne možeš biti i heroj i živ. Jedno drugo isključuje.
23. Buba: Kako preziveti ovo i ovakvo vreme (koje ce ocigledno jos dugo trajati) i ovaj prostor? Da li biste obrazovanoj, postenoj i vrednoj osobi od 30 godina savetovali da ode odavde i tamo negde daleko potrazi zivot dostojan coveka?
Ne. Ne postoji neko dobro tamo daleko. Ako mlada, pametna osoba želi uspjeti u životu neka krene krasti, lagati i ubijati. Sve to može bolje i lakše činiti doma.
24. Zoran: Dali si ti jedina u ex YU koja ovako vidi situaciju kod svih nas i svetu? Ako nisi, pa zar nema nikoga vise sa kime bi mogla pokrenuti mase iz mrtvila i apatije i dati im nadu u bolje sutra.
Samo kreteni misle kako se mogu pokrenuti \”mase\” koje će popraviti svijet. Ne vjerujem u promjene, ne vjerujem u snagu \”mase\”, vjerujem u sitne ljudske radosti za koje se sam moraš izboriti unutar svog malog dvorišta. Ostalo je depresija.
25. alen: Da li imate stav o Direktnoj demokraciji kao mogućem pokretu u Hrvatskoj?
Ne postoji demokracija. Postoji samo terorizam. Vrlo direktan. I vrlo organiziran.
26. podgorica: Oćemo li svi u Regionu crknut od gladi?
Oćemo. Mi. Neće oni.
27. Cukunio: Da li volite glazbu, ako da – kakvu, imate li omiljene skladatelje i/ili izvođače? Da li ste promijenili glazbeni ukus od \”mladih dana\”?
Volim klasičnu glazbu. Glazba iz mojih mladih dana postala je glazba moje unuke. Kad ju čujem kako pleše i pjeva uz Zdravka Čolića, Pusti, pusti modu joj je najdraža, hvatam se za pištolj.
28. Tonya: Šta mislite o ženama koje ne žele da budu majke, iako su profesionalno i partnerski ostvarene. Da li nas rađanje dece čini boljim građanima. Kako naučiti decu osećanju društvene odgovornosti, kako ih odgojiti u dobre, odgovorne građane i građanke posvećene slobodnom društvu?
Kad bi ovoga trena sve žene prestale rađati i sanjati o porodu svijet bi bio bolje mjesto. Roditeljstvo je, citirat ću sebe, bezuvjetna ljubav i doživotna robija. Da se još jednom rodim nikad ne bih… Moja djeca su to već sto puta čula. Ne, nikad ne bih rodila.
29. T.: \”Sanjam, sanjam, sanjam dan o kad će Rusi ili Kinezi ili zajedno spoznati kako su pasja prava u Vašingtonu i Parizu na neprihvatljivo niskoj razini. Pa će bombama razoriti Pariz, Vašington i Njujork, pa će stotine tisuća Francuza i Amera bježati glavom bez obzira jer ni tamo obični, mali ljudi nisu ludi za vječnim mirom koji dolazi sa bombama. Možda ja to neću doživjeti, ali to će se dogoditi. Zbog toga ću i mrtva biti sretna.\”
Da li i dalje prizivate bombardovanje Pariza, Njujorka i Vašingtona. Možete li bliže da objanite Vaš san o bombardovanju ovih gradova?
Ne znam kome treba objašnjenje. Možda bih na listu samo dodala još neke gradove.
30. Ivan: Zanimaju me dvije stvari. Kako uspjevate biti tako brutalno iskreni i pritom ne mareći što drugi misle o vama.
I što mislite o novom predmetu koji je uveden ove školske godine \”Građanski odgoj i obrazovanje.\” Da li takav predmet ima potencijala i da li će zaživiti?
Zato jer mi se najiskrenije jebe što drugi o meni misle. Građanski odgoj? A tko će predavati taj predmet? I gdje su građani?
31. demolišn men: Vidis li ikakvu slicnost u svome i liku Zdravka Mamica !?
Tko je Zdravko Mimica? Ovo mislim najozbiljnije.
32. JeanHuja: Ovih se dana podosta govori o predstavi Danotonova smrt Olivera Frljića. Predstava je sama po sebi fikcija – zašto bi onda trebalo ubiti nesretnu životinju na sceni ili je mrtvu donositi? Je li cilj da nas se na tako jeftin način šokira? Ili je ta krv umjetnički opravdana? Jeste li upoznati s Frljićevim opusom, i što mislite o trenutnoj kazališnoj situaciji u našoj zemlji?
Frljić je veliki meštar manipulacije. Skidam mu kapu. Nisam mu ni do koljena.
33. Jaca VA: verujete li da cemo svi na ovim prostorima ikada prestati da gresimo?
\”Ovi prostori\”, \”ovi prostori\”, \”ovi prostori\”… Zašto ljudi sa \”ovih prostora\” misle da su posebna govna. Ej, ljudi sa ovih prostora. Jednaka smo govna poput ljudi sa onih prostora.
34. Marija K: Interesira me jedino zašto toliko puno koristite psovke u Vašim tekstovima? Zar ne može bez toga (kurac, pička itd.)? Ili je to moderan hrvatski književni jezik? Gdje nam ode kultura ako se i intelektualci povedu za uličarima i počnu koristiti njihov jezik – uličarski?
Odakle vam ideja da su \”kurac\” i \”pička\” nešto neprimjereno književnosti i da te organe spominju samo \”uličari\”. Prepuna ste predrasuda. Kurac i pička su spolni organi, ne nešto samo po sebi loše. Toliko ste me razljutili da vas ovog trena šaljem u krasni palac na lijevom stopalu.
35. petar: Da li volite svoje ime i koliko vam se ono slaze uz karakter :))))
Volim svoje ime jer se nimalo ne slaže sa mojom osobnošću.
36. Marlena: Hrabra Vedrana, često se na Vašem blogu komentatori izražavaju na uvredljiv i zloban način. Pretpostavljam da i na drugim mestima čujete raznorazne uvrede i etikete. Kako reagujete kada Vas neko omalovažava i ponižava, kako reagujete na kritiku, posebno kada smatrate da nije pružena u najboljoj nameri.
Svaka kritika je dobronamjerna. Možda ne prema onome kome je upućena ali jako dobro čini onome tko je upućuje. Mnogi ljudi svršavaju dok pljuju po drugima. Podržavam orgazam svake vrste. Opušta i ljude čini boljima. Drkajte, braćo i sestre!
37. Preko Drine: Sta mislite o presudi Brejviku? Stoka je dobila samo 21 godnu, a Norvezani su zadovoljni presudom!!! Da li su njima isprani mozgovi? Mi u Srbiji bismo razneli u vazduh i sud i ministarstvo pravde i trg republike i ko zna sta sve jos…
Mi u Srbiji razneli bi… Stvarno me nemojte potezati za jezik. Popizdit ćete ali baš me briga. Sjetite se Srebrenice. Što ste razneli?
38. Preko Drine: Nedavno sam provalio da moja zena u mislima cisti kucu dok sam ja na njoj ili ispod nje. Mora da se identifikovala sa jednom Vasom junakinjom. Upomooooc! Sta da radim?
Siđite sa sirotice. Ni čišćenje kuće nije lak posao.
39. Siniša: Da li mislite da se vredi boriti protiv imperijalizma ili je borba osuđena na propast? Ako se vredi boriti, kojim sredstvima?
Borba protiv imperijalizma je besmislena. Ali krasti najviše što možeš uvijek kad ti se pruži prilika, hodati preko leševa, ubiti bližnjega svoga ako mu kasnije možeš oteti kuću ili lovu liječi dušu, krijepi tijelo pa tako i imperijalizam postaje podnošljiv.
40. Preko Drine: 1. Sta bisete rekli nasem bivsem Tadicu da vas stvarno pozove u krevet?
2. Ako nije dezinformacija, negde ste najavili roman pisan iz ugla Vase unuke, Kolica, ili nesto slicno… Kada ce biti objavljen, ili ste od toga odustali?
3. Tehnicko pitanje: na koju foru se zaradjuje od bloga? I da li mozete od toga fino da zivite?
Rekla bih mu da izbaci Nikolića iz kreveta. Knjigu iz perspektive moje unuke još uvijek pišem. Na blogu ne zarađujem. Živim isključivo od prodaje svojih knjiga i autorskih prava. Na blogu me vi plaćate čitanjem, lajkanjem, hejtanjem, šeranjem… Ako se to tako zove.
41. Name Required: U jednom od novijih postova spomenuli ste da ste bolesni i da se nećete moći liječiti. Jest da je to privatna stvar, ali vi ste je prvi spomenuli. Može nešto više o tome?
Ja jesam bolesna ali tko nije u 63. Imam problema sa srcem. Naravno da se neću moći liječiti ako mi se stanje pogorša. S tim sam se pomirila kad sam odlučila da neću krenuti ni prema Saboru ni prema Vladi ni prema nekom biskupu koji ne voli samo dečke.
42. Uros Sesum: Vedrana,pitam vas kao dragocenu,umnu i sustinski dobronamernu osobu.S obzirom da mi je deo porodice u Norveskoj i da postoji odredjena,ne tako velika,ali ipak postoji mogucnost da napustim Balkan,da li je to pravo resenje i da li je veliki Krleza bio u pravu kada je rekao da od \”Esplanade\” pocinje Balkan?
Norveška? Balkan? Vi vidite razliku. Toliko su nam oprali mozak s tim Balkanom da ste gotovo svi uvjereni kako smo posebni gadovi. Švedska je zemlja sa najviše kuća za prebijene žene u odnosu na broj stanovnika, ima registriranu Nacističku partiju, tamnokose građane prebijaju gdje god na njih nalete, vanbračnu vezu još nisu izjednačili sa bračnom, ubili su predsjednika vlade… Što Balkan ima a Norveška ili Švedska nemaju? Ostajte ovdje.
43. Mrtvo Puhalo: Planirate li proboj na kinesko tržište ili mislite da je Peking neosvojiv/kineski zid predebeo? Mislite li da će u Grčkoj biti kreševo, ono baš – kreševo? Koliko smo mi daleko od oružane pobune Matija Gubec style? Hoće li nam EU-kolonijalizam konačno staviti točku ili smo već davno dogorjeli? Da možete sresti J.M.D.Barrosa (taj je već 10 godina na vlasti, sam se izabrao) ili Lukašenka na ulici, biste li ih povukli za rukav i kojom biste ih počastili?
Mrtvo Puhalo, malo previše pitanja za puhalo koje je mrtvo. Ja planiram osvojiti Kinu ali ne znam što Kinezi misle o tome. Svako je kreševo rješivo pa će biti i grčko. Vodeni topovi, gumeni meci, pravi meci, vojska, tenkovi…Matija Gubec nema nikakve šanse među narodom začepljenog gubeca. Zašto nama uvijek smeta neki Lukašenko u tuđem dvorištu a našim lukašenkima skandiramo, mi smo Lukašenkovi Lukašenko je naš? Baš me briga za Lukašenka.
44. mateO: – Tuđman, Mesić, ili Josipović?
– Milanović ili Kosor?
– Što mislite o Mireli Holy ?
– Treba li Hloverka Novak-Srzić napustiti HTV?
– Željko Kerum i njegova sestra?
– Tko bi trebao nestati iz sabora?
– Smatrate li Benedikta 16. odgovornim za nerješene slučajeve pedofilije u crkvi?
– Izlazite li na izbore?
– Kojeg glumca volite i zašto?
– Što mislite o dalmatincima?
– Kulen ili riba?
– Je li Hrvatska konzervativna zemlja?
– Trebaju li novinari u Hrvatskoj veću slobodu?
– Kako opisujete Europsku Uniju?
– Kad je žena kurva, kad je muškarac peder?
– Kako komentirate vašu popularnost u Srbiji?
– Aleksandar Stanković ili Petar Vlahov?
– Nacional ili Jutarnji?
– Jeste li zadovoljni svojim životom?
– I za kraj, nabrojite tri sitnice koje vas potpuno ispunjavaju i uveseljavaju?
Ja sam zbog vrijeđanja Tuđmanove lente \’91. dobila otkaz na Hrvatskom radiju. Tvrdila sam da se ne može vjerovati Titovom generalu i da Titov general ne može biti iskreni nacionalist. Tvrdila sam da ne može iskreno mrziti Srbe netko tko ima unuke Srbe… Jako me smetalo i to što se obogatio. Danas… Kad se sjetim njegovog \”bogatstva\”… Pa financiranja Mesićeve kampanje. Pa Josipovićeve \”nove pravednosti\” koja je napunila džepove i njegovih praunuka… Tuđman i njegove lopine bili su kokošari prema današnjim razbojnicima. Milanović ili Kosor? Milanović. Holy je između stava i statusa odabrala status. Pokoj joj duši. Hloverka je još na HRT? Kerum i sestrica polako kuže da u Hrvatskoj ima i većih Keruma od Keruma. Trebao bi nestati Sabor. Pristojni ljudi ne razmišljaju o papama. Ne izlazim na izbore.
45. sused: Ča mislite o ovim izjavama Dobrice Ćosića: \” mi lažemo da bismo obmanuli sebe,da utešimo drugoga,lažemo iz samilosti,lažemo od stida,da ohrabrimo,da sakrijemo svoju bedu,lažemo zbog poštenja,lažemo zbog slobode. Laž je vid srpskog patriotizma i potvrda naše kreativne inteligencije. Lažemo stvaralački,maštovito,inventivno.\” Ima još od istog; \”laž je srpski državni interes… laž je u samom biću Srbina. U ovoj zemlji svaka laž postaje istina\”. Usput, ste ikad iskala škužu od Vice Vukojevića?
Ne znam da li je zaista to što ste napisali Dobrica Ćosić rekao. Ako jest Srbi su ga sigurno već proglasili jebenim ustašom.
ja nisam neki gosponcek ili dama, princeza itd., koje smrde od formalnosti i pokvarenosti duha i tjela, i beskrajno vam se divim u svim stvarima, osim o vasoj nemoci da se ponekad jako-jako izrazite, pa koristite “gnjusote” koje,, iako prirodne, podsticu cesto, pogotovo kod djece i mladih, imaginarni efekat koji djeluje na podsvjest dugotrajno. Primjer: Krecete se sa unukom i setac ispred izvadi svoj prirodni spolni organ i pocne pred tvojom unukom, po strani- ona vidi, on prirodno pocne pisati ili masturbirati. Znatizelja radi, instinkti se stimuliraju. Znate-mogu reci i vise.Vedrana to je tvoja slabost, ali to kompensiras 100%
Psovke koriste ljudi koji se plaše ili su frustrirani. Ne koriste ih samo ljudi koji su potpuno sjebani…
Retko kad mogu da zamislim deo rečenice koji bi bio funkcionalniji. Npr. kad kažete “Kuća gori, u p.m.” samo retardirani ukućani bi reagovali s “a zašto psuješ?”
Ne mislim da su ljudi koji se protive psovkama u vašim delima, moji
neistomišljenici, retardi, samo da su srećnici koji psovke ne moraju
da koriste, pa im pojava psovanja smeta.
Osim toga nije tačno da ste samo zbog psovki postali deo srpskog kulturnog bića, kao Krleža, Albahari, Zmaj, te psovke su odavno internacionalni heritage, koriste ih od mađarskih biznismena i grčkih desničara do košarkaša u NBA.
Uostalom qrazz je “u očima posmatrača”
Lijepi pozdrav imenjakinjo, opet onaj isti Vedran.
Imate li dokaz da žene ne pucaju u muškarce, ne razbijanju muške glave i na gase ćikove od muškarce?
Ili samo govorite o sebi. No, ako govorite o sebi (a nitko nikada nije niti sumnjao da niste nasilni), zašto onda ne pišete na taj o svom mužu umjesto o SVIM muškarcima?
Ako dopuštate, ostavio bih vam jedno vrlo edukativno predavanje:
Are vaginas in da house?
http://owningyourshit.blogspot.com/2012/08/transcript-of-are-vaginas-in-house.html
Svako dobro…
Moji favoriti: pitanja 24, 33, 36…tj. odgovori :-))
Toplo se zahvaljujem na odgovorima, gospođo Vedrana. Volim vašu skromnost. Priznajem da sam spor k’o pas i da nisam uspio još svu tu “prozu u nanulama” progutati. Kao Olivera Dragojevića – ubila vas hiperprodukcija.
Teško sam se probio kroz ovu šumu partizana i Jugoslovena. Budući da mi se nisu dopali svi tesktovi (posebno onaj o “čistoj” Hrvatskoj) i da mi rijetko duvate (trubite) u rog, onda ćemo to riješiti tako da (hrvatski) sve to lijepo kopiram na poslu na običnu belu hartiju i onda pročitam, a da ne platim ni kune 😉 Sumnjam da ću naći u knjižnici vaše molitvenike jer to babe u Rijeci odmah razgrabe (oglodaju do kosti) i onaniraju nad tekstovima. Arsenijeviću ste se uvaljivali masovno preko TV-a, mogu misliti kako je to izgledalo u 4 oka. Ne znam tko je tu lud. Jebe lud zbunjenog.
Moja mala (od 15 mjeseci) isto pleše na Zdravka Čolića (Pjesmo moja, zakiti se cvijetom). Priznajem, bojim se, ništa od Bacha, Jugoslavija nadire sa svih strana kao kuga. Jedno zlo nikad ne ide samo. Em glazbena usmjerenja mog djeteta, em vaš blog. Od tuge se param (cepam).
http://www.rudan.info/wp-content/uploads/2011/10/vedrana-rudan-ljubav-2011.pdf
Hvala, Slavene. Uštedjeli smo hartiju barem što se jednog naslova tiče. Iz vrlo sam niskih slojeva (spao na niske grane), ali svejedno se pitam koj’ ste mi to Smokvin list, Vroči kaj, Start… uvalili??
“..dudlala sam ga, držala u šaci i oštrim pokretima micala kožicu na kurcu, gore, dolje, gore, dolje, lijevom rukom…”
Poklonjenom se konju ne gleda u zube. Prostudirat ću materijal. Možda i ja zaradim doktorat na uglednom sveučilištu budući da sam još klinac 😉 Love sucks, but true love swallows!
Otkud reč – hartija – nju koriste u srpskom jeziku MP?
“Trebа gledаti prаvo. Jer dа se htelo gledаti izа sebe, dobili bismo oči
nа potiljku. Trebа ljubiti zemlju dece svoje, а ne dedovа svojih. Jer
čаst neće zаvisiti od togа odаkle dolаzimo nego kudа idemo” – Borislаv
Pekić
Tko kaže da ja ne smem da koristim hartiju za stilska izražajna sredstva ili moram prvo da pitam za dopuštenje? 😉
@3f6e767b9641ff4dfefdbdfb984ce3c0:disqus
Ne boj se ništa, slobodno “puši,” ali budi živ, a ne mrtav! Vidim da su te mnogo uplašili Jugom.Nije bila idealna, ali u odnosu na ove banana državice i njihove pastire, vođe, dahije, faraone – bila je raj. Imali smo besplatno školovanje i lječenje. Skoro svake godine i najobičniji radnik je mogao da ide na more na odmor. Mogao si da dižeš kredite za stan čija je rata posle desetak godina bila koliko i kutija “ronhila,”danhila.”
Sa crvenim pasošem nije ti trebala skoro ni jedna viza, mogao si da putuješ gde si hteo i kada si hteo. Putovao sam kolima iz Bg u Sloveniju i usput sam – kada se umorim – odspavao u kolima negde na nekom vidikovcu, a da ih nisam ni zaključavao.
Bilo gde u svetu kada si rekao Tito, Jugoslavija naišao si uglavnom na srdačan prijem. Bilo to na Zapadu ili Istoku.
Poslednje, ali ne i najmanje važno – TA JUGA JE BILA ZADŽENA OKO 20 milijardi US dolara, a Hrvatska je danas zadužena oko 15 milijardi dolara. A kako živite ? NEMA VIŠE “SRPSKE ČIZME” ali ima Nemačke, Američke itd. Koje su teže – kazaće vam se kad porastete, ako pre ne stradate u nekoj akciji u Avganistanu ili nekom drugom exzotičnom mestu ! E, braćo uživajte zajedno sa nama u demokratiji/demokraciji! Ali, ima izgovor – svetska kriza! Pa valjda ta kriza važi za sve zemlje sveta – svet je globalno selo – rekoše!
Ode Tito, ode Juga (davno). Odu i kola i ključevi. Istina je, slažem se, Beograda smo se riješili, ali Švaba nećemo tako lako. Za razliku od Srba, ti znaju šta rade – i najebali smo k’o Grčka i još gore. Za razliku od čitateljstva ovdje, tvrdim da nam nije kriv ni Švaba ni Amer nego vlastita glupost. Domaćih lopina, notornih kriminalaca, budala, varalica i govana od političara – imamo na bacanje. Toga se nećemo riješiti tako lako. Danas imamo državu, ali skoro kao da je nemamo. Juge se nitko više i ne sjeti.
E moj Puhač – “brate po materi” – gde god se okreneš u bivšoj Jugi – dve je slično! Ali ne brini – boće još gore, a onda će pastiri opet reći da su krivi Srbi, Hrvati, Albanci, četnici, ustaše, balisti, balije i ajde ponovo da se ratuje, a oni će i dalje da uživaju u plodovima svoga “rada” i naše krvi. Pa nismo li mi balkanska stoka – kako reče jedan Englez!
Džabe ti priča. On iz kolevke mrzi slovo s. Čudi me da ga nisu izbacili iz hrvatskog i bosanskog pravopisa i zamenili nekim novim. On sebi pred ogledalom svako jutro govori ono što ovde piše. Možda i uspe da se ubedi za nekoliko decenija. Ali nema štete, nastaviće njegova deca da se ubedjuju i njihova deca. To ti je neizlečivo. Psihopatologija. Depra bez velikosrpske čizme.
“On iz kolevke mrzi slovo s”. Hehehe! Dobra ti je ta, dobra. Psihopatologija je u Srbiji, u dijelu populacije koja je glasovala za Nikolića i poriče ono što se dogodilo. To je vaš problem ne moj. Trabunjaš notorne pizdarije. O mržnji možeš samo sanjati, sve do trenutka kad se s vama opet nađemo u zajedničkoj državi – EU. Nadajmo se da propadne do tad.
Nepopravljiv si “Mrtvi Puhalo” oživi malo i gledaj napred!
“Trebа gledаti prаvo. Jer dа se htelo gledаti izа sebe, dobili bismo oči
nа potiljku. Trebа ljubiti zemlju dece svoje, а ne dedovа svojih. Jer
čаst neće zаvisiti od togа odаkle dolаzimo nego kudа idemo” – Borislаv
Pekić
Naravno, u vlastitom ogledalu.
Svaka čast na iskrenosti, hrabrosti, na Vašem humoru i svemu ostalom, rado Vas čitam, ali ste stvarno jako vulgarni! Ipak, kao fakultetski obrazovana osoba bi ste se mogli malo finije izražavat (pa valjda ste kao novinarka takav majstor u baratanju riječima da možete napisati dovoljno snažan tekst i bez korištenja “kurac” i “pička”i). Nemojte se ljutiti, ali ne bih voljela da moja djeca, koja su u “osjetljivoj” dobi, čitajući Vaše pomisle kako je takvo psovanje “danas sasvim normalno”. Jeste normalno, ali u onim najnižim društvenim slojevima… Lijep pozdrav i uopće ne svršavam dok Vas kritiziram…
Psovanje su zabranili upravo oni “viši” slojevi kako bi se odvojili od “nižih”. A mi, koji nismo ni gore ni dolje, ne psujemo kako bi bili bliže onima gore.
Jebi ga.
Dodatno pitanje za VR vezano za odgovor pod br. 37: Šta ste vi razneli posle Oluje?
Činjenica je da posle Srebrenice Muslimana još uvek ima u Bosni, kao što je činjenica da Srba posle Oluje u Hrvatskoj nema.
Činjenica je da Srbi ne slave Srebrenicu, kao što je činjenica da Hrvati slave Oluju…
Srba ima u Hrvatskoj, iako manje nego prije. A to što Srbi ne slave Srebrenicu ne znači puno jer je mnogi aktivno poriču ili umanjuju strahote koje su se dogodile.
Film “Težina lanaca” je dobar primjer kako velikosrpsku propagandu uobličiti u naizgled benigni dokumentarac.
Podjednako? U ovoj zadnjoj rundi (1991-1995), ne bih se složio. Jedino ako brojite 2.svj.rat i Jasenovac, Slavene. Jako je bitno tko je prvi počeo i podmetnu požar, barem ovaj zadnji (a taj se ložio od Gazimestana) te tko je što radio i koliko. Kakva god bagra bili Hrvati, za ovaj zadnji rat – oružja nisu imali, niti su na njega bili spremni. Drugi je par opanaka što je takva klima dovela najgoru bagru na vlast kod nas – generala Franca i njegovu falangu, bitange i princeze te što su se zločini skrivali. Da je netko treći kriv, onda bi Estonija ratovala s Rusijom i Češka sa Slovačkom.
Eto, saznah od Vas da smo izjednačili u prošlom veku. Obzirom na navedeni skor, eto prilike da počnemo ljubav ispočetka. Ali meni se ipak čini da nismo još ni blizu izjednačenja. Savetovala bih Vam da manje oštrite zube.
Iskreno ne znam da li smo poravnali račune. Možda bi bilo dobro ako jesmo. Nadam se. Ako smo 1991. platili za Jasenovac, s dovoljno civilnih žrtava, onda valjda jesmo egal. A možda nismo? Možda smo plaćali / ispaštali zato što smo Srbe trgali od matice zemlje, tj. odlučili rastati se od Beograda. Ti si odvjetnica velikosrpske agresije, možda mi objasniš. Zbog nekog ili nečeg smo dobili po glavi od Srbije i JNA, bilo bi dobro znati razlog (za Vukovar, Dubrovnik, Zadar…) Posebno zato što se s naplatom dugova čekalo 50 godina (1941-1991) ako je, naravno, to u pitanju. Da ne spominjemo tko su vam bile mete i tko je platio.
Za ljubav je malo kasno, ali odlično je da vrijeme liječi sve. Barem do novog genocida. Pa se Srbi i Hrvati (koliko vidim) vole sasvim dovoljno. Ako nismo ni blizu egala, kao što govoriš, strašno me zanima trenutni rezultat i što još možemo očekivati i kada? Onaj prošli me rat uhvatio na spavanju, pa da se naoružam na vrijeme i da nabavim zalihe vode i hrane.
Za ljubav sam se šalila. Jer jedna strana nije sposobna za ljubav niti je to ikada bila. Elem, to shvatismo, trebalo nam je samo 100 godina ali nema veze. Svako u svoj tor pa kom opanci kom obojci. Lično mislim da vi (Hrvati i muslimani, alias Bošnjaci) još uvek vodite i to dobrano…. ali Srbi nisu žedni krvi, naime, učinili ste im uslugu… veeeeeeeeliku…tek su sada svesni toga… i samo žele da vam vide leđa… i sve dok ih ne budete dirali ni u Srbiji ni u Republici Srpskoj sve će biti ok …. što se tiče Kosova Republjik … trange za frange sa Republjik Srpska, meni odgovara (to je očigledno, a ti ako ne vidiš, jbg) .. ne žalim se.. jer koliko god da daš Aljbancima i šta god da im daš, ostaće primitivni … i zajebancije sa njima 100 godina (najmanje)…dosta, i previše… sad nek se Ameri malo zajebavaju sa njima, možda im i uspe posle 1.000.000 godina… ne znam, možda Trepča vredi milion godina …što se mene tiče ne trebaš se naoružavati, spavaj mirno…to ne zavisi niti od tebe niti od mene, čim se nekom digne ćurak eto ti naoružanja i svega drugog…obilato … tj. taman koliko treba… jedino što znam je to da me rat kao oblik komunikacije ne zanima uopšte, primitivan je …ukoliko se to pak desi … mene ovde neće biti … toliko od velikosrpsko agresorskog advokata …
Odlično. Onda je sve riješeno. Srbi nevini. Trampa uspela (Kosovo za Srpsku Republiku, i ja kažem da je tako). Ratovalo se u Bosni i Hrvatskoj, ne u Srbiji doduše. Nismo vas voleli, a ljubili ste nas strasno, o tome se radi… Albanci su “primitivni”, a Srbija razvalila pola Balkana. Ima li još ili je to sve? Bilo je i mrtvih, ali je najveći bed da su Srbi raseljeni. 20% imaju više Bosne nego im je potrebno, ali nije bed jer su ostali bez Kosova. Oko svega se složismo.
Nije ni 1991. ovisilo o meni pa me našlo na spavanju. Sad mi je laknulo, kad si me ohrabrila. Znači, MI još uvijek vodimo? Jedva čekam da se poravnaju računi. Siguran sam da će EU-zoo biti nova prilika za nova poravnanja i mutne rabote. Niste još ništa izgubili. (Jedino ako se Kosovo malo pomeri na sever.) Dobrodošli. Bolje vas našli.
Niko ovde nikada nije rekao da su Srbi nevini jer na ovaj blog dolaze uglavnom civilizovani i svesni Srbi. Ti ako nadješ takav neki post u kojem neki Srbin na bilo koji način negira srpske zločine nad ostalijem, svaka ti čast. Problem je u tome što za tebe istorija postoji od 92-95 (čitaj:Srebrenica i Vukovar) a za ostali civilizovani svet je malo duža …jbg. baš mi je žao radi toga … Srbi su celom svetu kazali ko su i šta su od 1804 na ovamo, a bogami ste i vi pokazali tko ste i što ste …pa se ti i dalje iščuđavaj kako to Srbi dobiše pola Bosne … a samo ih 33% (otprilike)…pri tom ni Srebrenica ni Vukovar nisu crno-bela priča kao što ti misliš, već veoma, veoma siva .. ali to su objasnili već neki drugi …
Dakle, nisu Srbi nevini, ali su imali neki “sivi” (historijski) razlog da razvale Srebrenicu, Vukovar, razbiju pola države Hrvatske, desetke gradova u 4 godine, etnički očiste 30% teritorija, pobiju neke ljude, pometu (pospreme) 70% Bosne i za nagradu dobe (gratis) petinu te iste. Ti trabunjaš o 1804. i zoveš sebe “civilizovanom” i “svesnom”. Užas.
Vukovar i Srebrenica su vrlo crna priča, ali ti “civilizovani” i “svesni” imaju objašnjenje i za to. Vjerojatno i za opsadu Sarajeva, bombardiranje Dubrovnika, Osijeka, Zadra, itd. Sve to “nije zločin”. Sve je to “normalni obračun”, imalo je “dublje razloge i smisao”. Bilo bi ti bolje da se pokriješ krpom zbog toga što govoriš, nego da prizivaš neki san iz 1804. i druge gluposti.
Onaj post gore, s kojim si se vrlo saživjela (“preko drine”) nije nimalo bistriji. Taj vidi veliku srpsku tragediju, stradanje Srba i veliku nepravdu, ali ne vidi i ne zanima ga što su ti isti Srbi (i krajiški i oni iz Beograda) radili neposredno prije tog egzodusa. Srbi su, eto, opet, najebali zbog “zlih sila”. Vrijeme bi bilo da taj momak, koji je očito živio u izolaciji 20ak godina – počne razmišljati svojom glavom.
Rasprava sa tobom je čist gubitak vremena … Pozdrav!
I naravno pitajte se tko je izgubio poslednji rat … ali malo dublje …
Advokatice,da ti taj zalogaj (Bosna) ne zastane u grlu.Mislim da je prevelik taj zalogaj za vas.Imate vi,cini mi se mnogo vecih problema,a Bosnu ostavite vec jednom na miru.Zar vam je ona kriva za vasu pogresno vodjenu politiku na Kosovu? PS.Moram priznati,matrica ti se nije promjenila ni za milimetar,cak sta vise,postala je agresivnija.Aferim…
Aferim i tebi. Nisam to ja bre krojila …krojili su neki drugi. ja opisah činjenično stanje. Kome se sviđa je jedno, a kome se ne sviđa je drugo … ti ako ne vidiš uzročno-posledičnu vezu…jbg
Znam,krojili su je u Daytonu.Ali,ne da bi posluzila nekima za potkusurivanje,vec da nastavi svoj kontinuitet kao samostalna i suverena drzava.Sto se tice cinjenicnog stanja,zar je bolja situacija u Srbiji sa Vojvodinom i Sandzakom?Mislim da je situacija poprilicno jednaka,i bilo bi pozeljno da tu usmjeris svoju pozornost,a Bosnu prepusti Bosancima i Hercegovcima.
Promašio si temu. Vojvodina i Sandžak nisu tema uopšte ali kad ih već pomenu trenutno ne vidim vezu na toj liniji. Kažem, trenutno. Ono što jeste činjenica je to da Srbima u Bosni (koje ti slobodno možeš zvati Bosancima i Hercegovcima ali su oni pod br. 1. Srbi) ne pada na pamet da žive u nekakvoj unitarnoj državi zvanoj Bosnia & Herzegovina, i to vo vjeki vjekova i niko ih, po cenu njihovog života, neće ugurati u nju. A Bosna ovakva kakva je sad, je ekonomski i pravno neodrživa na duže staze. To valjda i vrapci na grani znaju. A imam pravo da se bavim Bosnom jer sam pola života provela u njoj i imam još uvek tamo imovinu. I imam takođe glasačko pravo koje doduše ne koristim iz ličnih ubeđenja. Mislim da je tebi preča Bosna od Vojvodine i Sandžaka. Znam da bi voleo da komšiji crkne krava but … u nekom od sledećih brojeva… posveti se ovom koji trenutno čitaš ..
Mislim da grijesis.Temu nisam promasio.Kada se spomene neki dio Srbije,nije tema,ali vam je Bosna uvijek tema i na tapetu.Vidim,ponovno pjenis na pomen Bosanac,ali to ti je cinjenica,i nista je promjeniti ne moze.Mozete se vi u Bosni zvati i Tatari,ali ce te biti “Bosanski Tatari”,svidjalo se to tebi ili ne.Vidim,jako se”brines”za nasu ekonomiju,iako je stanje u Srbiji katastrofalno.Zar ne cujes vapaje Dinkica za novim aranzmanom sa MMF-om o novom zajmu?Rekao je javno,ako ne bude aranzmana,nema penzija,nema plata za administraciju.Zar ti nije to prioritetna briga,a ne Bosna i Hercegovina.Za te vase probleme(finansijske)takodjer znaju ptice na grani(a ne samo vrapci). PS.Opet grijesis..Nisam od onih kojima je stalo do toga,da komsiji crkne krava.Ne,nemam takav karakter.Svakome zelim mnogo srece i prosperiteta,ali da mi ne diraju u Bosnu.Zar je to upereno protiv bilo koga u okruzenju?Bez ljutnje,ali lose procjenjujes ljude.Nisu vam svi neprijatelji kako mislis,vjeruj mi.S postovanjem,uprkos svega…
Važi, sve sam pogrešila! Ja sam Srpkinja već 20 godina (tj. tada sam saznala da jesam), a pre toga Jugoslovenka, naime Bosanka nikada nisam bila, a ti me zovi kako god ti je volja. Ti i dalje menjaj teze u skladu sa raspoloženjemi trenutnom polit. situacijom. O ekonomskoj situaciji u Srbiji možemo do preksutra, tj. kad god si raspoložen, a ja ti samo mogu reći da je nesumnjivo očajna, ali je u poređenju sa Bosnom – Švajcarska …
Selam!
Jel’ bas tako?Daleko mi lijepa kuca od te”Svajcarske”.Daj advokat,prisaberi se malo i promisli prije nego tako nesto napises.Ako imas digitron pri sebi,daj pokusaj da mi ovaj podatak provjeris i da izracunas ako mozes.Dakle,u toj”Svajcarskoj”svaki stanovnik je duzan 900 eura,a ako znamo da ta”Svajcarska”ima 7,5 miliona stanovnika,koliko je to otprilike?Eto,to je slika tvoje”Svajcarske”,i zato ja opet kazem:Daleko mi lijepa kuca od nje.. PS.Nadam se da se neces ljutiti zbog ovoga.To su samo podaci neke irelevantne agencije.. Selam i tebi…
Slavene, ne podlei provokacijama! Dosta je bilo ratova! Gospod, rat je završen pre 17 godina i od tada je odrasla cela jedna generacija. Neki zaslepljeni umovi bi opet tamburali o tome ko je kriv više, a ko manje! Da li je cilj tog razglabanja razvijanje dobrosusedstva i civilizovanih odnosa ili oštrenje kama za nove zločine. Mislim da je ovo drugo! Pametni ljudi pričaju o onim temama o kojima imaju dodirne tačke, a oni drugi – o onim temama o kojima imaju dijametralno suprotna gledišta.
Slavene, manje zbori, da nam fitilj ne dogori! 😉 Koji likovi 🙂 Da nas ne rastužiš ako kažeš nešto previše hehehe. Ovo je bolje od Monty Pythona.
To što Hrvati slave Oluju znači puno.
To što Hrvati stalno potenciraju Srebrenicu, a minimiziraju sopstvene zločine znači još više.
To što je Srebrenica u delu Bosne u kome ne žive Hrvati, koji “oplakuju” tuđe mrtve i saosećaju sa tuđim žrtvama je znak da je nešto trulo u državi Danskoj i da je to šekspirovska predstava za EU, Ameriku i čitav svet u pokušaju da se prikriju sopstveni zločini nad tim istim Muslimanima tokom poslednjeg rata (jer su u vreme NDH Muslimani bili cveće hrvatskog naroda i podjednako se sa tim istim Hrvatima takmičili ko će što više Srba i na što suroviji način da pošalje na onaj svet).
To što ste našli nekog kilavog Pupovca koji jedva diše jer mu nos sve manje viri iz dupeta svakog sledećeg hrvatskog predsednika je vrlo providan i perfidan pokušaj da se pred svetom odglumi multietničnost. To da se ne znam koliko hiljada Srba vratilo u svoje domove pričajte nekom drugom (to nisi rekao ti SH, nego neko od ovih što se neprestano nadovezuju i pljuju međusobno, a stalno pozivaju na mir i toleranciju). To da neko više voli da živi u nekakvoj para-državi (Srbija nikako ne može biti para-država, već samo matica za sve Srbe ma odakle oni bili) nego na pradedovskom ognjištu je najgnusnija laž i najpodliji eufemizam za egzodus koji sam ikada čuo. Imate li, uopšte, predstavu koliko ste Srba proterali ili verujete “istini” koja vam se servira ili, jednostavno, “aktivno poričete i umanjujete strahote koje su se dogodile” (SH). Ej, proterali ste čitav jedan narod sa zemlje njegovih predaka i još se usuđujete da to sa bilo čime upoređujete.
To što ti SH odgovaraš umesto VR je zaista tužno, jer nisi ti rekao to što je ona odgovorila na pitanje nekog “Preko Drine”. Iskreno, nisam ni očekivao nikakav odgovor, to je više bilo retorsko pitanje, ali kad klupko počne da se odmotava…
Potpisujem ..
Da, tugujemo nad 7.000 mrtvih u Srebrenici, enklavi u koju su stjerani svi oni koji su se našli na putu gdje je kročila srpska šajkača. Svatko normalan bi suosjećao sa Sarajevom čiji su stanovnici živjeli pod opsadom u nenormalnim uvjetima užasno dugo, a da mrava nisu zgazili. Vukovar je sravnjen sa zemljom. Srebrenica i Vukovar samo su simboli onog što je velikosrpska politika osvajanja i etničkog čišćenja činila na ovim prostorima. Stranci su plakali nad Dubrovnikom (kulturocid), malo je koga bilo briga što se isto događalo u Šibeniku, Zadru, Karlovcu, Sisku, Brodu, Osijeku, Vinkovcima… Malo je koga zanimalo da je bilo 30 mlrd $ direktne materijalne štete i više tisuća mrtvih. Slično bi prošli i Bihać i Kosovo da Miloševiću nije ponestalo pare, da nije izgubio previše energije i vremena u Hrvatskoj i drugim dijelovima Bosne.
Da li si postavljaš pitanje što su tvoji sunarodnjaci radili ovdje 1990-1995? Što je prethodilo tom egzodusu i tko je odgovoran za što prije toga? Tko ih je iskoristio, izigrao, poticao na pobunu, trovao mržnjom i ostavio? Srbi su izgubili rat i nije ni čudo da je tako završilo. Svako bi na njihovom mjestu stradao. X-puta sam već rekao – da nije bilo Miloševića i projekta Velika Srbija – niti biste izgubili Kosovo, niti bi bilo egzodusa iz Hrvatske, niti bi bilo mrtvih. Zločini u Oluji na sramotu su Hrvatima, i još više – njihovo skrivanje.
Čak i u takvoj Hrvatskoj dio ih je ostao ili su se vratili, obnovljene su im kuće, itd. Velik dio ih uopće nije živio uz granicu s Bosnom, nego u većim gradovima gdje žive i danas, ili barem dio njih. (Češka nije npr. bila nimalo tolerantna prema sudetskim Švabima – što im nije na ponos.) A što vi imate? Šokačku, bunjevačku i vlašku manjinu? Jesu to eufemizmi? Ono što su Srbi stvarali u Hrvatskoj jest bila para-država, izgrađena na zločinu (manje od 10% stanovništa teroriziralo je dvije trećine Hrvatske). Ako ti tu krajišku para-državu zoveš matica-Srbija, okej. Ja to zovem Velika Srbija. Ako su Srbi u Hrvatskoj loše prošli, u Bosni su dobili 50-60% više nego što su trebali. Gdje je problem? Zašto su vam drugi krivi za vlastite katastrofalne političke poteze i promašene ratne pohode?
Ne puvaj se Puvalo i ne izigravaj drvenog advokata Verbalne Ludan,
Tugujte i dalje za Srebrenicom, ali se tako skrhani bolom setite, bar ponekad, i onih Mušnjaka koje ste svojeručno poslali Bogu na istinu. Ne žive Mušnjaci samo u Srebrenici.
Predlažem da tako silno ophrvani bolom – jer ste i inače poznati kao veoma dobroćudan, saosećajan, blagočestiv i bogougodan narod – napišete nešto kao “Lament nad Srebrenicom”, što bi moglo da uđe u lektire kao jedinstven primer uosećavanja sa bolom i patnjama drugog naroda. To bi ujedno bio i odličan deterdžent da se bar malo operu sopstvene do lakata, ma do ramena krvave ruke. Sa izuzetno istančanim osećajem za patnje srodnih vam Mušnjaka i lirski opredeljenom dušom – sa naglaskom na pička i kurac, kao i izuzetnim spisateljskim umećem Verbalna Ludan se nesumnjivo kvalifikovala za autora jedne ovakve poeme. Teško da će dostići i prestići Crnjanskog i njegov “Lament nad Beogradom”, ali Bože moj – nad Beogradom je lamentirao samo Crnjanski, a nad Srebrenicom Verbalna Ludan i ko zna koliko još dragih joj i poput nje napaljenih verbalnih i bukvalnih sunarodnika masturbanata. Slično je to – Verbalna Ludan – Miloš Crnjanski, Verbalna Crnjanski – Miloš Ludan, Česlav Miloš – Ljubo Miloš: neprevaziđeni lirski pesnik NDH, koja je ostavila neizbrisiv trag u istoriji svetske književnosti, pa se kao takva proučava na svim katedrama za opštu književnost od Jasenovca do splitske Lore, od Gradiške do Jadovna. O broju “POKLANIKA” te lepe književnosti ne smem ni da pričam. U pitanju su stotine hiljada.
Srbi su, sram ih bilo, krajem osamdesetih godina prošlog veka, na ulicama vaših gradova prodavali u konzervama “čist hrvatski zrak”, simbole ustaške države, palili zastavu SFRJ na atletskom prvenstvu Evrope, davili vojnika na transporteru ispred komande VPO u Splitu i tako ničim izazvani inicirali rat. Ma gadni su ti Srbi – izgubili rat, a imaju ne pola Bosne, kao što kažeš, već sopstvenu državu sa svim njenim atributima – vladom, predsednikom republike, zastavom, grbom, himnom. I sad im niko nije kriv što, kako reče neko u komentarima na prethodni tekst Verbalne Ludan, imaju tri države. Malo li je za nekog ko je izgubio sve ratove.
A za vas ne brinem – vi ste pobedili u svim ratovima, pa te svoje pobede uveliko slavite sa sve državnim vrhom. Evropa slavi Dan pobede nad fašizmom, a vi imate svoj dan pobede – jer fašizam se ne pobeđuje kod vas, već se, naprotiv, proslavlja i veliča tokom obeležavanja nacionalnog dana pobede i još samo 364 dana u godini.
Vaše velike pobede u I svetskom ratu na strani Antante i u II svetskom ratu na strani antifašističke koalicije – što je, priznajem, kontradiktorno tezi da proslavljate fašizam – se, takođe, proučavaju na svim vojnim akademijama u svetu, pa se onda s pravom ljutite na Srbe koji su vam razorili sve gradove no i pored toga izgubili sve ratove, pa sad još imaju čak tri države.
Tu nešto stvarno nije u redu, pa je krajnje vreme, Puvalo, da mućneš svojom glavom. Ako imaš nešto u njoj…
Razgovor je u samom startu promašen jer si ti osoba koja nema osjećaja za ljudsku patnju bez obzira gdje se ta patnja događala. U Jasenovcu, u Auschwitzu, u Vukovaru, u Sarajevu… Ti si, prema onome što čitam, zatrovan mržnjom, misliš da tvoji uzvišeni “nacionalni” ciljevi opravdavaju sredstva, da si bolji i vrjedniji od ostalih i sl. Posljedica je to ili obiteljskog ekstremizma i kućnog odgoja, ili 30-godišnjeg trovanja idejama državnog ekstremizma, samoizolacije i pranja mozga. Upravo zbog takvih vele-umova kao što si ti – krvavi obračuni su se i događali.
Vrijeđati i ponižavati druge i stavljati sebe i svoje “svete ciljeve” ispred čak i mrtvih tijela – je ludost, tragična ludost jer od zadnjeg je sukoba prošlo već 17 godina!
Jedan od najboljih (i najpametnijih) pisaca koje Srbija ima i za koje je međunarodna javnost čula u protekla 2 desetljeća – iskren i inteligentan pisac kojeg bi svaka država poželjela i ponosila se njime – Vladimir Arsenijević – za Vedranu Rudan ima posve drukčije riječi. No, ti to ne možeš razumijeti jer je tvoj sustav vrijednosti dijametralno suprotan. Bez obzira, ne razumijem zašto je toliko bitno što ona govori, tvrdi, laprda.
Ako nešto slavi državni vrh, ni izbliza ne znači da slave građani. Pa i Srbi slave svašta, 600 godina kosovske bitke koju su izgubili i svakojaka čuda. Vidim da si naučio sva mjesta stradanja svoje nacije. Kad se već baviš time i ratovima, bilo bi dobro da naučiš i ostala, nesrpska. Rat vidio nisi, gledao si ga na RTS-u. U Srbiji ga bilo nije. Možda 5 minuta.
Ovo što ti govoriš i vrijednosti koje ti promičeš, puno su bliže fašizmu, od onog čemu je oduvijek bila naklonjena većina ljudi u Hrvatskoj, na Balkanu ili u Europi. Kod nas su ekstremisti u manjini, a kod vas su na vlasti. Optužuješ nekog za nasljeđe NDH-a, a sam nisi raskrstio s velikom Srbijom i stalno zbrajaš koliko “država” imaš. A šta je Velika Srbija nego neka verzija balkanskog, seljačkog nacizma? Možeš imati i 7 država što se mene tiče, ako nije ni na čiju štetu.
Ovo zadnje si prepisao od mene. Možda bolje da poslušaš “vlastiti” savjet, naučiš ono što nisi, da se okreneš meditaciji, humanoj kvantnoj energiji… Vjerujem da bi Dragan David Dabić imao pravi lek za tebe.
Sasvim tipičan odgovor. Kada ga najviše boli čovek postaje sadista, paranoik i optužuje sve ostale za ono što je on sam!
Joj opet se javila pametna. U obrani svesrpstva i velike (samo) srpske istine i nepravde. Svi su ludi, samo ste vi u pravu. Što nisi rekla da se više nećeš javljati? Dijelite lekcije, a živite u laži već 30 godina. Sve za “srpsku” stvar.
Moguće je da živim u laži otkad sam se rodila ali u poređenju sa tobom kome je Tribunal nekakav parametar istine i pravednosti, ja se kupam u okeanu istine (svako jutro, umesto u mleku). Tamo od njih 100%, Hrvata i Srba, oko 90% su žrtveni jarci. Oni koji su krivi stvarno (generatori) nisu mu ni prismrdili, niti će(eventualno dodjoše kao svedoci tužilaštva, u samo par slučajeva). Mada, to nije informacija za široke narodne mase tako da te ne krivim. Inače, Srbi su izmislili onih 3500 oko Srebrenice od kojih je dobar broj stradao od hladnog oružja (jadničci, nisu imali metaka, morali su) tako da mo’š mirno da spavaš sa svojom savešću.
Rekla si da se više nećeš javljati… Slažem se da je taj Haag neobičan, klimav, i nije neko najbolje mjerilo. Mnogi su samo žrtveni jarci. Spomenut ću ono što se tiče Hrvatske. Ubijanje civila i palež (zločin) neposredno nakon Oluje je netko učinio, ne svugdje, ali jest… Nitko za to nije odgovarao, osim simbolično Norac i to jedva. Ostalo je predstava i Haag.
Da, puno ih se u Haagu samo pokajalo i nikome ništa. Ako imaš ijedan relevantan strani izvor koji potvrđuje ubojstvo 3.500 srpskih civila u istočnoj Bosni, budi tako dobra pa ga pošalji.
Ako si neki nadležni tužilac možda bih se i potrudila, a ovako ja da te prosvetljujem … fakat me zabole za tvoje zablude … bez ikakve loše namere …
Ceo svet je u zabludi, ne samo ja. Pravu istinu znaju samo “svesni” Srbi kao ti. Odvjetnica jesi i to Miloševićeve ideologije – kako god ju zvala ili joj tepala. Zabole te, al’ uporno se javljaš. Odlično ti je prosvjetiteljstvo hahaha – Monty Python 😀
To da je ceo svet u zabludi je još jedna tvoja zabluda. Elem, na jednom mestu kažeš kako su haške presude dokaz, ne znam za šta, a na drugom kažeš da je haški sud sumnjiv. Ti bre ne znaš kud udaraš glavom…kad se malo sabereš, javni se pa da nastavimo nadasve “napetu” diskusiju.
Važno da ti imaš sve konce u rukama, da se isplela neverovatno dobru istinu. Jest, Haag je malo traljav. Ipak, jbg, bez obzira što je Šljivančanin slobodan kao tica, ne mogu ni oni baš sve promašiti. Uglavnom nemaju pogrešne ljude na optuženičkoj klupi. Ne trabunjaju baš skroz u prazno kao ti 😀
Svet ima isvoje interese! A ti zablude! Hag je karikatura od suda. Naime, naš sud u npr. Pržogrncima je profesionalniji od tog! A naši sudovi su da te Bog dragi sačuva. Mislim na Hrvatsku, Bosnu i Srbiju, a o CG da ne pričam. Ti si skroz ok, ali ti fale elementarne informacije. Pri tom, ne mislim ja da optuženi u Hagu nemaju nikakvu odgovornost. Daleko od toga. Ali su ciljno odabrani radi prodaje magle svetu. Stalno pominješ Šljivančanina i Mrkšića. Gde ti je Naser Orić, Čermak (pun k’o brod). Wake up!
I još da dodam par sitnica. Da li ti misliš da je onaj što je ubio srpskog svata stvarno mrzeo Srbe, ili da je Naser Orić mrzeo Srbe, ili da je Arkan mrzeo muslimane i Hrvate. Svi oni su voleli pare i 5 minuta slave. Oni su samo obavljali svoj posao radeći za razne službe, kako strane, tako i domaće. A narod je ovca, vazda bio i ostao. Setih se Gorana Hadžića koji je manje medijski eksponiran. Da li ti misliš da je on mogao bilo šta da naredi bilo kome, Arkanu npr.? On je toliko beznačajan da se to ne da rečima opisati. Tužilaštvo je protiv njega predložilo 100 svedoka, upola više nego npr. u predmetu Karadžića. Podvučeno žutim!
P.S. Za nejavljanje …pa znaš da advokati mnogo lažu …posebno velikosrpsko agresorsko četnički 🙂
@Advokat! Potpisujemsve od reči do reči!
Sada ja kao Srbin moram da branim hrvatskog generala Gotovinu. I on i Mrkšić su dobili velike kazne zato što mnogi drugi ogovorniji nisu ni optuženia niti i procesuirani.
Koliko mi je poznato i koliko sam čuo od izbeglica iz Krajine, Gotovina, iako je bio formalno neškolovan vojnik, ako izuizmemo Legiju stranaca, bio je veći profesionalac kao vojnik od mnogih drugih hrvatskih generala! Međutim, neko je morao da plati ceh da bi se dokazalo da se sudi i hrvatskim generalima.
Nije Gotovina naredio da se bombarduje kolona izbeglica na putu prema Srbiji kada je poginulo i nekoliko dece i jedna moja komšinica – baba sa više od 80 godina.
Nije Gotovina rekao: Jugoslavije više nema – zadatak je izvršen.
Nije Gotovina rekao: Hrvatska do Zemuna!
Nije Gotovina rekao: Da Hrvatska nije želela rata ne bi bilo! Nije Gotovina rekao: Vi ih ko bajagi pozivajte da se vrate a udarite tako da nestanu (Srbe, a ne žohare)!
Neki MP tabura u stilu Gebelsa: ponovi jednu laž 1000 puta i postaće istina!
Međutim, istini za volju, mi Srbi smo u velikoj meri krivi za svoju sudbinu, nali NE kao narod, već naše vođe. Najkrivlji je kralj Aleksandar Karađorđević, njegova megalomanija i paternalizam! Srbi su doneli slobodu Slovenačkom narodu u I.sv.ratu i oslobodil ih. Zahvaljujući A.Karađorđeviću i Titu dobili su državu koju nikada u istoriji nisu imali.
U toku II. sv rata Srbija je prigrlila proterane Slovence iz severne
Slovenije. U Srbiji je, kažu, rođen i Kučan i zato je dobio ime Milan.
Kako su nam braća Slovenci uzvratili 1991. godine – ubijanjem srpskih
vojnika graničara !!!
Kralj Aleksandar je hteo da zaštiti svoj braću Hrvate i neki od te braće su mu to vratili mecima u Marseju 1934. godine. Iako je znao šta su neka braća kao vojnici Austrougarske radila po Mačvi 1914. godine – masovne zlošine, pa je Arčibald Rajs došao da ih istražuje kao član međunarodne komisije.
U toku II. sv. rata do 1943. godine – do kapitulacije Italije većina partizana u HDH su bili Srbi i ustanak je dignut u srpskim krajevima. Dakle, Srbi su se borili za slobodnu Hrvatsku i kako im je vraćeno 1991. godine od strane nekih od te braće!
Pitanje za MP: Zašto Tito nije digao ustanak u Zagorju nego je došao u Srbiju u Šumadiju gde se borio protiv Srba 1914,godine i bio odlikovan. Srpska naivnost je legendarna!
Dakle MP je u velikoj meri u pravu kada kaže da su Srbi najkrivlji za svoje zablude, naivnost, pogrešne strategijske procene i slično.
Ne krivim sve Srbe, Hrvate, Bosance, ili druge narode, već samo onu agresivnu šovinističku manjinu u svim narodima.
Kako bre nisu imali deželu, a Karantanija pre oko 12 vekova…cccc…e Miki razočarao si me skroz … Što se tiče Gotovine, mislim da sam ga elaborirala u jednom postu, elem neću se ponavljati ali je on tipičan primer žrtvenog jarca …i dobar je primer jer je medijski eksponiraniji od likova koji su optuženi za Srebrenicu…od njih 7, 4-5 su totalno levi likovi … e jedan od tih levih likova je dobio doživotnu …koja doduše još nije pravnosnažna …
@disqus_p8YwxtG3Hu:disqus
Hvala na informaciji, davno sam učio istoriju, a ja sam rođen u 20. veku, pa ne pamtim tu državu! Zašto je onda nisu nazvali Karantanija, a oni bi – shodno – tome bili Karantinci!
Malo šale, nemam ja nista protiv samostalnosti Slovenije, a ni bilo koje bivše država, ali IMAM PROTIV TOGA NA KOJI NAČIN SU TO OSTVARILI !
Sve je moglo ići normalnim rokom, izborima itd. kako to radi sav normalan svet, ali nekome je trebao rat da bi proterao Srbe i stvorio etnički čiste države, a zatim za to okrivio Srbe. Baš lukavo, podmuklo, ali prozaično za sve obrazovane i moralne ljude.
U tom kvarnom poslu su im obilato pomogil neke naivne, glupe, ohole i ostraćene srpske vođe, koji nisu shvatili na vreme da je pao berlinski zid i da nema Varšavskog pakta, što znači da će sledećih 30-50 godina biti kako kaže Ujka Sam (Yenki).
Za tebe bi najbolje bilo da se okreneš pravljenju ajvara i ideš na pijacu po papriku, jer je sezona pripremanja zimnice uveliko počela. Možda pronađeš sebe u jednom takvom, veoma “inventivnom” poslu (a ujedno i pomogneš ženi, ako je imaš, pošto si već toliki džentlmen!), jer su ti svi postovi gotovo identični, Vrtiš jednu te istu pesmu kao pokvarena gramofonska ploča. Nisi ti za ovakvo polemisanje – okreni obrni, vraćaš se na ono jedno te isto (samo malo drugačije upakovano) za šta se hvataš kao pijan za plot. A i nisam baš siguran da razumeš suštinu utuka i tvrdiš da sam nešto prepisao od tebe. Uz to mi preporučuješ Dr Dabića, mada bi psihijatar neizostavno trebalo da pregleda monomane poput tebe, pa bio on Dabić, Karadžić ili pokojni Jovan Rašković. Rašković je opravdano sprečen, ali sam siguran da ni jedan od ove “dvojice” preostalih ne bi zanemario tvoj slučaj iako niste iste nacionalnosti, jer ih kao lekare obavezuje Hipokratova zakletva.
Ili okreni ploču, mada sumnjam da imaš nešto novo i pametno da kažeš, ili ženu za ruku pa na pijacu po papriku. Ovo ti preporučujem u najboljoj nameri. Nema smisla da izigravaš dežurnog drvenog advokata i savesnog Hrvata. Prepusti to nekom ko će to bolje, suptilnije i pismenije da obavi od tebe, jer ti, Napuvani, jednostavno nemaš šmeka za to.
Ovakvi sveznajući (stari, old-time RTS) Srbi, sudeći po vrlo pismenim i “maštovitim” komentarima, imaju itekako šmeka i obraza da seru 30 godina iste, samo svoje gluposti, kontra zdrave pameti i “celog sveta”. Siguran sam da je bolje praviti ajvar, nego praviti ajvar od nedužnih ljudi ili slušati tvoje istorijske i druge frustracije i veličanje propale Slobine ideologije – što jedino ima veze s ajvarom. Stvar je jedino u tome, što se stvarno pametni ljudi, nikad ne bi upuštali s vama troje u ovakve nazovi-razgovore. Dakle, nisam pametan, priznajem. Zato s vas troje teku najprobranije i najoštroumnije misli. Čitali su i drugi, ne samo vas tri budale. Budite takvi kakvi jeste, nemojte se mijenjati ni milimetra.
“Pokvarila su ti se kolica, pa si sad besan?”
Počeli smo baš da se vređamo. Opet, brate, isto, Vrtiš se u krug,ponavljaš se, veze s mozgom nemaju ovi tvoji postovi. Pogledaj ih i prostudiraj malo bolje (ako si u stanju od pomračenja mozga) – sve same stupidarije,
Pominješ nekakav ajvar od ljudi. Ništa besmislenije i morbidnije u životu nisam čuo. Verovatno ti je deda bio specijalista za tako nešto u Jasenovcu, pa imaš recept… Ili je to možda novi izum “hrvatske demokracije nakon tisućljetnog sna o državnosti”?
Od čega ćete spremati takav ajvar sad kad više nema Srba? A ja sve vreme živeo u uverenju da je kanibalizam iščezao još u praistoriji.
Svašta čovek može da čuje… Ipak, nadam se da je to samo posledica tvoje hiperprodukcije kad su komentari u pitanju, pa si malo pobrkao lončiće. Zamor materijala i nedostatak ideja. Beži glavom bez obzira sa ovog sajta i ne pojavljuj se više na njemu. Gledaj da sačuvaš bar to malo pameti što ti je ostalo. Ako je, uopšte, nešto ostalo?!
Da, da, sad smo krenuli na genealogiju, kanibale, NDH i dedu. Jesi ti, dete, uopšte punoletan? Tako to ide u dijelu Srbije koja glasuje za Nikolića. Ajvar ti je jedino u glavi, u zadnjih 25 godina jedino ste ga vi dobro radili. “Beži, beži, ovde ima mesta samo za probrane ideje. Nemoj da nam smetaš”. Jesam ja kriv, Mr. Ajvar, da ti nisu svi Srbi na pradedovom ognjištu?
Pa, ti si još tu?
Nemaš dovoljno mesta za svoju “probranu” ideju o ajvaru od nevinih ljudi?
Opet se ponavljaš – Nikolić, zadnjih 25 godina, 17 godina, 30 godina, bla, bla bla… Jesi li svestan ti šta bulazniš? Imaš li uopšte predstavu koliko postova si prosledio na tekstove VR?
Odmah zdravstvenu knjižicu u šake i iz ovih stopa pravac na pregled u najbližu psihijatrijsku ustanovu!
Ja sa monomanima ne želim da polemišem!
Opet ajvar o ajvaru. Sam o sebi.
Idem, previše drobio, u pravu si. I svi vi troje zajedno bili ste skromni u rasipanju ideja. No volim ih čuti, odlične su. Ovaj web-site je super, necenzuriran i slobodan. Pravo mjesto za razgovor. Idem kod Dabića (u Haag, valjda je još tamo – brani pravdu) iz ovih stopa – da se lečim. On ima pravu (iscjeliteljsku) terapiju za sve nas. Lekar leči – priroda izleči!
@2431869c71ac3070266f87e6aa5e3765:disqus
Ne slažem se sa mnogo toga što je rekao MP, sa nekim njegovi stavovima se delimično slažem, a sa jednim malim brojem stavova slažem se potpuno. Međutim, radi sopstvenog dostojanstva, ali i nacije kojoj pripadam ne odobravam napad na ličnost umesto napada na stavove, sudove, ideje itd.
Takav komentar više šteti tebi nego MP.
Etiketiranje i dezavuisanje ličnosti čoveka nije manir pristojnih Srba – bez uzvrede!
MP je takav kakav je i njegov stil i rečnik je – sa izuzetkom – u granicama pristojnosti. Podaci koje iznosi su frizirani “do zla boga”!
Ipak, mislim, da bi bio mnogo egikasniji da si se bavio njegovim podacima – iz rukava, pristrasnim i jednostranim stavovima, zamenom teza, uopštavanjem, metodom gluvih telefona i preskakanjem “crnih barica”, odnosno neugodnih činjenica ili podataka. Možda nisam u pravu, ali kao i ti – imam pravo na sopstveno mišljenje.
Nastojim biti pristojan 😉 budući da eksploatiramo medijski prostor Vedrane R.
Vrlo je bizarno da oni koji su rat promatrali iz sigurne udaljenosti o njemu znaju “daleko više” nego oni koje je taj rat pogodio. Dijelim vjerojatno mišljenje većine građana Hrvatske. Ako netko želi, nek čita, ako ne – nek preskoči.
g. Pekić je malo skuliran, malo nije, malo pristojan, pa kaže da sam Gebels i agitprop, onda me zove na pivo 🙂 Za vaše se ideje i izjave može jednako reći da su agitprop. Mene to ne zanima toliko – to je vaša stvar. Čitam i “učim”!
Vjerujem da su to, što čitam ovdje, dominantna mišljenja u Srbiji danas. Ni o onim najprostijim stvarima nećemo se složiti. Jedva i oko čega. Nakon toliko vremena, svaki je pokušaj razgovora na rubu ili nemoguć 🙂
Možemo bez po muke imenovati 20 tema ili teza o kojima imamo posve suprotstavljena mišljenja; uzroci rata, Haag, Oluja, Bosna, Vukovar, JNA, hrvatski Srbi i egzodus, Srebrenica, raspad Juge, SFRJ, odgovornost, zločini, laži, točni podaci i brojevi, žrtve, “ukorijenjeni fašizam i antifašizam”, “slavlja i pobjede” i tako u nedogled. Bilo bi najbolje reći – oko toga još dugo neće biti pomaka. Ni pola stoljeća nije dovoljno da bi se išta ispeglalo.
1914, 1804, 1371 – ne bih o tome. Jasno je da je povijest sukoba starija od zadnje runde. Mit da su samo Srbi bili antifašisti i jedini digli ustanak u Hrvatskoj – je notorna laž, izmišljotina – nije jedina koja je izašla iz Beograda. Pitajte Ivu Goldsteina (Židov, izvrstan povjesničar, ekstremistima uvijek kriv za nešto) – on sigurno zna. Desetljećima su vas srpski nacional-šovinisti trovali mržnjom i lažima.
Šljivančaninu bi svatko u Hrvatskoj dao 40 godina najmanje. Gotovina će vjerojatno odgovarati za tuđa nedjela. Ako ništa drugo, ratovao je (pa možda i odgovoran za zločin) u svojoj zemlji, a Šljivančanin je s gomilom tenkova, JNA-bagrom i četnicima – rušio i ubijao u tuđoj zemlji civile i branitelje. Što je on kao strani državljanin i agresor tamo radio – nije mi jasno.
Zar bi Slovenci trebali pitati Beograd da li smiju imati svoju državu? Zar je srpskih “graničara” uopće trebalo biti tamo? Zar je bitno da li im je to prva država? Baš čudan narod. Nije želio s vama, poželio svoju državu i za razliku od Estonaca ili Slovaka – izveo to na “vrlo nekulturan” i prema Srbima “nepošten način”. Ni u jednom komentaru ne vidim grama srpske odgovornosti za tzv. “očuvanje Jugoslavije” razbojničkim, nasilnim i krvavim metodama.
Što se tiče Hrastova, taj bi ubio i mene i babu. Samo je pitanje koja bi se baba odvažila na šetnju Koranskim mostom 1991. S obzirom na naše pravosuđe, policiju i državno odvjetništvo – ubojica koji šeću uokolo ima koliko ti srce želi.
Da meni padne na pamet da se pojavim na Pančevačkom mostu u vojnoj uniformi, nakon vojnih avantura u Srbiji, i eto – predam se – bi li se dobro proveo, ostao živ? Sumnjam. Jer se postavlja pitanje što uopće radim tamo i jesam li čitav u glavi.
Svima je pri srcu srpska nedaća, ali je većina vas potpuno imuna na sve zlo koje je Beograd posijao i zločin koji je učinio. Njega gotovo nema – sve je manje-više opravdano ili izmišljeno. Ili – bio je “građanski rat” – svi jednako krivi. Čak se složili oko jednog – Srbi su uglavnom sami krivi za svoje zablude, naivnost, fatalne procjene, stanje države i svijesti i slično. I to je nešto.
Može pivo, ali u Baji – u Mađarskoj 😉
@Jesi Puhalo, ali nisi mrtav već dosadan!!!
Samo papagajski ponavljaš poluistine i neistine i poneku istinu!
Ima nešto što se zove UZROK i POSLEDICA. Izbegavaš da govoriš o uzrocima koji sežu još od 1914.godine. Neugodne činjenice jednostavno preskašeč – kao da ih nisi čuo. Navodiš okrugle cifre kao da si ih ti brojao. Vršiš zamenu teza i prosipaš svoju demagogiju.
Pominješ srpske zločine u RH, pa i ja sam ih ponovio mnogo puta, ali što ne pričaš o Medačkom džepu kada je hrvatska vojska, a ne Zenge ubila oko 90 ljudi ugalvnom civila u zaštićenoj zoni UN.
Srebrenica, da dogodio se zločin, ali kao osveta za zločine koje su pre toga činile horde Nasera Orića (Kravice, Skelani) oko 3500 ubijenih i poklanih Srba, pa čak i dece. Jedan pokolj se dogodio na pravoslavni Božić!
Da nije bilo tih pokolja – ne bi bilo ni Srebrenice. Ne opravdavam odmazde, a ni zločine, ali nemoj tamburati jednu te istu melodiju – Srbi su krivi za sve. Srebrenica je takođe bila zaštićena i demilitarizovana zona sa holandskim bataljonom, ali u njoj je bila naoružana 28. brigada na čelu sa Naseom Orićem (bivši policajac koji je bio u obezbeđenju S. Miloševića, koji ga je nagradio sa pištoljem).
ZA POBIJENE SRBE U ISTOČNOJ BOSNI – OKO 3500 LJUDI – Naser Orić nije osuđen, a hrvartski general Gotovina je osuđen na oko 25 godina.
U Hagu se sudi samo Srbima i Hrvatima, a samo ponekom Šiptaru i Muslimanu. Dakle osim Srba, samo su Hrvati činili zločine!
Ajde da si mi zdravo i prestani da tamburaš isti melodiju , bolje “puši” kada si Puhalo!!
O.K. Srbi su krivi za sve u 4.Rajhu, a Jevreji su bili krivi za sve u 3. Rajhu.
Tvoje priče su uopštene agitpropovsek poluistine, delimične istine i neistine. Ja sam kao novinar prolazio kroz BiH i Krajinu i video sam da nema nevinih.
SVE STRANE SU ČINILE ZLOČINE! Prvi su počeli neki Slovenci u Sloveniji sa ubijanjem vojnika JNA, zatim ostali!
Mali puhalo ISKLJUČI TV – UKLJUČI MOZAK!
Sa tobom je besmisleno polemisati, što imaš manje argumenata sve si drskiji. Ne vredi šaputati gluvom na uho!
P.S. Mihajlo Hrastvo je posle oko 20 godina osuđen na četiri godine za UBISTVO 13 NENAORUŽANIH REZERVISTA na koranskom mostu! Koliko bi dobio godina u SAD za takvo JUNAČKO /ne/DELO?
“Puši” samo “puši”!!!
Gospodine Pekić, pa što se toliko žestite, srce će da strada. Post uopšte nije bio za vas, nego za ono frustrirano dete što bulazni notorne gluposti. Tko nas opet zavadi gospodine Pekiću, mamu li mu… ?! 🙂
Jest ponavljam se, uporan sam k’o Rusi, glup k’o ona stvar, priznajem. Što još mora da priznam? Sve ću da vam priznam 🙂
Moram sad češljat vaš post, da vidim što još ima da kažem 🙂 Istina je, ponavljam se. Ali se zato nitko drugi ne ponavlja pa ja sve to vrlo rado čitam 🙂
Ja bih rekao da sve to još seže od Bitke na Marici, 26. septembra 1371. Jel se slažete g. Pekić?
O zamjeni teza i demagogiji je u zadnjih 30 godina bilo dosta govora. Tu bi se dalo svašta još reć.
Aha, znači Srebrenica je osveta. A krvna osveta je valjda skoro pa najnormalnija stvar kad je srpsko pitanje u pitanju. Ili? Hrvati kažu 29 civila u Medačkom džepu, a srpski izvor kaže 36 civila, a ne 90. Da je i dvoje – previše je. Ako je istina da je Naser Orić kriv za ubojstvo 3.500 civila, kako to da je osuđen za odgovornost nad samo 5 ubojstava i dobio samo 2 godine u Haagu? A za tih 3.500 nije nitko čuo. Znači – dva za jednog? Bogme, puno.
Kad spominjete novinare, zanimljivo je da je 17/8/1990 RTS znao da će biti “balvan-revolucije” i stigli su prije (kolima(!) iz BG preko Bosne i Grahova) nego je JNA Srbima podijelila oružje sa željezničkih vagona u Kninu – tog dana.
Istina je da zločini nisu procesuirani i da su se skrivali. Jedna je baba (susjeda) kod mene doma jednom rekla “a kog su kurca radili na koranskom mostu, šta su išli u turizam?”. Ja kažem da je zločin koji se skrivao jer su se bezuvjetno predali. Nakon 18 godina je Hrastov dobio 7 godina zatvora. A koliko je Karađić proveo u Beogradu? Bilja je već odavno doma jer se gorko pokajala 😉
Jel tko dobio što za Vukovar? Čini mi se da je Mrkšić već doma? A za Dubrovnik?
Stalno mi namećete da sam agitprop, da dajem krive podatke, da pušim, da sam “gluv”, drzak, da nemam mozak ni argumenata. Pa koji su to krivi podaci g. Pekiću? Očito nemamo iste. A zašto je JNA išla s tenkovima na granične prijelaze s Austrijom i Italijom? Pa su onda ko fol Slovenici razbili JNA u 7 dana. Znači – Slovenci su uprskali. U, jebem li mu, uvek mi nešto promakne 😉
@ mrtvi puhalo reče:
“Jedna je baba (susjeda) kod mene doma jednom rekla “a kog su kurca radili na koranskom mostu, šta su išli u turizam?”.
Pa Puki, ja sam ti odgovorio, ali mi je taj komentar izgleda izbrisan, a bio je krajnje pristojan. Da ne bi ponavljao kao papagaj, kao što ti radiš – pitaj babu šta radi hrvatska, američka, ruska, kineska… vojska kada prelazi mostove u sopstvenoj državi. To što je g, Franjo protivzakonito odlučio da se odvoji od Juge nema veze sa mostom ! Most je most, a baba je baba.
Šta radiš ti Puki kada si na mostu sa babom ?
1. Uživaš u romantici ?,
2. Piškiš u reku ?,
3. Bacaš kamenje u vodu ?
Hajde da se manemo gluposti. Ima pametnijih stvari nego da se preganjamo i trošimo dragoceno vreme!
Vreme je više od novca moj virtuelni sagovorniče. Novac možeš pozajmiti i vratiti, ali vreme ne možeš – Miki Maus.
Nisam ja činio zločine, a niti sam učestvovaou u tom bratoubilačkom ratu. Nisam ja advokat Slobodanov , a ni tužilac Tuđmanov, a ni Alijin ! Njima je Bog presudio!!!
Ako imaš nešto konstruktivno, pa da pričamo. Kako da tvoja i moja djeca imaju dovoljno hleba/kruha, kako da im omogućimo da se školuju i zaposle!
Sve ostalo je – luk i voda. N akraju jedan vic: Pita Pera (ranije Haso) Đoku (ranije Hasu): “Bre Đoko znaš li ti razliku između značenja reči – besplatno – i – džabe (badava). Ne znam – reče Đoka. Evo da vidiš razliku, besplatno si išao u školu – ali badava (džabe) kada ništa ne znaš! Ha Ha Ha…
Puki, idemo na pivu, može pola, a može i jedna cjela! Bok Stari!
Potpisujem…
Pretpostavljam i da su dva norveška filma takođe naručena srpska propaganda. Have a nice day!
Oluja je mogla biti izbegnuta! General Mrkšić je od Miloševića dobio direktivu da ide u Knin i da Krajunu preda Tuđmanu (treba pogledati transkripte suđenja u Hagu). Milošević je hteo da za podršku Tuđmana oko Bosne preda hrvatske Srbe Tuđmanu. To je, naravno, Tuđman znao, ali mu to nije odgovaralo. On je hteo rat – i to je rekao – da bi proterao Srbe kao “remetilački faktor!” Takođe je rekao: “Vi njih kao pozivajte da se vrate, a udarite žestoko da ih nestane!”
Što je Pavelić počeo – to je Tuđman uz logističku podršku NATO-a završio! Amen!
Srpske nedorasle i neograzovane vođe u Krjini nisu htele da prihvate plan Z4, iako je Tuđman rekao da će ga on prihvatiti samo zato što zna da Srbi neće. Srbi traže Republiku iako čine oko 20% stanovništva, a Srbija ne da Šiptarima republiku iako ih ima više od 80%. Eto, to vam je politika koju svet nije shvatio. pa ni podržao. Ali, to je samo druga strana medalje. Ako se pogleda u istoriju videćemo šta je Ante Starčević govorio o Srbima, pa Frank, ali čemu to sada pominjati.
ZADATAK JE IZVRŠEN – JUGOSLAVIJE VIŠE NEMA – rekao je Stipe Mesić. Neke mlade junoše tvrde da su Srbi zbog velike Srbije razbili Jugoslaviju. Srbi su napravili glupost što su je hteli sačuvati!
Činjenica je da Srbi danas drže pola Bosne, iako nikad nisu imali 50% stanovništva. Što su točno Srbi na okupiranim područjima u Hrvatskoj radili u razdoblju od 1990-1995 i kakav je bio život desetak većih gradova u okruženju (od Dubrovnika do Vukovara) – da li vam je u Srbiji itko to priznao?
Izgubili su rat, nisu željeli hrvatsku državu, trovani su mržnjom, zastrašivani i naoružani do zuba od JNA i Beograda, drugim riječima – izigrani. Imali su i objektivan strah s obzirom da su bili svjesni što su radili 5 godina i s obzirom na iskustvo 2.svj.rata. Povratnika je sigurno preko 50.000 što s obzirom na sve što se događalo – nije mali broj. Da nije bilo velikosrpske politike i Miloševića, u Hrvatskoj bi ih ostalo barem tri četvrtine, a Kosovo bi bilo u Srbiji.
Činjenica je da u Bosni ne bi bilo rata, da taj nije iniciran iz Beograda, tj. da nije bilo projekta Velike Srbije koji je donio razaranje, ubijanje i patnju. Činjenica je i to da Muslimani nisu imali gdje (Bosna im je domovina), a da većina naših Srba nije željela živjeti u Hrvatskoj (nego u vlastitoj para-državi), što nije neočekivano.
@ Mrtvo puhalo, @Izgubili su rat, nisu željeli hrvatsku državu, trovani su mržnjom,
zastrašivani i naoružani do zuba od JNA i Beograda, drugim riječima –
izigrani…
Pričate priče, ili ste mladi i ne pamtite događaje, ili ste zlonamerni.
PRVO. SLOVENCI, HRVATI, A KASNIJE I DRUGI NISU HTELI JUGOSLAVIJU.
Počele su blokade kasarni, otpuštanje Srba sa posla, ubijanje civila, pa čak i dece (porodica Zec u Zagrebu), razoruđavanje policijskih postaja u srpskim sredinama…Parple Srba na vrbe, Srbi, marš u Srbiju…Pa i danas Tomsom peva iste pesme. To je Srbe potsetilo na 1941. i odlučili su da dignu ustanak – greška!
Puhalo živi, znaš li šta je rekao g. F.Tuđman: “DA HRVATSKA NIJE HTJELA RAT – NE BI GA NI BILO!” On se hteo rešiti Srba kao “remetilačkog faktora!” On je uspeo ono što nije Pavelić. Ko je pobedio u II.sv. ratu partizani ili neko drugi – pitaju Srbi danas.
Broj stanovnika u BiH je za vreme Austrougarske bio podjednak. Pogledaj istorijske arhive u Beču, a nemoj pričati napamet iz rukava. Srbi su uglavnom naseljavali ruralne predele, a drugi stanovnici urbane.
Šta bi se dogodilo da pripadnici pokreta za samostalnost Teksasa počnu blokadu vojnih kasarni u Dalasu ili drigde. Jedna njihova grupa se pre desetak godina zabarikadirala na jednom ranču. I, šta im se dogodilo, došla je policija i pucala, oni su odgovorili, a zatim je došla Nacionalna garda i sve ih poubijala!!!
Kada se to isto dogodilo u Jugi, Nemci, Austrijanci, Ameri, vatikan i drugi – proglasili su ih – borcima za demokratiju, slobodu, itd., a Srbe koji su branili svoja ognjišta od Zengi (u velikom broju bivših robijaša) bili su teroristi.
NEKO NAMERNO SKREĆE PAŽNJU NA NEŠTO ŠTO SE DOGODILO “PRE HRISTA” DA BI USSMERIO MRŽNJU NA DRUGE SUBJEKTE.
Nema Srba i uživajte! Nema remetilačkog faktora i smrdljivih Srba, pa uživajte. Dosta je bilo mržnje i pustite nas na miru. Danke Dojčland!
Naravno, da ni Srbi nisu nevini: Prekoračivali su prava odbrane i činili zločine. Neki od njih su pokušali da se osvete za njihove ubijene u toku II. sv.rat. Srbi su radili sve protiv sebe. Kako reče jedan hrvatski general, Srbi su radili sve ono što smo mi htjeli.
Dakle, priče o tome kako smo MI nevini kao jagnječce, a ONI su zločinci i monstrumi, ne pije vodu u ni jednom građanskom ratu.
Koga to interesuje neka ide na post U zemlji krvi i idiota. Ja nisam idiot da raspravljam s nekim koji nema elementarna znanja o onome što se dogodilo. Naime, ima ih – ali samo iz jednog izvora – domaće agitprop kuhinje!
Nije trebalo biti u agitprop kuhinji, trebalo je biti u Zadru i Dubrovniku pa da dobiješ po glavi. Razorili ste nam zemlju i gađali barem desetak većih gradova godinama. Vukovar srušili do temelja. Uništili generaciju ljudi, imovinu. Zbog čega i u ime koga? Imate li srama?
Točno je puno toga što govoriš; Tuđman (idiot, ekstremist i zločinac, posebno prema vlastitom narodu), traume iz 1941, otpuštanja s posla, obitelj Zec, zločini u Osijeku, nepovjerenje, opravdani strah… Razumljivo i pogubno.
Ali malo si pobrkao kronologiju. Milošević je stigao na vlast u Srbiji puno ranije, njega ne spominješ i utjecao na to da Tuđman dođe na vlast u Hrvatskoj. Hrvatski su Srbi poticani na pobunu mnogo ranije i to je bio dio plana. Najkasnije u kolovozu 1990 JNA i Beograd su ih naoružali. Sam sam tome bio svjedok i vidio sam oružje koje su dobili tog dana. Do tad su već bili potpuno isprepadani do razine paranoje, a Tuđman je tek bio stigao na vlast. Znali su da će biti rata i govorili su tako to ljeto, dok je Hrvatima to bila novost. JNA (kojom je upravljao Beograd) protivila se raspadu države pa nismo mogli “otići” i proći bez ubijanja kao druge države (Estonija, Slovačka, Litva…)
Nitko nije htio Jugu osim Srba, to je točno. Srbija (i njeni promašeni ratovi i politika) je sama (i nitko treći) kriva da je ostala bez Kosova, da je razbila Hrvatsku i da u Hrvatskoj danas živi relativno mali broj Srba. Nitko vam zato nije kriv. Kako je bilo u Austro-ugarskoj, ne znam. Znam da je u Jugoslaviji, Srba u Bosni bilo 30%, a danas imaju pola države. U Hrvatskoj ih je bilo oko 12%. U jednom su trenutku držali 70% Bosne i 30% Hrvatske i čistili sve oko sebe. Pa ti to meni sad objasni i reci jel to agitprop.
U Hrvatskoj se to ne zove građanski rat jer nije ni bio. Građanski rat bi bio da nije bilo Beograda i JNA. Nevini su uglavnom stradali. Ne veličam ni vlastitu naciju (niti ih opravdavam) ni 1995.
Živi Puhalo, ima i u tvome kazivanju mnogo istine. Ona je negdje na sredini, Nekad pomjerena u jednu, a neka du drugu stranu! Bio sam u Zadru ranije, imam tamo rođake, pa znam da su 1973. godine pretukli jednog kadeta VVA i iz druge godine je otišao u penziju.
Slušao sam pogrde na račun Srba još tada u Karlovcu gde je oko 52% stanovnika bilo srpske nacionalnosti. Srbe na vrbe, Srbi smrde, Srbi marš u Srbiju . To su bile OSAMDESETE I . BIO SAM TAMO!!!
Tihi rat je u RH počeo još 1971. posle upada ustaških terorista iz Australije u BiH.
Pogledaj Statistički godišnjak iz 1990. pa ćeš videti da je Srba u RH bilo oko 20%!Ne izmišljaj podtke mođ Puhalo!
Najkrivlji je onaj ko prvi počne! A onda su neki glupi Srbi pokušali da izravnaju račune. Da takvih na drugim stranama nije bilo – ne bi ni bilo rata. Amen!
Ali, PTOČITAJ OVO:Trebа gledаti prаvo. Jer dа se htelo gledаti izа sebe, dobili bismo oči
nа potiljku. Trebа ljubiti zemlju dece svoje, а ne dedovа svojih. Jer
čаst neće zаvisiti od togа odаkle dolаzimo nego kudа idemo – Borislаv
Pekić
Teško je razumjeti takav način poravnavanja računa. Treba priznati da se Beograd bacio na projekt Velike Srbije i prije 1991, da je kontrolirao vojsku i policiju, a da je Jugu na okupu držala jedino komunistička diktatura. Srbi su ju doživljavali kao svoju državu, ali nitko osim njih. Otud i nacionalizam i obračuni.
Mislim da imaš krive statistike. 1931. ih je bilo 18.5%, nakon rata i genocida oko 15%, a krajem 80-tih 12%, s Jugoslavenima zajedno – 14%. Mnogo ih je živilo, ostalo živjeti u velikim gradovima, ili odselilo. Dakle, tzv. krajiških je bilo nekih 7% od ukupnog stanovništa Hrvatske (350.000), a u oružanoj su pobuni zauzeli gotovo trećinu Hrvatske i razrušili sve u okruženju, dakle pola države. Neka ih je bilo i 500.000, što ne vjerujem, to je tek 10% od svih naših građana.
Istina, treba gledati prema naprijed, ali tekstovi su bili povod za pogled unatrag. Prošlo je 20 godina. Nije malo. Dovoljno da se stvari slegnu.
A šta je sa velikom Albanijom, “zelenom transverzalom” – Bosna do Avganistana. ? Šta je sa velikom Hrvatskom – do Zemuna – kako reče g. Franjo Tuđman!
I u Austrougarskoj su pričali o velikoj Srbiji – puštali maglu – dok su anektirali BiH da bi stigli na toplo more – večiti san Austrije i Nemačke!
Istorija je “nauka” – koju piše pobednik, a agitprop, EPP i Gebels metod su nešto slično i se sve čiše koriste u borbi za “ljudska prava”, “slobodu” i “demokratiju” širom sveta.
Puki, spremi ranac, pa pravo u Avganistan – tamo nema Srba i bićeš – VERA HAPY!
Puki, pazi kad sa babom prelaziš most – Miki Hrastov je još na slobodi!!!
‘ Tvrdila sam da ne može iskreno mrziti Srbe netko tko ima unuke Srbe…’
Dugo sam ocekivala ovu recenicu.
‘…moja djeca ne smiju posebno reagirati na moje tekstove. Ja sam mama i uvijek sam u pravu.’
Hahahaha….Ovo svakako objasnjava neke komentare coveka iz sveta ‘Zlihologije’, one u stilu ‘sklon se sa matere u mene….’
sused 45. Susedo, delamo se gobavi (“ne znam da li je zaista…”). Miša v ruku. Roman “DEOBE” 1. str.:135 ,NIN-ova nagrada 1961 god. A o V. Vukojeviću nanke besede. Odlukama tužilaštava HR i BIH -nevin. Aš, niti je čovik ikad bil va tomu logoru,niti “silovana” bošnjakinja postoji. Se spametite ča ste o tomu pisali va ono vrime? Sad se zna da je iza svega bila UDBA, poznata su imena ljudih ki stoje zada te LAŽI. Bilo bi vrime da date škužu gos.Vicu Vukojeviću, makar na ovom smrdljivom blogu.
Posle sveta, odličan komentar!
Preko sveta,
moram još nešto da primetim:
Čini mi se da kad je Srebrenica izgovorena “savešću” jednog dela Hrvata ona više zvuči kao zluradost nego kao žalost. I ako vagamo koliko žale za žrtvama a koliko likuju što iza toga stoje Srbi onda ne samo vaga, nego i golo i nepristrasno oko može oceniti koliko je u toj kritičnoj masi osećanja u stvari licemerja i radosne pakosti. Kad se neko predstavlja (ili pretvara) da ima istinsko sažaljenje prema svim žrtvama rata onda valjda nema dvojne standarde, i onda valjda ima univerzalni osećaj za ljudskost, pa tako valjda ne bi nikako mogao osuđivati srebrni genocid a ponositi se svakim drugim, na primer olujnim. Tako nekako bi valjda trebalo da bude, što ne znači i da može da bude. Bilo bi previše smelo da kažem (pa zato neću ni reći): da je perverzija baš u tome što osećaju čak i zahvalnost prema događaju jer ih više ne čini jedinstveno neponovljivim autorima, jer su trijumfalno odahnuli kad je istorijska tema konačno sa njih skrenula na drugi, i to ne bilo koji, već srpski kolosek. No svi to znamo, ipak sporedan.
A priče o žrtvama i suzama…….. koga to od njih stvarno zanima. Samo utoliko što se mora iskoristiti retko izvanredna prilika da se Srbina klepne po nosu. Ili da se baci demagoški suzavac koji kod vitalnih pitanja ne propušta da napravi distinkciju a kod opštih obaveznu uravnilovku. Nešto slično onome što pokušava da nam utuvi Slaven Hrvatin u svom odgovoru Vama.
Izvan pameti (rubno područje “znanosti”). Meni prilična novost. Umjesto da sami žalite žrtve i taj zločin, vi se bavite time kako ga netko drugi doživljava i je li iskren, tj. čak zlurad u tome. Dijelu populacije u Srbiji je vjerojatno neshvatljivo da postoji žaljenje nad stradanjem drugih ljudi, praktički u neposrednom susjedstvu. Godine indoktrinacije / trovanja i samoizolacije učinile su svoje, čini se. Prestrašno.
@f1f1cd8e0a8647d695b268d2a077c5f6:disqus
Veoma lucidno promišljanje.
Nemojte ovo shvatiti kao kurtoaznu zahvalnost, jer su se Vama dopali moji komentari. Zaista tako mislim.
Glupo puhalo,
glupo je tebe, Hrvata,ubeđivati da neko ume da žali i da se kaje. Žalimo žrtve ali žalimo i što smo sebi dozvolili tako nešto sramotno. No vi se radujete, već sam objasnila kako. I ne samo što se radujete već slaveći svoje sramne ofanzive neshvatljivo ponosno pokazujete koliko nemate pameti, morala a o žaljenju i da ne govorimo kad je reč o stradanju drugih ljudi, bolje reći Srba. Ako nas uopšte svrstavate u ljude…. Pa sad ti meni reci ko je tu u zoni sumraka i čija je bolest na rubu znanosti.
Ne sumnjam da je to za tebe novost pošto oboleli obično poslednji shvati da je oboleo, ako ikad shvati. A to što se usput bavimo i očitom zluradošću, dođe nam kao saznanje kolateralne istine vezane uz štetan odjek događaja.
Na stranu zluradost, ona nije ni bitna pošto predstavlja samo nastavak vašeg poznatog emocionalnog odnosa prema srpstvu.
Ali utuvi jedno, da je razlika zaista izvan znanosti. Srbi ne slave zločin, Hrvati na ovacijama zločina stvaraše svoje države…..
Zar nije baš TO, prestrašno!!!
Preko sveta,
bravo još jednom i za ovaj komentar ( u celosti) od pre dva dana.
Navela sam samo početak pošto ne znam da li je bio primećen u ovoj zbrci koju je Slaven napravio sa novim načinom komentarisanja… koji se meni nikako ne sviđa….
———————————————————————————–
“Ne puvaj se Puvalo i ne izigravaj drvenog advokata Verbalne Ludan,
Tugujte i dalje za Srebrenicom, ali se tako skrhani bolom setite,
bar ponekad, i onih Mušnjaka koje ste svojeručno poslali Bogu na istinu.
Ne žive Mušnjaci samo u Srebrenici…………….”
Nešto o psovanju.
Nikada ne bih mogla zameriti ovakvu instituciju urbanog pisanja koje nije samo sebi cilj i koje pritom ima i vaspitnu ulogu. Kad neko ume radikalno da na gorko – humoristički i brutalno – upečatljiv način pokaže šta misli o gluposti i lažima ili da povraća gnušajući se licemerja, onda to povremeno postaje i školska lektira za život. Za ukidanje lažnih vrednosti na način kako to čini Vedrana njen rečnik je jednostavno pikantna nužnost, prosto neodoljiva koheziona sila između misli, osećanja i humora.
Što je najvažnije, na kraju svega njena radikalna istina ipak ostavlja trag vedrine, makar u ovom gluvom dobu pisala i o mraku gustom kao testo…..
Kad se neko rodi sa mudima kao na primer Vedrana Rudan, pa još ima muda i da pokaže da ima muda ne vidim šta bi tu trebalo imati protiv ostalih genitalija koje u njenim tekstovima nalaze očito zapaženije mesto nego tamo gde ih mi nosimo.
Šala na stranu, ali “psovanje” je više nego začin u životima koje trpimo, bilo da naglas ili u sebi pljujemo ili psujemo ono što nam se dešava. Šta više, korist je čak tolika da bi se mogla ticati i našeg mentalnog zdravlja. A te iste urbane /posrane/ živote sada samo javno napsovane, razgolićene, iskompromitovane, brutalno rasparane do svih licemernih šavova koji ih drže na okupu, nalazimo baš i samo kod Vedrane. Zar nije to što nas pogađa u jedinu zdravu gangliju upravo pravi razlog zašto je čitamo, zar nam nije lakše kad vidimo da neko s mudima odrađuje posao za nas bez muda?
Ne samo u Vedraninom pisanju, psovanje mu danas dođe ko jedini prihvatljiv auspuh ako hoćemo da izbalansiramo gnev i nezadovoljstvo uprkos pravila koja su nas udavila.
Zato je po meni psovka, na pravom mestu, u pravo vreme i na pravi način remek delo miroljubive strategije odbrane od ludila….
Pitanje 24: Dali si ti jedina u ex YU koja ovako vidi situaciju kod svih nas i svetu? Ako nisi, pa zar nema nikoga vise sa kime bi mogla pokrenuti mase iz mrtvila i apatije i dati im nadu u bolje sutra?
Samo kreteni misle kako se mogu pokrenuti “mase” koje će popraviti svijet. Ne vjerujem u promjene, ne vjerujem u snagu “mase”, vjerujem u sitne ljudske radosti za koje se sam moraš izboriti unutar svog malog dvorišta. Ostalo je depresija.
Hvala
@matijavid says Nešto o psovanju….
Nisam psiholog, pa ne bih razglabao i pametovao o toj temi. Međutim, polazeći od sebe, mogu reći da ljudi psuju kada su frustruirani i to je neki oblik pražnjenja (abreakcije). Ljudi psuju najviše kada su nemoćni i kada ne mogu nešto da urade, promene…
Dakle, mislim da je SVEST O PROBLEMU – sa jedne strane – i NEMOĆ DA SE ON REŠI – sa druge strane – uzrok frustracije, psovanja, agresivnosti i svega ostalog. Međutm, mene više interesuje suština od forme. Dakle, važnije je ono što se kaže, nego ono – kako se kaže (stil) .
Moje pitanje sa opravdanim zkasnjenjem Vedrani na koje bih cijenila odgovor:
Vedrana, jesi li Ti ucestvovala (bila) na kulturno-kulturoloskom nedavnom mudrovanju u Kuli Jankovic Stojana, Islam Grcki?
Ako nisi zasto nisi?
Miki Maus,
potpuno prihvatljivo razmišljanje…..
I svest….i nemoć…..daju ……i suštinu i formu.
Pozdrav
OBPISL: VR nije sudjelovala u toj manifestaciji. Nije bila pozvana.
Steta. A trebala je i zasluzila je – prije nekih (neke) koji ni po kojima mjerilima tamo ne spadaju.
Hvala Slaven.